  • 11. Data: 2011-10-15 22:15:11
    Temat: Re: Problem z zasilaniem z USB
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    W dniu 14.10.2011 21:47, Konop pisze:

    Nie ma pętli masy. Odłączam wejście i skręcam potencjometr głośności do
    masy i też słychać zakłócenia.

    > Aby to potwierdzić spróbuj zasilić wzmacniacz z zewnętrznego zasilacza,
    > sygnał powinien być OK, teraz połącz masę zasilacza z masą kompa (przy
    > wejściu sygnałowym podłączonym do komputera). Jeśli szumy się pojawią,
    > to znak, że nie jest winne zasilanie, tylko sama masa.

    Pisałem, że nie ma problemu przy zasilaniu zewnętrznym
    G.B.

  • 12. Data: 2011-10-16 11:11:31
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Grzegorz Brzęczyszczykiewicz wrote:

> [...]
    > od kompa i zwartym do masy wejściu wzmacniacza.
    >
    > Próbowałem zasilić bezpośrednio z USB i przez przetwornicę na MC34063
    > podnoszącą napięcie do ok 9V, i efekt jest podobny. Nieco poprawiło
    > sytuację dołożenie dużego elektrolita (4700uF) na wejście zasilania, ale
    > tylko nieco.
    > Jeżeli zasilanie jest z zewnętrznego źródła - wszystko chodzi jak należy
    > tak z przetwornicą jak i bez przetwornicy.
    >
    > Próbowałem wstawić oprócz kondensatorów także dławik ok 60uH na wejście
    > zasilania, ale brak jakiegokolwiek efektu. Oscyloskop mam padnięty więc

    Ile ciągniesz z tego USB? Jak więcej niż 100mA to możesz mieć kłopoty. Jak
    więcej niż 500mA to masz kłopoty. Sprawdź, czy ci przetwornica dobrze
    zaskakuje, a nie masz jakichś wzbudzeń. Tak może być, jak zasilanie daje za
    mało mocy.

    Waldek

  • 13. Data: 2011-10-16 18:50:09
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    > Ile ciągniesz z tego USB? Jak więcej niż 100mA to możesz mieć kłopoty. Jak
    > więcej niż 500mA to masz kłopoty.
    Więcej niż 500mA napewno nie, myślę że przy skręconym potencjometrze
    głośności do masy - nie powinno przekraczaczać 100mA , ale jeszcze nie
    mierzyłem.

    Sprawdź, czy ci przetwornica dobrze
    > zaskakuje, a nie masz jakichś wzbudzeń. Tak może być, jak zasilanie daje za
    > mało mocy.

    Chwilowo nie dysponuje osyloskopem, więc nie wiem, ale przy zasilaniu z
    zewnętrznego zasilacza 5V problemów nie ma

    > Waldek

    G.B.

  • 14. Data: 2011-10-16 19:22:11
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    > Więcej niż 500mA napewno nie, myślę że przy skręconym potencjometrze
    > głośności do masy - nie powinno przekraczaczać 100mA , ale jeszcze nie
    > mierzyłem.

    Jak masz porządne USB, to skręci ci moc jak będziesz brał więcej niż 100mA
    bez negocjacji. Choć porządnych USB mało na świecie, ale się zdarzają.

    A miernik wskazówkowy masz?

    Waldek

  • 15. Data: 2011-10-16 21:24:11
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Pisałem, że nie ma problemu przy zasilaniu zewnętrznym

    ...no ale trzeba było przeczytać DALEJ!! Czy jeśli połączysz teraz masę
    zasilacza z masą komputera (przy podłączonym sygnale - tworzy się wtedy
    pętla masy taka sama, jak przy zasilaniu z USB), to czy się szum
    pojawia, czy nie?? Bo tej informacji jakoś mi brakuje...

    Konop