    From: "Zygmunt M. Zarzecki"
    <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Problem z płytą GIGA-BYTE - nie chce mieć więcej pamięci
    Date: Sun, 12 Jul 2009 01:09:57 +0200

    Płyta to GA-K8VT800 Pro
    (http://www.giga-byte.com.tw/Support/Motherboard/BIO
    S_Model.aspx?ProductID=1710).
    Sąsiada komp akceptuje tylko 512MB DDRAM. Niestety nie mam pod ręką 1GB
    w jednej kości, by sprawdzić.
    Dołożenie drugiej pamięci 512MB powoduje zatrzymanie się kompa na
    ekranie POST lub błędami podczas startu systemu.

    Obie pamięci są na pewno sprawne, gdyż samodzielnie pracują bezbłędnie,
    testowane były memtestem, obie też są w tej samej konfiguracji, czyli
    dwustronne, zresztą obie są identyczne. Próbowałem wszelkich kombinacji
    ze slotami, ale niestety bez efektów.

    Kiedyś miałem podobny problem, w komputerze służbowym z identyczną
    płytą. Wysłałem do serwisu, zwrócili tę samą płytę, naprawioną. Już nie
    pamiętam co robili przy niej, ale płyta po "naprawie" akceptowała
    większe ilości pamięci, we wszelkich kombinacjach z pamięciami 256MB i
    512MB.

    Bios jest ostatni jaki był. Kondensatory nie są wybrzuszone. Zasilacz
    jest sprawny (napięcia zmierzone miernikiem są poprawne).
    Co może być przyczyną takiego zachowania?

    zyga