    From: Konop <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Problemy z rezystancyjnym panelem dotykowym...
    Date: Thu, 17 Feb 2011 23:15:33 +0100

    Witam

    Na wstępie - mój problem opiszę na przykładowym programie do rysowania
    po LCDku :). Jedzie się palcem/rysikiem po LCD no i to samo ma się
    pojawić na wyświetlaczu.
    JEśli nie dotykam wyświetlacza, to pojawiają mi się na nim śmieci!
    Grupy punktów, w miarę stałych miejscach, trochę na prawo od środka,
    oraz dalej na prawo i trochę wyżej. Problem występuje na dwóch
    egzemplarzach podobnego wyświetlacza.
    Oczywiście, mogę z tym walczyć, przez:
    - zwiększenie czasu martwego na ustalenie się stanu na wejściu ADC
    - wymaganie, aby N kolejnych pomiarów znalazło się w pewnym określonym
    obszarze, tu mogę regulować N oraz promień R...

    Wszystko fajnie, tylko nie potrafię dojść do satysfakcjonującego mnie
    kompromisu:). Albo są śmieci, albo całość działa za wolno. Jeśli ustawię
    zbyt wysoką ilość powtórzeń, to mam spore opóźnienie przy "kliknięciu".
    Jeśli zaś dam małe opóźnienie, ale też mały promień, wówczas ciężko
    zrealizować przeciąganie palcem po ekranie (wymagany jest bardzo powolny
    ruch). Nie wiem, czy to wina samego panelu, mojej metody, czy sposobu
    podłączenia... Generalnie próbowałem:
    - zmienić kanał ADC na drugi (ten sam sygnał powinniśmy mieć na X1 i X2,
    jak i na Y1 i Y2)
    - zmieniać polaryzację
    - inaczej układać kabelek połączeniowy (całość pracuje na płytce
    prototypowej).
    Nic to nie pomagało... Trochę mnie to wkurza, bo sprawa niby banalna, a
    ciągle mam z tym problemy. Mam telefon z panelem rezystancyjnym (starszy
    model) i tam to działa świetnie! Czyli ogólnie się da. Tylko nie wiem,
    czy to wina wyświetlacza, czy mojego algorytmu??
    Patrzyłem na gotowce, ale znajdowałem same prymitywne, bez kalibracji
    nawet i oczywiście tak samo źle to działało... nawet nie umiałem
    dopatrzyć się w nich kodu, który wykrywa dotknięcie panelu...
    Może ktoś coś doradzi?? :)...

    Konop