  • 11. Data: 2010-07-15 21:07:51
    Temat: Re: Problem z zapisaniem ustawień BIOS
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-07-15 19:08, maX wrote:

    > Może chodzi o blokade flashowania biosu? To sie czasem spotyka, jest to
    > realizowane albo zworką, albo opcją w biosie.

    mylisz pojęcia - flashowanie biosu to nie zapisywanie ustawień biosu,
    które odbywa się w inny sposób... która płyta ma taką zworkę?

    > Czasem są oddzielne zworki do kasowania CMOS i do kasowania hasła w biosie.

    no ok ale co to ma wspólnego z blokadą zapisywania USTAWIEŃ biosu?

  • 12. Data: 2010-07-15 21:09:28
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-07-15 15:20, Adam Paluch wrote:
    > Asus IC-7

    nie ma takiej płyty

  • 13. Data: 2010-07-16 05:31:04
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    simon rzecze:

    > Nigdy w życiu chciałoby się rzec :)
    > W 99% płyt głównych część ustawień jest zapamięta w pamięci CMOS (tej
    > którą resetuje sie zresztą zworką) zwykle to oddzielny układ scalony
    > zintegrowany z zegarem RTC.

    Na to wygląda- bo spróbowałem update BIOS (oczywiście bez efektu)
    i podmiany kości BIOS z innej płyty (ale ten sam model)- i nic.
    Zmiana procesora i pamięci też nie pomaga :-)

    Czyli uszkodzenie płyty głównej (który scalak- już nie chce mi
    się dochodzić, i tak lutowany a płyta i tak nie moja :-)

    Aha, kondensatory wyglądają dobrze :-)

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 14. Data: 2010-07-16 07:07:26
    Od: Adam Paluch <a...@-...com.pl>

    W dniu 2010-07-15 23:09, Olek pisze:

    > nie ma takiej płyty

    moj blad Abit nie Asus, oprocz tego MSI przy czym modelu nie pamietam

    --
    Adam

  • 15. Data: 2010-07-16 08:28:51
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    Adam Paluch rzecze:

    > moj blad Abit nie Asus, oprocz tego MSI przy czym modelu nie pamietam

    Abit IC-7? Takiej też nie ma, a przynajmniej szukajka na stronie
    Abita jej nie znajduje. Jest Abit IC7-MAX3 i też takiej zworki
    nie posiada, a przynajmniej instrukcja (ściągnąłem) na ten temat
    milczy. Podkreślę- _nie_ chodzi (od początku) o zworkę
    Clear_CMOS.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 16. Data: 2010-07-17 12:56:23
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 15.7.2010, Dominik & Co napisał(a):

    > Adam Paluch rzecze:

    > Podaj choć jedną płytę z taką "zworką blokującą możliwość zapisu"
    > ustawień BIOS. Tak z ciekawości.

    Wiele płyt ECS, np. poczciwa K7VZA.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://uwolnijlaptopa.pl/

  • 17. Data: 2010-07-20 08:15:21
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    W dniu 15.07.2010 12:46, Dominik & Co pisze:
    > Wygląda to na jakiś problem z zapisem do pamięci
    > ustawień BIOS- może uwalona kość? Czy ustawienia
    > trzymane są w samym chipie z BIOSem (mogę podmienić
    > z drugiej płyty, wpierw profilatycznie próbując
    > aktualizacji), czy też gdzie indziej?

    Gdzie indziej. W układzie zegara RTC i pamięci CMOS. Problemy
    z utrzymywaniem informacji to albo błąd BIOS (czasem pomaga
    pełne wykasowanie z poziomu programu programującego Flash
    lub z samego programu konfiguracyjnego BIOS), albo błąd kon-
    strukcyjny płyty głównej (np. ECS K7S5A miały tendencję do
    tracenia ustawień CMOS).

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 18. Data: 2010-07-21 05:49:30
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    Radosław Sokół rzecze:

> [...]
    > lub z samego programu konfiguracyjnego BIOS), albo błąd kon-
    > strukcyjny płyty głównej (np. ECS K7S5A miały tendencję do

    Dzięki. Nie pomógł flash biosu ani podmiana kości z drugiej
    takiej samej płyty (wcześniej oczywiście próbowałem wyjmowania
    baterii, zworki Clear_CMOS, ładowania domyślnych ustawień BIOS)
    więc albo jest faktycznie uszkodzona kość zegara albo inny feler
    płyty głównej (kondensatory ma OK :-)

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 19. Data: 2010-07-25 08:03:42
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 21.07.2010 07:49, Dominik & Co pisze:
    > Dzięki. Nie pomógł flash biosu ani podmiana kości z drugiej

    Nie miał szans pomóc. Konfiguracja BIOS nie ma nic wspólnego
    z układem Flash EEPROM, przechowującym kod BIOS.

    Natomiast mogłoby pomóc użycie opcji programu programującego
    układ, powodującej pełne wyczyszczenie zawartości pamięci
    CMOS.

    > więc albo jest faktycznie uszkodzona kość zegara albo inny feler
    > płyty głównej (kondensatory ma OK :-)

    Wynika z tego, że raczej jest to jakieś uszkodzenie płyty.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./