  • 11. Data: 2010-07-20 21:30:43
    Temat: Re: Problem z rozdzielczością
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 20 Jul 2010 23:14:28 +0100, colidar napisał(a):

    > Dobra, to teraz fakty:
    >
    > LCD to Philips 200VW8FB/00, aspect ratio 16:10, natywna rozdzielczość
    > 1680x1050.
    >
    > Grafika to Intel Graphic Media Accelerator 900.
    >
    > Oryginalne sterowniki tejże istnieją w wersji panoramicznej, a jakże,
    > ale dla formatu 16:9.
    >
    > Uzyskana natywna rozdzielczość (da się) nie odpowiada mi zupełnie -
    > ślicznie wygląda to z daleka, ale nie da się trafić w nic myszką, kiedy
    > wielkość klikalnej ikony jest taka sama jak czubek strzałki/kursora.

    Czekaj moment. Skoro monitor ma mieć 1680x1050 (czyli proporcje 16:10), to
    wyświetlanie obrazu w proporcjach 16:9 ni cholery nie jest pracą w natywnej
    rozdzielczości monitora.

    > Może jestem za stary? Pamiętam, kurczę, jak się kupowało kawę w Pewexie
    > w 1988 roku.
    >
    > Macie jakieś pomysły co do tych sterowników?

    Raczej pomysły odnośnie ustawień. Podaj może następujące dane:
    - podłączanie monitora odbywa się po złączu analogowym (D-Sub) czy cyfrowym?
    - odświeżanie (a nie, jak coponiektórzy piszą oświeRZanie) w okolicach 60
    Hz?
    - rozdzielczość w systemie ustawiona dokładnie taka, jak naturalna
    rozdzielczość monitora?

    [ Starzec i pijany są po dwakroć jak dzieci. (Platon) ]

  • 12. Data: 2010-07-20 21:40:48
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-07-21 00:06, colidar pisze:

    > Popatrzyłem. Nazywa się Philips 200VW8FB/00

    Pobierz teraz najnowszy sterownik 200VW8FB/00 pod Windows całkowicie za
    darmo. Dzięki najnowszej wersji sterownika 200VW8FB/00 , która została
    dodana na downloads.pl 11 styczeń 2009, 15:53 twój system operacyjny
    będzie działał wydajniej i stabilniej. Sterownik z kategorii Monitory do
    Philips sprawi, że to urządzenie osiągnie maksymalne wyniki. Driver
    200VW8FB/00 dla Philips pobierz całkowicie za free tylko na
    downloads.pl. Producent sterowników 200VW8FB/00 , które wyszły pod
    wszystkie Philips dokłada wszelkich starań aby ich produkty cechowała
    najwyższa jakość oraz efektywność. Download driver sterownika
    200VW8FB/00 jest bardzo prosty y wymaga tylko kliknięcia w przycisk
    pobierz na dole strony. Większość sterowników, jak i także 200VW8FB/00
    można pobrać bezpośrednio ze stron głównych producentów sprzętu
    komputerowego dlatego też większość naszych linków, jak to jest w
    przypadku najnowszego sterownika 200VW8FB/00 pod system Windows z
    kategorii Monitory jest kierowana bezpośrednio do strony producenta. Nie
    czekaj więc tylko wejdź i pobierz najnowszy sterownik 200VW8FB/00 ze
    strony downloads.pl już teraz!
    Ściągnij 200VW8FB/00
    http://downloads.pl/sterowniki/platforma-windows/kat
    egoria-monitory/kategoria-philips/200vw8fb-00

    --
    animka

  • 13. Data: 2010-07-20 22:00:43
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 20 Jul 2010 23:19:50 +0100, colidar napisał(a):

    (ciach...)
    > Rozumiem, że najlepszy obraz ma miejsce przy natywnej rozdzielczości, a
    > każda zmiana jest na gorsze. Godzę się na to "gorsze", bo komp ma służyć
    > WYŁĄCZNIE do oglądania onetu, mobile.de, wysyłania przelewów,
    > rozmawiania przez skype i szukania w google kto to jest Doda. Nie będzie
    > gier, grafiki, ani nawet filmów.

    Maciek - moim zdaniem - żadnej pracy w rozdzielczości innej, niż natywna.
    Powiększ elementy interfejsu, powiększ fonty, powiększ ikony - ale nie
    wrzucaj np. 1024×768 na monitor z panoramicznymi proporcjami, który
    dodatkowo prawdopodobnie może nie mieć opcji regulacji obrazu dostarczanego
    w niższych, niż naturalna, rozdzielczości.

    [ Life is simple, when you make choices and you don't look back. ]
    [ (znalezione w sieci) ]

  • 14. Data: 2010-07-20 22:06:56
    Od: colidar <c...@w...wp.pl>

    Yakhub pisze:

    > To popatrz na nalepkę z tyłu. Albo w menu monitora. To istotne.
    Popatrzyłem. Nazywa się Philips 200VW8FB/00

    > Udało mi się w końcu z tym wygrać, ściągając od Intela jakieś
    > oprogramowanie developerskie do tych układów, pozwalające względnie łatwo
    > stworzyć własny driver.
    Tzn czeka mnie nauka pisania driverów?

    > "Na oko"??? Sprawdź w instrukcji/w sieci/OSD/whatever, jaka to na pewno ma
    > być rozdzielczość.

    Na oko. Tzn monitor mi taką wyświetlił, że mam na taką zmienić, kiedy
    ustawiałem jakąś rozdzielczość, która mu się nie podobała.

    > 1. Nie rozdzielczości, tylko częstotliwości odświerzania
    >
    > 2. Opisz, co to znaczy "oczy bolą", bo to mało konkretne jest. Obraz
    > nieostry? Przekłamane kolory? Migocze?

    Tak, częstotliwość, przejęzyczenie.
    Bolą to znaczy pieką i lekko łzawią. A poważnie: obraz był chyba za
    jasny, po zabawie ustawieniami mniej męczy się wzrok. Obraz nie jest
    rozmyty, ani w ogóle nie ma wad, poza tym, że kółka są jajowate, tzn
    jaką bym nie ustawił rozdzielczość, to jest nieproporcjonalna.

    Na pewno. Ma dwa lata i nie sprawiał dotąd kłopotów. Sprawdziłem na moim
    kompie, i jest ok.
    ***

    Przejrzałem google. Sterowników do Intel GMA 900 nie ma, a jak jakieś
    są, to nic nie dają.

    Jak wspomniałem, CRT 1024x768 było cool :P

    pozdr.

    --
    Dzieci zaczynają w końcu myśleć, że Bóg jest kręgowcem w gazowym stanie
    skupienia. - A. Einstein

  • 17. Data: 2010-07-20 23:41:08
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Rozumiem, że najlepszy obraz ma miejsce przy natywnej rozdzielczości, a
    > każda zmiana jest na gorsze. Godzę się na to "gorsze", bo komp ma służyć
    > WYŁĄCZNIE do oglądania onetu, mobile.de, wysyłania przelewów,

    Też używam kompa głównie do internetu, miałem della sx 260 z 19" CRT, w
    zasadzie mi wystarczał a do tego był malutki i cichutki, niestety przy
    remoncie pokoju całkowicie zmasakrowałem powłokę antyrefleksyjną w
    monitorze, kupiłem monitor 20"LCD 1600x900 i koniecznym kolejnym zakupem
    był Dell 745 :) jedynym panoramicznym trybem tamtego komputera był
    1280x720:)

    A teraz jestem zadowolony bo zmieniłem pIV 3Ghz na Core2 duo 2,66Ghz, za
    stówkę dokupiłem Radeona HD2400 i okazało się że mogę sobie w Maxa Payne
    pograć na max detalach :) a to już prawie dziesięć lat jak w nic nie
    grałem :)

    Della SX260 wystawię na Allegro, kurczę wypadało by napisać że nie
    chodzi z nowymi LCD... ciekawe za ile pójdzie...
    A może nie pisać?

  • 18. Data: 2010-07-20 23:43:48
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "colidar" napisał:

    > Rozdzielczość w systemie jest jajowata. Tzn niedopasowana do monitora
    > 16:10.

    Bo Intel GMA900 obsługuje, cytuję: "native 16x9 formats for wide screen flat
    panels". W ogóle kupowanie monitora 22-calowego z natywną rozdzielczością
    1680x1050 jest sporym ryzykiem, bo sporo kart starszych lub zintegrowanych
    takowej nie obsługuje, podczas gdy 1920x1080 pociągnie bez problemu nawet
    mój zabytkowy Radeon 9200. BTW: zastosowałeś SPA#1 (Standardowa Porada
    Animki #1) i posadziłeś sterowniki do monitora? Bo niestety AFAIK temu Dellu
    nie da się dołożyć "normalnej" karty graficznej, co byłoby najprostszym
    rozwiązaniem.

    JoteR

  • 19. Data: 2010-07-20 23:46:08
    Od: colidar <c...@w...wp.pl>

    Przemysław Ryk pisze:

> [...]
    > Hz?
    > - rozdzielczość w systemie ustawiona dokładnie taka, jak naturalna

    Ok, znowu pomieszałem. Nie da się osiągnąć natywnej, tylko najwyższą,
    jaką oferuje karta - 1920x1200 - i tu kółka są okrągłe. Ale za małe.
    Kombinowałem z dpi, wielkością ikon, ale efekty są niezadowalające.

    Odświeżanie jest 60 Hz, ale już kumam, że to mało istotne.

  • 20. Data: 2010-07-20 23:53:16
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Padre" napisał:

    > Della SX260 wystawię na Allegro, kurczę wypadało by napisać
    > że nie chodzi z nowymi LCD...

    Chodzi, chodzi, problemy ma nie z "nowymi LCD" tylko z konkretnymi
    rozdzielczościami.

    > A może nie pisać?

    Pewnie, że nie pisać takich ogólników, nieprawdziwych zresztą. W zamian
    wymienić te rozdzielczości, które bez problemów obsługuje. Tak byłoby
    uczciwie.

    JoteR

    PS. przepraszam za użycie słowa "uczciwie" w kontekście (za przeproszeniem)
    Allegro.