  • 1. Data: 2010-05-10 04:46:53
    Temat: Problem z ładowaniem akumulatorków
    Od: ab <a...@i...wroc.pl>

    Mam przyzwoitą ładowarkę BC-700 oraz akumulatorki Varta. Gdy
    ładują prądem 200 mA to accu ładują się dobrze i żadnych z nimi
    problemów nie ma. Gdy ładuję prądem 500 to po paru godzinach
    łądowania pokazuje, że Full, ale po włożeniu do aparatu szybko
    traci pojemność uniemożliwiając pracę a czasami nawet jest tak,
    że pierwsze otwarcie obiektywu od razu go chowa. Nie zawsze mam
    możliwość ładować przez 12 godzin czy ładować je wraz z
    regeneracją. Co jest w tym grane i czy coś można na to poradzić?

    --
    Bestsellery książkowe:
    "Los Barwą Malowany" (o reinkarnacji i rozwoju duchowym)

  • 2. Data: 2010-05-10 06:15:53
    Temat: Re: Problem z ładowaniem akumulatorków
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    ab pisze:
> [...]
    > możliwość ładować przez 12 godzin czy ładować je wraz z
    > regeneracją. Co jest w tym grane i czy coś można na to poradzić?

    Po pierwsze to krzyżowy test (aku na innej ładowarce itd)

  • 3. Data: 2010-05-10 08:37:26
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    ab wrote:
> [...]
    > możliwość ładować przez 12 godzin czy ładować je wraz z
    > regeneracją. Co jest w tym grane i czy coś można na to poradzić?

    Jaki dokładnie aparat?

    Piotr

  • 4. Data: 2010-05-10 09:58:37
    Od: ab <a...@i...wroc.pl>

    Napisane przez "Uncle Pete", dnia 10 maj 2010:

    Canon PowerShot SX100IS

  • 5. Data: 2010-05-10 12:06:47
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > Canon PowerShot SX100IS

    W starszych modelach Canona serii zdarzały się problemy ze dociskiem
    akumulatorków sprężynkami znajdującymi się na dole komory baterii. Może
    to także Twój przypadek, a zaobserwowana przez Ciebie zależność ma
    charakter przypadkowy. Spróbuj delikatnie podgiąć te sprężynujące
    blaszki do góry.

    Pozdrawiam,

    Piotr

  • 6. Data: 2010-05-10 17:06:11
    Od: "Cavy " <c...@g...pl>

    ab <a...@i...wroc.pl> napisał(a):
> [...]
    > możliwość ładować przez 12 godzin czy ładować je wraz z
    > regeneracją. Co jest w tym grane i czy coś można na to poradzić?

    Ja też mam BC700 i zdarza się że przy ładowaniu >=500mA jeden z akumulatorków
    wyświetla Full o wiele za wcześnie. Zdarza się to bardzo rzadko i jak jest
    ciepło i akumulatorki wydzielają dużo ciepła. Najlepiej po ładowaniu sprawdź
    przyciskiem Display stan naładowania.

  • 7. Data: 2010-05-12 15:12:51
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    ab pisze:
> [...]
    > możliwość ładować przez 12 godzin czy ładować je wraz z
    > regeneracją. Co jest w tym grane i czy coś można na to poradzić?

    Akumulatorki mogą być słabe lub zużyte. Wtedy w czasie ładownia większym
    prądem rośnie na nich nadmiernie napięcie i/lub bardziej się grzeją,
    co może przedwczesny koniec ładowania.
    Przy czym reakcja na te objawy zależy od ładowarki, możliwe że
    w innej będzie lepiej.

  • 8. Data: 2010-05-19 05:05:03
    Od: ab <a...@i...wroc.pl>

> [...]
    > akumulatorki wydzielają dużo ciepła. Najlepiej po ładowaniu
    > sprawdź przyciskiem Display stan naładowania.

    Zapuściłem w ładowarce tryb odświeżania (prądem 200mA) i po paru
    dniach ładowania i rozładowywania jeden z akumulatorków dostał
    status Full. Wg twojej sugestii zajrzałem na stan naładowania i
    pokazało: 1.32 V, 1209 mAh (akumulatorek Varta 2700mAh).
    Wygląda, że chyba akumulatorek się popsuł. Drugi accu z pary,
    która powodowała, że aparat się wyłączał jeszcze nadal się
    odświeża i chyba jest dobry, bo na roboczo pokazuje 1.4V, a być
    może będzie lepiej po zakończeniu odświeżania.

    Tak na przyszłość: jakie minimalne parametry naładowania
    powiniem mieć akumulatorek, aby go uznać za dobry?

  • 9. Data: 2010-05-20 05:07:51
    Od: ab <a...@i...wroc.pl>

    Skoro zacząłem wątek o ładowaniu to pytanie zbliżone do
    tematyki, aby nie tworzyć nowego wątku.

    Gdy kupuje się nowe akumulatorki NiMH to należy je na początek
    "zaprogramować" przez kilkukrotne ładowania ok.12-14 godz. i
    rozładowanie do zera. To trochę trwa i trzeba pilnować tego
    procesu. Czy dobrym rozwiązaniem byłoby użycie do tego funkcji
    Refresh w ładowarce BC-700? Czy jednak raczej ręcznie kazać
    ładować, rozładować itd. Pomysł wydaje mi się dobry, ale czy nie
    spartolę przy okazji akumulatorków, bo coś tam, coś tam - nie
    znam się na tych sprawach.