  • 1. Data: 2010-04-22 11:16:33
    Temat: Czym testować?
    Od: "W.P." <l...@w...pl>

    Czym testować "blaszaka"? (sąsiad mi podrzucił, że "się wyłącza"...).

    P4 2.4G dual core 2M cache, 256M RAM, chyba 80G dysk, jakiś Radeon. XP
    (teraz SP3).

    Pamięć (DDR "1") "pomęczyłem" w swoim przez noc memtestem i jest OK.

    Podejrzana jest płyta (MSI 865P), procek i (zacierający się) wiatrak
    grafiki.

    Na razie odpaliłem jakąś gierkę w trybie demo ("Hard Truck") - na oko
    powinna "męczyć" procka i grafikę - "zżera" praktycznie cały jeden rdzeń.

    Pytanie: czym dokonać "prawdziwych" testów? Programy pod XP? Jakieś
    LiveCD (jakie)?

    W.P.

  • 2. Data: 2010-04-22 12:48:10
    Temat: Re: Czym testować?
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "W.P." <l...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    > Czym testować "blaszaka"? (sąsiad mi podrzucił, że "się wyłącza"...).

    Powiedz kiedy się wyłącza? Pod obciążeniem, idle, przy konkretnym programie?

  • 3. Data: 2010-04-22 13:46:55
    Od: "W.P." <l...@w...pl>

    Użytkownik qwerty napisał:
    > Użytkownik "W.P." <l...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > Powiedz kiedy się wyłącza? Pod obciążeniem, idle, przy konkretnym
    > programie?

    Co najgorsze.... w tej chwili wcale.... (chodziła 2-3h gierka w demo)

    W.P.

  • 4. Data: 2010-04-22 13:54:01
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "W.P." <l...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    > Co najgorsze.... w tej chwili wcale.... (chodziła 2-3h gierka w demo)

    Dopytaj o wszystkie szczegóły. U mnie gdy w przedłużaczu pojawiły się przepięcia
    komputer wieszał się.

  • 5. Data: 2010-04-22 14:05:37
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    W.P. pisze:

    > Co najgorsze.... w tej chwili wcale.... (chodziła 2-3h gierka w demo)

    Ściągnij i wypal tą kompilację: http://www.ultimatebootcd.com/index.html

    Następnie sprawdź SAMART dysku (parametry rellocated sector count i
    curent pending sector count - jeśli nie wynoszą zero to jest źle).
    Zapuść też MemTest86+ na tym kompie.

    Poza tym obejrzyj kondensatory na płycie głównej (czy nie są
    wybrzuszone/wylane). Wymacaj czy radiator karty graficznej lub mosta
    północnego płyty nie jest za gorący. Odkurz radiatory, wiatraki. I
    najważniejsze - zmień zasilacz na jakiś przyzwoity!

    Pod Windows zapuśc Malwerbytes'a i sprawdź czy go nie toczy jakiś
    rootkit lub inne świństwo...

    Pzdr, OMSON

  • 6. Data: 2010-04-22 14:44:54
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Thu, 22 Apr 2010 13:16:33 +0200, W.P. napisał(a):

    > Czym testować "blaszaka"?

    Czy się przegrzewa procek - Prime95 (nie wiem czy obsłuży proce
    wielordzeniowe)
    Czy się przegrzewa grafika - jakiś 3D Mark
    Czy pamięć OK - memtest (z płytki CD lub floppy)
    Czy cokolwiek nie za gorące - palec fachowca :)
    Dodatkowo generalne odkurzenie żelaza i generalne porządki na dysku.
    --
    Jacek

  • 7. Data: 2010-04-22 14:58:10
    Od: "W.P." <l...@w...pl>

    Użytkownik qwerty napisał:
    > Użytkownik "W.P." <l...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > Dopytaj o wszystkie szczegóły. U mnie gdy w przedłużaczu pojawiły się
    > przepięcia komputer wieszał się.

    Jest "lepiej": komputer dociążony (demo gry w oknie i zaciąganie łatek)
    "zamarzł" i NIE daje się ponownie uruchomić (nawet nie piszczy).

    Co może coś podpowiadać, jak wsadziłem kartę sieciową (Realtek),
    najpierw wykrył "PCI device" i nie chciał przyjąć driverów, w drugim
    slocie wcale nie wykrył karty, dopiero w trzecim poprawnie poszło.

    W.P.

  • 8. Data: 2010-04-22 15:12:19
    Od: "W.P." <l...@w...pl>

    Użytkownik W.P. napisał:

    > Jest "lepiej": komputer dociążony (demo gry w oknie i zaciąganie łatek)
    > "zamarzł" i NIE daje się ponownie uruchomić (nawet nie piszczy).

    Autopoprawka: ruszył po "miąchaniu" płytą....

    Zostawię mu jeszcze memtesta na noc. (ale sam pasek w moim PC przeszedł
    noc bez problemów, tyle że jest 400 a ja mam 266 lub 333).

  • 9. Data: 2010-04-22 17:35:44
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces Jacek Maciejewski <j...@o...pl> zwrócił błąd:

    > Czy się przegrzewa procek - Prime95 (nie wiem czy obsłuży proce
    > wielordzeniowe)

    Bardzo ładnie obsługuje, umożliwia wykrycie uszkodzonego lub źle
    OCowanego rdzenia.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8