  • 21. Data: 2010-07-21 07:03:39
    Temat: Re: Problem z rozdzielczością
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Wed, 21 Jul 2010 01:43:48 +0200, JoteR napisał(a):
    > Bo niestety AFAIK temu Dellu
    > nie da się dołożyć "normalnej" karty graficznej, co byłoby najprostszym
    > rozwiązaniem.

    Teoretycznie się da. Niskoprofilową. Nie pamiętam już, czy AGP czy PCIe,
    ale - w przypadku komputerka wartego 250zł niekoniecznie ma to sens.

    --
    Yakhub

  • 22. Data: 2010-07-21 07:14:52
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Tue, 20 Jul 2010 23:19:50 +0100, colidar napisał(a):

    > Dobra, to teraz fakty:
    >
    > LCD to Philips 200VW8FB/00, aspect ratio 16:10, natywna rozdzielczość
    > 1680x1050.

    I *tylko* *i* *wyłacznie* *taka* rozdzielczość Cię interesuje. Nie podobna,
    czy zbliżona, tylko *dokładnie* taka. Każda inna będzie na tym monitorze
    wyglądać źle.

    > Oryginalne sterowniki tejże istnieją w wersji panoramicznej, a jakże,
    > ale dla formatu 16:9.
    >
    > Uzyskana natywna rozdzielczość (da się) nie odpowiada mi zupełnie

    Ale nie uzyskałeś natywnej rozdzielczości (bo ta jest 16:10), tylko coś
    podobnego. I nic dziwnego, że Ci to nie odpowiada, bo wyglądać to będzie
    koszmarnie.

    > ślicznie wygląda to z daleka, ale nie da się trafić w nic myszką, kiedy
    > wielkość klikalnej ikony jest taka sama jak czubek strzałki/kursora.

    Przesadzasz/przyzwyczaisz się.

    > Macie jakieś pomysły co do tych sterowników?
    >
    > Rozumiem, że najlepszy obraz ma miejsce przy natywnej rozdzielczości, a
    > każda zmiana jest na gorsze.

    To nie jest tak, że w natywnej obraz jest najlepszy. Obraz w rozdzielczości
    innej, niż natywna po prostu nie będzie nadawał się do jakiejkolwiek pracy.
    Jakiejkolwiek. Nadaje się właściwie tylko do tego, aby otworzyć właściwości
    ekranu i ją zmienić na właściwą.

    --
    Yakhub

  • 23. Data: 2010-07-21 07:16:32
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Yakhub"
> [...]
    >Jakiejkolwiek. Nadaje się właściwie tylko do tego, aby otworzyć właściwości

    Niekoniecznie. Obraz w dowolnej całkowitej podwielokrotności też będzie
    wyglądać dobrze.

    --
    /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\
    \ K...@e...eu.org /

  • 24. Data: 2010-07-21 07:19:53
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Yakhub" napisał:

    > Teoretycznie się da. Niskoprofilową. Nie pamiętam już, czy AGP czy PCIe,

    Żadnej z nich, przynajmniej nie do SX280. Do GX280 i owszem - PCI-e.

    JoteR

  • 25. Data: 2010-07-21 07:22:11
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

> [...]
    > 1680x1050.
    >
    > Grafika to Intel Graphic Media Accelerator 900.

    /ciach/

    Możliwości masz takie:
    1. Walczyć z tymi sterownikami - odradzam
    2. Dokupić do komputera kartę graficzną, która taką rozdzielczość obsługuje
    - ten komputerek OIDP ma gniazdo na niskoprofilową kartę graficzną. Nie
    pamiętam, czy tam jest już PCIe, czy AGP - w obu przypadkach koszt powinien
    być <50zł
    3. Zmienić monitor
    4. Zmienić komputer

    Po prostu - w układzie takim, jak teraz nie pożenisz poprawnie tego
    komputera z taką grafiką z tym monitorem.

    --
    Yakhub

  • 26. Data: 2010-07-21 08:13:35
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Wed, 21 Jul 2010 09:19:53 +0200, JoteR napisał(a):

    > Żadnej z nich, przynajmniej nie do SX280. Do GX280 i owszem - PCI-e.

    A to przepraszam. Jak już wcześniej pisałem - sam miałem GX280 i myślałem,
    że różnica pomiędzy nimi jest jakaś minimalna (typu - któryś ma trochę
    więcej ramu, albo coś takiego).

    --
    Yakhub

  • 27. Data: 2010-07-21 08:14:25
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Wed, 21 Jul 2010 09:22:11 +0200, Yakhub napisał(a):

> [...]
    > pamiętam, czy tam jest już PCIe, czy AGP - w obu przypadkach koszt powinien

    Kolega Joter już mnie naprostował - nie da się...

    --
    Yakhub

  • 28. Data: 2010-07-21 08:40:36
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2010-07-21 00:19, colidar pisze:
> [...]
    > ślicznie wygląda to z daleka, ale nie da się trafić w nic myszką, kiedy
    > wielkość klikalnej ikony jest taka sama jak czubek strzałki/kursora.

    Przy tej rozdzielczości brakuje ci tak ze 2 cali(22 zamiast 20),
    wejścia cyfrowego w monitorze wyjścia cyfrowego w karcie graficznej.

    miab

  • 29. Data: 2010-07-21 11:41:02
    Od: colidar <c...@w...wp.pl>

    Dzięki za gruntowną analizę zjawiska.

    Nie będę wymieniał monitora ani komputera: monitor uważam za dobry, a za
    ok. rok planowane jest kupno do niego nowego komputera. Dzięki wam wiem,
    że trzeba będzie zwrócić uwagę na kartę graficzną, żeby obsłużyła
    natywną rozdzielczość monitora (raczej bez problemu) i żeby była cicha.

    Przez ten rok twarz wnuka moich rodziców bedzie nieco pyzata, ale
    rodzice raczej nie przywiązują wagi do takich spraw jak proporcje
    obrazu. Najwyżej się ucieszą po kupnie nowego komputera, że wnuk
    zeszczplał i zmężniał.

    I trzymam za słowo, że jak kupię dla siebie LCD i ustawię natywną
    rozdzielczość, to "się przyzwyczaję" do mikroskopijnej czcionki.
    Zaznaczam, że kupię monitor o przekątnej minimum 24 cale.

    Pozdr.

    --
    Dzieci zaczynają w końcu myśleć, że Bóg jest kręgowcem w gazowym stanie
    skupienia. - A. Einstein

  • 30. Data: 2010-07-21 12:11:50
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 21 Jul 2010 00:46:08 +0100, colidar napisał(a):

    > Ok, znowu pomieszałem. Nie da się osiągnąć natywnej, tylko najwyższą,
    > jaką oferuje karta - 1920x1200 - i tu kółka są okrągłe.

    Naturalną rozdzielczością monitora jest 1680x1050. I taką dokładnie należy
    ustawić we właściwościach ekranu w systemie. Jeżeli karta tego nie
    obsługuje, to masz problem.

    > Ale za małe. Kombinowałem z dpi, wielkością ikon, ale efekty są
    > niezadowalające.

    Bo obraz jest przeskalowywany.

    > Odświeżanie jest 60 Hz, ale już kumam, że to mało istotne.
    >
    > Rozdzielczość w systemie jest jajowata. Tzn niedopasowana do monitora 16:10.

    Nie. Zarówno 1920x1200 i 1680x1050 to format 16:10. Ale wrzucanie 1920x1200
    na monitor LCD, którego naturalną rozdzielczością jest 1680x1050 prowadzi do
    przeskalowywania obrazu i znaczącego spadku jakości obrazu.

    [ Prawdziwa głupota za każdym razem pokona sztuczną inteligencję. ]
    [ (Terry Pratchett) ]