  • 1. Data: 2011-02-17 17:54:05
    Temat: Zasilacz do monitora LCD nie wstaje
    Od: alex <o...@w...pl>

    Takiego przypadku jeszcze nie miałem, jest sobie zasilacz do monitora
    LCD gateway 17":

    http://img199.imagevenue.com/img.php?image=64453_Ss8
    50479_122_4lo.jpg
    http://img227.imagevenue.com/img.php?image=64462_Ss8
    50480_122_4lo.jpg

    zasilacz nie ma śladów większego zużycia/przegrzania ale nie wstaje, po
    podłączeniu zasilania tylko cyka regularnie co pół sekundy. Sprawdziłem
    na wyjściu nie ma zwarć, kondensatory OK, zimne luty przelutowane.
    Tranzystory i diody nie mają zwarć. Gdzie szukać przyczyny?

  • 2. Data: 2011-02-18 07:30:37
    Temat: Re: Zasilacz do monitora LCD nie wstaje
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Witam!
    Sprawdzić transformatory do zasilania lamp, moze ma któryś zwarcie.

  • 3. Data: 2011-02-18 11:33:05
    Od: "Infotank" <i...@i...pl>

    Użytkownik "alex" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wyjściu nie ma zwarć, kondensatory OK, zimne luty przelutowane.
    > Tranzystory i diody nie mają zwarć. Gdzie szukać przyczyny?

    Zmierz pojemność elektrolitów, ewentualnie wymieniaj zaczynając od
    wyjściowych

    Roman F

  • 4. Data: 2011-02-18 15:16:53
    Od: alex <o...@w...pl>

    > Zmierz pojemność elektrolitów, ewentualnie wymieniaj zaczynając od
    > wyjściowych

    zmierzyłem kilka z nich i pojemność wzorcowa, ten monitor nie ma śladów
    długiego przepracowania wręcz pachnie nowością

  • 5. Data: 2011-02-18 15:17:52
    Od: alex <o...@w...pl>

    W dniu 2011-02-18 08:30, wchpikus pisze:
    > Witam!
    > Sprawdzić transformatory do zasilania lamp, moze ma któryś zwarcie.

    oba na wtórnym mają 1150ohm

    wymieniłem jeszcze optoizolator ale bez zmian

  • 6. Data: 2011-02-18 15:36:59
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Feb 2011 16:16:53 +0100, alex wrote:
    >zmierzyłem kilka z nich i pojemność wzorcowa, ten monitor nie ma śladów
    >długiego przepracowania wręcz pachnie nowością

    Przyczyn to moze byc az za duzo.

    cyk cyk - usiluje ruszyc. To sprawdzenia czy robi wiecej niz jedno
    drganie - moze siadlo wtorne zasilanie przetwornicy.

    J.

  • 7. Data: 2011-02-18 15:37:16
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-17 18:54, alex pisze:
> [...]
    > na wyjściu nie ma zwarć, kondensatory OK, zimne luty przelutowane.
    > Tranzystory i diody nie mają zwarć. Gdzie szukać przyczyny?

    Mi kiedyś kondensator 100nF zwierał wyjście i powodował wyłączanie
    zasilacza. Na omomierzy to nie było widoczne dopiero podczas pracy
    zasilacza. Lepiej odłącz wszystko na wyjściu zostaw tylko elektrolit
    wymieniony na nowy i dopiero sprawdzaj.

    MD

  • 8. Data: 2011-02-18 15:42:06
    Od: alex <o...@w...pl>

    > cyk cyk - usiluje ruszyc. To sprawdzenia czy robi wiecej niz jedno
    > drganie - moze siadlo wtorne zasilanie przetwornicy.

    właśnie cyka cały czas, nawet jak odłączę przewód zasilający to na
    pojemności kondensatora jeszcze potrafi cykać przez chwile

  • 9. Data: 2011-02-18 15:47:23
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Feb 2011 16:42:06 +0100, alex wrote:

    >właśnie cyka cały czas, nawet jak odłączę przewód zasilający to na
    >pojemności kondensatora jeszcze potrafi cykać przez chwile

    Ale sprawdzic masz czy w czasie jednego cyk jest jedno drganie czy
    kilka.

    J.

  • 10. Data: 2011-02-18 15:52:10
    Od: alex <o...@w...pl>

    W dniu 2011-02-18 16:36, J.F. pisze:

    > Przyczyn to moze byc az za duzo.
    >
    > cyk cyk - usiluje ruszyc. To sprawdzenia czy robi wiecej niz jedno
    > drganie - moze siadlo wtorne zasilanie przetwornicy.

    może jeszcze spróbuje odłączyć całość związaną ze świetlówkami (przerwę
    JP301 302 i 312) i sprawdzę czy wstanie