  • 1. Data: 2010-07-19 09:57:49
    Temat: kontroler dyskowy na PCI - jakis rozsadny
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    potrzebuje wlozyc do kompa kontroler dyskowy na PCI

    min. 2 x sata 2 + 1 x esata
    min. 1 x ata (lub najlepiej 2)

    i moze jakies 2x USB (pod dyski przenosne)

    Macie moze jakies w miare przyzwoite modele jakiegos w miare
    przyzwoitego producenta.

    No i chyba najlepiej jakby pod Linuxem (moze kiedys bedzie potrzebne)
    biegal?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2010-07-19 15:21:27
    Temat: Re: kontroler dyskowy na PCI - jakis rozsadny
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 19.07.2010 11:57, a...@p...pl pisze:
    > potrzebuje wlozyc do kompa kontroler dyskowy na PCI

    Nie kontroler, tylko kartę interfejsu.

    > Macie moze jakies w miare przyzwoite modele jakiegos w miare
    > przyzwoitego producenta.

    W zasadzie olbrzymia większość jest na układach SiI lub VIA.

    > No i chyba najlepiej jakby pod Linuxem (moze kiedys bedzie potrzebne)
    > biegal?

    Wszystkie SiI i VIA bez problemu działają.

    Ale na dużą wydajność nie licz. Dlatego też zresztą większość
    takich kart ma 2-3 gniazda SATA, bo i tak nawet transmisja
    SATA 1.5 Gbps na jednym gnieździe zatka PCI. Dopiero karty
    PCIe SATA mogą rozwinąć skrzydła.

    No i nie wiem, czy znajdziesz jedną kartę z SATA, ATA i USB
    zarazem.

    Po co Ci tyle wyjść na dyski? Bardziej opłaca się wywalić
    nadmiarowe dyski i kupić jeden pojemny, niż inwestować w
    tego typu karty.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 3. Data: 2010-07-19 21:24:13
    Od: a...@p...pl

    On Mon, 19 Jul 2010 17:21:27 +0200, Radosław Sokół
    <r...@m...com.pl> wrote:

    >Wszystkie SiI i VIA bez problemu działają.

    ktore lepsze?

> [...]
    >PCIe SATA mogą rozwinąć skrzydła.
    >
    >No i nie wiem, czy znajdziesz jedną kartę z SATA, ATA i USB

    cos w tym stylu

    http://www.komputronik.pl/index.php/product/78978/Po
    dzespo_y_PC/Kontrolery/PCI_Kontroler_USB_2_0_x4_SATA
    _1_1_IDE_4World.html

    >Po co Ci tyle wyjść na dyski? Bardziej opłaca się wywalić
    >nadmiarowe dyski i kupić jeden pojemny, niż inwestować w
    >tego typu karty.

    mam obecnie kontroler 2 x ata (promise - bardzo dobrze sie sprawuje),
    ale potrzebuje podlaczyc wiekszy dysk sata, a tamtego nie chce ruszac.
    Poza tym potrzebuje czasami jakies dyski podlaczyc (backup, odzysk
    danych) ale nie koniecznie musi to ekstremalnie szybko dzialac. Wiec
    myslalem o mnogosci roznych kombinacji. A po co USB? Ano dlatego, ze w
    pc sa tylko usb 1.1 i dysk/flash wolno czyta/pisze.

    Wiem, powinien zainwerstowac w nowszy komp, ale nie chce mi sie
    pewnych rzeczy porzucac,zmieniac - wiec jak zwykle lekki update.

    --
    ThinkXtra

  • 4. Data: 2010-07-20 08:09:37
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    W dniu 19.07.2010 23:24, a...@p...pl pisze:

    > ktore lepsze?

    Raczej polecałbym SiI.

    > cos w tym stylu
    > http://www.komputronik.pl/index.php/product/78978/Po
    dzespo_y_PC/Kontrolery/PCI_Kontroler_USB_2_0_x4_SATA
    _1_1_IDE_4World.html

    Tu już widać, że są trzy osobne scalaki (a więc karta integ-
    ruje trzy prawie odrębne urządzenia), a każde z nich jest
    ledwie wykorzystane (jeden port ATA, jeden port SATA).
    Szczerze mówiąc polecałbym raczej dwie osobne karty, jedną
    ATA i jedną SATA w zależności od potrzeb. USB da się zaś
    załatwić zewnętrznym koncentratorem.

    > mam obecnie kontroler 2 x ata (promise - bardzo dobrze sie sprawuje),

    Kartę interfejsu, nie "kontroler". Poczytaj sobie:
    http://www.grush.one.pl/article.php?id=ide

    A czemu nie wykorzystujesz wbudowanego interfejsu ATA płyty
    głównej? Czyżby strasznie wolny?

    > myslalem o mnogosci roznych kombinacji. A po co USB? Ano dlatego, ze w
    > pc sa tylko usb 1.1 i dysk/flash wolno czyta/pisze.

    Na 2.0 będzie tylko trochę szybciej, szczerze mówiąc. Owszem,
    18 MiB/s zamiast 9 MiB/s, ale nie będzie to rewelacja.

    > Wiem, powinien zainwerstowac w nowszy komp, ale nie chce mi sie

    Na pewno bardziej by się to opłacało. Choćby wymienić płytę
    z procesorem i pamięcią. Za używki pewnie dasz niewiele wię-
    cej, niż za te karty rozszerzające, a zysk z wydajności bę-
    dzie o *wiele* większy. Tym bardziej, że starsze płyty czę-
    sto mają wolniejsze PCI, bardziej "zagracone" zintegrowanymi
    urządzeniami.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 5. Data: 2010-07-21 09:45:24
    Od: a...@p...pl

    On Tue, 20 Jul 2010 10:09:37 +0200, Radosław Sokół
    <R...@p...pl> wrote:

    >Raczej polecałbym SiI.

    a Promise co ma w srodku?

    A to moze podlacze sobie (na jakis czas do czasu nowego kompa) dysk
    SATA[2] porzez przejsciowke SATA > ATA i tak wielkich transferow nie
    osiagne (bo tu nie o to chodzi, tylko po "przestrzen zyciowa w GB/TB".
    Obecnie i tak mam Promise TX100 z ATA100 (dyski 200GB) i to mi
    wystarcza.

    Tylko pytanie czy ten kontroler sobie z duzym dyskiem poradzi. Dawno
    temu wgrywalem firmware (aby cos poprawic z obsluga dyskow > 127GB).
    Myslalem o dysku 500/640GB....1TB na SATA i pewnie bylby to juz SATA2.

    Czy te przejsciowki daja rade z SATA2???

    Czy te przejsciowki to sa uniwersalne i czy dzialaja w dwie strony?

    dysk sata ---- p ----- ata interfejs

    dysk ata ---- p ----- sata interfejs

    czy trzeba zakupic na konkretny kierunek?

    --
    ThinkXtra

  • 6. Data: 2010-07-24 19:10:09
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 21.07.2010 11:45, a...@p...pl pisze:

    > a Promise co ma w srodku?

    Własne układy chyba mają. Nie mam z nimi doświadczenia.

    > A to moze podlacze sobie (na jakis czas do czasu nowego kompa) dysk
    > SATA[2] porzez przejsciowke SATA> ATA i tak wielkich transferow nie

    Chyba bym bardziej polecał kartę. Aczkolwiek wynika to raczej
    z tego, że z "przejściówkami" nie miałem po prostu do czynie-
    nia -- jak potrzebowałem podłączyć dysk SATA do starszego
    komputera, wkładałem kartę interfejsu SATA i nigdy nie mia-
    łem z takim rozwiązaniem problemów.

    > Tylko pytanie czy ten kontroler sobie z duzym dyskiem poradzi. Dawno
    > temu wgrywalem firmware (aby cos poprawic z obsluga dyskow> 127GB).
    > Myslalem o dysku 500/640GB....1TB na SATA i pewnie bylby to juz SATA2.

    SATA nie ma problemów z pojemnościami.

    > Czy te przejsciowki daja rade z SATA2???

    Nie ma takiego czegoś, jak "SATA2" ;)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 7. Data: 2010-08-20 12:43:13
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2010-07-19, o godz. 23:24:13
    a...@p...pl napisał(a):

> [...]
    > myslalem o mnogosci roznych kombinacji. A po co USB? Ano dlatego, ze w
    > pc sa tylko usb 1.1 i dysk/flash wolno czyta/pisze.

    Backup/odzysk to lepiej przejściówka IDE/SATA na USB z zewnętrznym
    zasilaniem. Nie musisz wtedy otwierać kompa by dysk podłączyć a jak sam
    piszesz prędkość nie jest priorytetem. Używam czegoś takiego od lat i
    zero problemów a pracuję głównie pod Linuxem. Odpada Ci wtedy szukanie
    kontrolera z oboma interfejsami do dysków zwłaszcza że są one dość
    rzadkie.

    Zdrówko