  • 11. Data: 2011-03-02 10:30:42
    Temat: Re: Problem z drukarką kto pomoże?
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Artur(m)" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:ikl3qm$22p4$1@rekrutacja.tu.kielce.pl...
> [...]
    > Prawie dokładnie jak Ty Rozbierałem i składałem, rozbierałem i
    > składałem...
    > Nawet pomyślałem, że podczas jednego "procesu rozbierania"
    > coś poknociłem.
    > Uważałem, że to na co patrzyłem, nie może być winne,
    > bo wygląda dobrze:). nawet przecierałem papierem ściernym
    > i przemywałem różnymi płynami.
    > Wkurzyłem się i kupiłem oryginalny(?) separator.
    > Palnęło mnie to po kieszeni, bo to był koszt chyba ze 80 zł
    > Ale u mnie ruszyło, bez problemów, i od razu.
    > Do dziś hula.
    > Jak chcesz zaryzykować podobną kasę - to polecam.

    Chciałbym uwierzyć że to separator ale on u mnie wygląda zupełni inaczej. U
    mnie jst to tylko kawałek miękkiego materiału który jest pod kartkami.
    Nawet nigdzie nie znajdziesz czegoś takiego jak separator do HP LJ4L.

    Marek

  • 12. Data: 2011-03-02 11:25:53
    Od: "Janek Wlodak" <w...@n...pl>

    "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    > U mnie jst to tylko kawałek miękkiego materiału który jest pod kartkami.
    > Nawet nigdzie nie znajdziesz czegoś takiego jak separator do HP LJ4L.

    Ja kiedyś dostałem tą właśnie drukarkę w prezencie, bo robiła dokładnie to
    co Twoja. Na ten miękki kawałek materiału pod kartkami przykleiłem kawałek
    filcu i drukarka do dzisiaj by chodziła, gdyby fixatora szlak nie trafił i
    musiałem ją w zeszłym m-cu wyrzucić.

  • 13. Data: 2011-03-02 12:36:06
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    Użytkownik "4CX250" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Raczej wątpię. Kartka przesuwa się płynnie.

    Jesteś pewien, że nie pobiera jednocześnie 2-3 kartek ?
    Bo to jest włąśnie częsta przypadłość. Wtedy zaczynają się kłopoty.
    Elektronika wie, że po iluś tam wysłanych impulsach do silnika krokowego
    ciągnącego kartkę powinien zadziałać czujnik papieru, a ten zaś nie daje
    sygnału, bo kolejna karka jest pociągna przerz kartkę, która została
    pobrana.

    > Aaa to jest taki kawalek niby korek niby guma. faktycznie ale to bez
    > znaczenia bo jest OK a zresztą jak jest kilkanaście kartek w kasecie to on
    > jest i tak na samym dnie pod wszystkimi kartkami.

    Jeżeli chodzi o separatory to jest ich kilka w drukarkach.
    Ten na dnie szuflady, akurat ma najmniej istotne zadanie. Gdzieś tam
    powinien być jeszcze separator pionowy, który rozdziela kartki, a rolki
    ciągnące kartkę z góry całego pliku to koelejny separator. Te wszystkie
    elementy muszą mieć odpowiednią przyczepność zapewniającą odpowiednią siłę
    tarcia, aby oddzielić jedną kartkę od całej ryzy. Ważna też jest siła
    docisku całej ryzy papieru do rolek ciągnących, dlatego terż trzeba
    sprawdzić sprężyny (blaszki) czy aby któraś się nie złamała lub nie
    opuściła.

> [...]
    > Problem jest z przedwczesnym i niepotrzebnym pobieraniem kolejnej kartki z
    > kasety podczas gdy poprzednia jeszcze nie opuściła drukarki.
    > Część pierwszej kartki wystaje z drukarki i toner na niej jest
    > zafiksowany. Druga część tej kartki jest jeszcze pod bębnem fiksującym i
    > częściowo pod bębnem światłoczułym . Druga kartka jest już także pod
    > bębnem światłoczułym a nie powinna. Nachodzi się zawsze pół kartki
    > pierwszej i drugiej. Czujnik nie wykrywa końca kartki gdyz ta druga go
    > nadal przykrzywa no i drukarka wywala błąd zacięcia bo kartka za długo

    No to piszesz o klasycznym przypadku źle działających separatorów i
    pobieraniu kilku kartek na raz jedna po drugiej.
    Zobacz też czy to samo będzie się działo na innym rodzaju papieru. Kup
    papier o większej gramaturze, który jest bardziej śliski. Czasami tak się
    dzieje jak papier jest do d... i posiada zbyt włoskowatą powierzchnię lub
    był cięty zbyt tępym nożem i ma postrzępione krawędzie.
    Jeżeli się dostaniesz do tych separatorów to spróbuj je dokładnie umyć, a
    gumowe elementy przetrzyj benzyną ekstrakcyjną, która cześciowo rozpuszcza
    gumę i zwiększa przyczepność. Jeżeli po takich zabiegach drukarka zacznie
    funkcjonowac poprawnie to znaczy, że trzeba te elementy wymienić. Po takim
    myciu taki stan nie będzie się utrzymywał zbyt długo i po kilku wydrukach
    znów straci swoje właściwości.

  • 14. Data: 2011-03-02 13:14:14
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Alexy" <a...@o...com.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "4CX250" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jesteś pewien, że nie pobiera jednocześnie 2-3 kartek ?

    Jestem pewien.
    To nie jest problem jednoczesnego pobierania kartek tak jak to wszyscy mi
    sugerujecie.
    Problem jest taki że w trakcie wydruku drukarka zaczyna pobierać następną
    kartkę a nie powinna.
    To nie chodzi o sklejanie się kartek i wciąganei przypadkowych ilości naraz.

    > No to piszesz o klasycznym przypadku źle działających separatorów i
    > pobieraniu kilku kartek na raz jedna po drugiej.

    Nie nie nie!
    Zrozum że z wnętrza drukarki słychać stuk elektromagnesu który uruchamia
    mechanizm poboru kartki z kasety.
    To nie jest problem sklejonych czy nie rozdzielonych kartek. To jest problem
    że drukarka z jakiegoś powodu w trakcie wydruku zaczyna pobierać kolejną
    kartkę. (powtarzam się)
    Co do tego stuku to znam tą drukarkę na tyle dobrze że mogę z całą
    pewnością stwierdzić że jak była sprawna to był słyszalny tylko raz na
    początku wydruku więc jeden wydruk kartki to jedno stuknięcie i uruchomienie
    mechanizmu wciągania. Teraz gdy drukarka nawala ten stuk występuje
    cyklicznie kilka razy w trakcie wydruku. Każde stuknięcie (przyciągnięcie
    kotwicy elektromagnesu) powoduje ponowne niepotrzebne uruchomienie
    mechanizmu wciągania kartki. Dopóki pod tym mechanizmem wciągania jest
    przesuwająca się właściwa kartka to nic się w zasadzie nie dzieje bo i tak
    jest ona wciągana juz przez kolejne wałki w drukardce, więc ten mechanizm
    tylko ją niepotrzebnie podpycha do przodu.
    Gdy kartka ta się wsunie już w głąb drukarki na tyle że w kasecie odsłania
    się kolejna kartka pod mechanizmem wciągania to przy kolejnym stuknięciu
    elektromagnesu ona zostaje także wciągnięta mimo że poprzednia nie opuściła
    drukarki. W tym momencie drukarka stwierdza obecnośc papieru pod bębnem oraz
    na pierwszym czujniku, podczas gdy pierwszy czujnik nie powinien wskazywać
    obecności kartki więc pojawia się komunikat zacięcia papieru.

    Marek

  • 15. Data: 2011-03-02 15:18:28
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2011-03-02 14:14, 4CX250 pisze:

> [...]
    > obecnośc papieru pod bębnem oraz na pierwszym czujniku, podczas gdy
    > pierwszy czujnik nie powinien wskazywać obecności kartki więc pojawia

    Tak przy okazji: sprawdź jaki masz ustawiony format papieru?

    Pozdrawiam

    DD

  • 16. Data: 2011-03-02 15:23:47
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 1 Mar 2011 23:17:07 +0100, Alexy wrote:
    >Swego czasu nawet HP rozdawał za friko komplety naprawcze do tej serii
    >drukarek, bo były wadliwe. Jako nowe potrafiły odstawiać takie cyrki.
    >Po naklejeniu nowego separatora, drukarki działały już bezproblemowo.

    Do tych tez ? tak mi sie wydaje ze czworka byla jeszcze wolna od tych
    wad.

    J.

  • 17. Data: 2011-03-02 15:37:13
    Od: "d530" <d...@p...com>

    > Do tych tez ? tak mi sie wydaje ze czworka byla jeszcze wolna od tych
    > wad.
    >
    > J.

    Oczywiście że nie.

    Zestawy były do Lj 6L i do Lj 1000.

  • 18. Data: 2011-03-02 16:40:06
    Temat: Re: Problem z drukarkš kto pomoże?
    Od: "4CX250" <t...@p...onet.pl>

    > Do tych tez ? tak mi sie wydaje ze czworka byla jeszcze wolna od tych
    > wad.

    Ja uważam że LJ4L oraz LJ4P to są jedne z bardziej udanych drukarek.
    W mojej drukarce firmware ma numer 1992 10 23. Jeśli to jest rok produkcji
    to znaczy że drukarka ma juz ponad 18 lat. Ja ją kupiłem 2004 roku w Austrii
    na Flohmarkt jako używkę za... 50 centów. Była cała zasyfiona, wewnątrz było
    mnóstwo trocin. Wyczyściłem i ożyła.
    Ta awaria to jej pierwszy numer jaki mi wykręciła. Mam do niej trzy tonery.
    Jeden nówka oryginalny HP z przebiegiem kilkudziesięciiu stron który używam
    tylko do termotransferu bo zarąbiście kryje a dwa pozostałe są do
    codziennych wydruków.
    Jest wolna ale nie zamieniłbym jej na inną. Tonery wystarczają na około
    3-4tys stron i te dwa to już są napełniane po kilka razy.

    Marek

  • 19. Data: 2011-03-02 16:55:56
    Temat: Re: Problem z drukarką... Awaria usunięta !
    Od: "4CX250" <t...@p...onet.pl>

    Dzisiaj po raz kolejny gada rozebrałem. Tym razem nawet zębatki, wsio,
    wszystko.
    Wziąłem tym razem elektromagnes pod lupę bo już myślałem że może kotwica
    wygięta albo coś, albo sprężynka za słaba i nie odbija.
    Zwróciłem od razu uwagę że kotwica dociśnięta do elektromagnesu się
    przykleja na chwilę.
    Najpier pomyśłałem że może jest coś namagnesowane ale zacząłem się
    przyglądać dokładnie i zauważyłem że między kotwicą rdzeniem jest jakiś
    czarny syf.
    Spróbowałem wsunąć papier toaletowy i po dociśnięciu kotwicy wyczyścić to
    ale okazało się że papier się przykleił.
    Eureka! Okazało się że jest to klej- pozostałość po podkładce wytłumiającej
    która gdzieś zniknęła . Miała widocznei za zadaniie wygłuszać elektromagnes
    żeby za głośno nie klepał. W ten sposób sklejający się elektromagnes miał
    wydłużony czas działania co powodowało że półkolisty mechanizm po pełnym
    ruchu obrotowym zamiast spocząć w punkcie "bezzębnym" ponownie był
    zazębiany i tak wykonywał kolejny cykl obrotowy.
    Ten stuk to nie był jednak stuk elektromagnesu jak myśłałem początkowo lecz
    plastikowej dzwigienki-zapadki na sprężynce które ma za zadanie lekko
    popchnąć to półkole o tyle aby zębatka półkola mogła wyjść ze strefy
    "bezzębnej" i zazębiłą się z resztą mechanizmu.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 20. Data: 2011-03-02 17:51:14
    Od: WojtasW <w...@g...pl>

    Witam
    a powiedz mi kolego jak włożysz tylko jedną kartkę do kasety to co się
    stanie?

    Pozdrawiam
    WojtasW