  • 11. Data: 2011-02-18 11:31:43
    Temat: Re: Problemy z rezystancyjnym panelem dotykowym...
    Od: "Infotank" <i...@i...pl>

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:ijk6m3$3a8$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > wyświetlaczu.
    > JEśli nie dotykam wyświetlacza, to pojawiają mi się na nim śmieci! Grupy
    > punktów, w miarę stałych miejscach, trochę na prawo od środka, oraz dalej
    > na prawo i trochę wyżej. Problem występuje na dwóch egzemplarzach
    > podobnego wyświetlacza.
    > Oczywiście, mogę z tym walczyć, przez:
    > - zwiększenie czasu martwego na ustalenie się stanu na wejściu ADC
    > - wymaganie, aby N kolejnych pomiarów znalazło się w pewnym określonym
    > obszarze, tu mogę regulować N oraz promień R...

    Najszybciej i niedrogo, specjalizowany interface do paneli dotykowych
    rezystancyjnych np. TSC2046

    Roman F

  • 12. Data: 2011-02-18 13:33:01
    Od: Konop <k...@g...pl>

    On 18 Lut, 12:30, "Maciek" <f...@i...pl> wrote:
    > Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w
    wiadomościnews:3c5d8bf6-694d-4ec4-b895-aa5af633767d@
    p11g2000vbq.googlegroups.com...

    > Na stałe nie, bo zaburzy dokładność podziału dzielnika. U mnie sekwencja
    > jest taka:

    No tak, ale to może by się udało obejść kalibracją... choć - wtedy, to
    przstałoby to być liniowe... no to to jednak zły pomysł ;)...

    > - Y- do masy, X+ podwieszone do VCC (wejście ATMEGA128),
    > - jeżeli na X+ pojawi się stan niski, czekam 10 ms i ponownie sprawdzam,
    > - jeżeli na X+ jest nadal stan niski, wyłaczam pull-up i rozpoczynam
    > konwersję.

    Hmmm... ok, spróbuję później Twoją metodą i dam znać... Może
    faktycznie to będzie dobry pomysł. Pomierzę jakie mam napięcia w
    takiej konfiguracji gdy dotykam panelu i gdy tego nie robię ;)...

    > A jaką masz wartość tego pull-up'u? Nie przełączasz go aby tuż przed
    > sprawdzeniem wejścia?

    Nie pamiętam teraz jaki jest pull-up w LPC :(...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 13. Data: 2011-02-18 22:50:30
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > - jeżeli na X+ pojawi się stan niski, czekam 10 ms i ponownie sprawdzam,
    > - jeżeli na X+ jest nadal stan niski, wyłaczam pull-up i rozpoczynam

    OK, zrobiłem prawie tak jak napisałeś i działa!!! Moje modyfikacje to:
    - do GND zwieram obie końcówki Y
    - stan na pinie X+ sprawdzam co 5ms
    - jeśli w 2 kolejnych próbach stan jest niski, rozpoczynam pomiary,
    pomiary wykonuję na przemian ze sprawdzeniem stanu "cygrowo"
    - odczytaną wartość uważam za poprawną, jeśli przed pomiarem jak i po
    stan na pinie X+ jest niski.
    - jeśli którekolwiek sprawdzenie stanu wykazało stan wysoki, wszystko
    wraca do punktu wyjścia ;)...

    Stoi już to ładnych kilka minut i nic, żadnych "śmieci". Rysuje się za
    to ładnie!! Teraz czas na kalibrację!! :)... W tej kwestii też możesz
    coś polecić? O linku z początku dyskusji pamiętam ;)...

    Konop

  • 14. Data: 2011-02-19 14:05:33
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Zgaduję że coś jest nie tak z samym algorytmem albo sposobem dokonywania
    > pomiarów. Dobrze obsłużyć panel rezystancyjny wcale nie jest tak łatwo
    > jakby się mogło wydawać. Polecam lekturę:
    > http://www.analog.com/static/imported-files/applicat
    ion_notes/AN-1021.pdf Kiedyś
    > przerabiałem ten temat tyle że w moim przypadku sporym problemem było
    > uzyskanie precyzyjnych wyników na całej powierzchni ekranu

    Dobra, teraz się wziąłem za kalibrację, skorzystałem z tego kodu
    "wprost"... i niespodzianka, nie działa za dobrze... Wszystko jest
    jakieś poprzesuwane (łatwo wyjechać poza obszar ekranu), i odwrócone
    (ruch w lewo rysuje mi linię w prawo, ruch w górę - linię w dół itp).
    Pewnie gdzieś trzeba zmienić - na + czy coś, ale ciężko to teraz
    znaleźć... Korzystałeś może z tego kodu? Coś w nim zmieniałeś??

    Konop