-
1. Data: 2011-06-19 11:59:26
Temat: Problem z Trampkiem c.d.
Od: Wojtek Sobociński <s...@g...pl>
Zaworki iglicowe zmienione, gaźnik przedmuchany, dysze czyste. Poziom
paliwa ustawiłem dokładnie na 7mm (wg manuala). Różnice na pływakach
były raptem o milimetr na każdym. Niestety problem występuje dalej -
wykręciłem świece, jedna jest ok (kawa z mlekiem) druga zapaprana na
czarno. Spróbowałem wsadzić moje stare świece od tenery (identyczne jak
w trampku) ale zrobiło się tylko gorzej. Wkręcenie do końca śruby składu
mieszanki daje efekt tylko w jednym gaźniku (cylinder z czystą świecą) a
w drugim żadnego.
Jutro kupuję nowe świece (i reparaturę do kranika bo ktoś dorabiał
chałupniczo membranę) ale czy jest sens je wkładać jeśli jedna się nie
wygrzeje?
Gdzie szukać dalej? Cewka? Moduł zapłonowy?
--
Wojtek Sobociński
XTZ '91, stara ale jara
-
2. Data: 2011-06-19 17:10:42
Temat: Re: Problem z Trampkiem c.d.
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2011-06-19 13:59, Wojtek Sobociński pisze:
> Zaworki iglicowe zmienione, gaźnik przedmuchany, dysze czyste. Poziom
> paliwa ustawiłem dokładnie na 7mm (wg manuala). Różnice na pływakach
> były raptem o milimetr na każdym. Niestety problem występuje dalej -
> wykręciłem świece, jedna jest ok (kawa z mlekiem) druga zapaprana na
> czarno. Spróbowałem wsadzić moje stare świece od tenery (identyczne jak
> w trampku) ale zrobiło się tylko gorzej. Wkręcenie do końca śruby składu
> mieszanki daje efekt tylko w jednym gaźniku (cylinder z czystą świecą) a
> w drugim żadnego.
> Jutro kupuję nowe świece (i reparaturę do kranika bo ktoś dorabiał
> chałupniczo membranę) ale czy jest sens je wkładać jeśli jedna się nie
> wygrzeje?
> Gdzie szukać dalej? Cewka? Moduł zapłonowy?
>
Zamien miejscami moduly i zobacz czy sie cos zmieni. Jesli tak to masz
jeden modul uwalony. W sumie to standard w Trampkach i Afrykach
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
-
3. Data: 2011-06-19 17:34:02
Temat: Re: Problem z Trampkiem c.d.
Od: AZ <a...@g...com>
On 2011-06-19, Kuczu <q...@g...com> wrote:
>
> Zamien miejscami moduly i zobacz czy sie cos zmieni. Jesli tak to masz
> jeden modul uwalony. W sumie to standard w Trampkach i Afrykach
>
To Honda ma osobny modul zaplonowy na kazdy gar?
--
Artur
ZZR 1200
-
4. Data: 2011-06-19 18:28:56
Temat: Re: Problem z Trampkiem c.d.
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2011-06-19 19:34, AZ pisze:
> On 2011-06-19, Kuczu<q...@g...com> wrote:
>>
>> Zamien miejscami moduly i zobacz czy sie cos zmieni. Jesli tak to masz
>> jeden modul uwalony. W sumie to standard w Trampkach i Afrykach
>>
> To Honda ma osobny modul zaplonowy na kazdy gar?
>
XLV i XRV tak wlasnie mialy.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
-
5. Data: 2011-06-19 18:42:24
Temat: Re: Problem z Trampkiem c.d.
Od: Gr4N4c1K <granacik@wy_ciac.poczta.onet-dot-pl>
Dnia 19-06-2011 o 20:28:56 Kuczu <q...@g...com> napisał(a):
> W dniu 2011-06-19 19:34, AZ pisze:
>> On 2011-06-19, Kuczu<q...@g...com> wrote:
>>>
>>> Zamien miejscami moduly i zobacz czy sie cos zmieni. Jesli tak to masz
>>> jeden modul uwalony. W sumie to standard w Trampkach i Afrykach
>>>
>> To Honda ma osobny modul zaplonowy na kazdy gar?
>>
>
> XLV i XRV tak wlasnie mialy.
na gar albo pare garów, np.:
CB 750/900/1100 DOHC, CX500Euro, pewne wersje CX500/GL500, GL1000. w
przypadku wymienionych przeze mnie to moduł był w sumie tylko końcówka
mocy bo kąt zapłonu był robiony mechanicznie na aparacie odśrodkowym :)
pozdrawiam
-
6. Data: 2011-06-19 18:49:45
Temat: Re: Problem z Trampkiem c.d.
Od: Gr4N4c1K <granacik@wy_ciac.poczta.onet-dot-pl>
Dnia 19-06-2011 o 19:10:42 Kuczu <q...@g...com> napisał(a):
> W dniu 2011-06-19 13:59, Wojtek Sobociński pisze:
>> Zaworki iglicowe zmienione, gaźnik przedmuchany, dysze czyste. Poziom
>> paliwa ustawiłem dokładnie na 7mm (wg manuala). Różnice na pływakach
>> były raptem o milimetr na każdym. Niestety problem występuje dalej -
>> wykręciłem świece, jedna jest ok (kawa z mlekiem) druga zapaprana na
>> czarno. Spróbowałem wsadzić moje stare świece od tenery (identyczne jak
>> w trampku) ale zrobiło się tylko gorzej. Wkręcenie do końca śruby składu
>> mieszanki daje efekt tylko w jednym gaźniku (cylinder z czystą świecą) a
>> w drugim żadnego.
>> Jutro kupuję nowe świece (i reparaturę do kranika bo ktoś dorabiał
>> chałupniczo membranę) ale czy jest sens je wkładać jeśli jedna się nie
>> wygrzeje?
>> Gdzie szukać dalej? Cewka? Moduł zapłonowy?
>>
>
> Zamien miejscami moduly i zobacz czy sie cos zmieni. Jesli tak to masz
> jeden modul uwalony. W sumie to standard w Trampkach i Afrykach
>
wsadź nowe świece i zobacz czy na obu w garnku masz iskre. może kabel WN
od jednej świecy poleciał. taki śmieszny układ, że jakby jeden kabel miał
zwarcie to na drugiej świecy będzie iskra. w brew pozorom na jednej świecy
działającej w garnku ten silnik kiepsko chodzi.
pyt1. jakie świece macie? ciepłota
pyt2. jaka waha? oktany
pozdrawiam
-
7. Data: 2011-06-19 20:02:51
Temat: Re: Problem z Trampkiem c.d.
Od: Wojtek Sobociński <s...@g...pl>
>>> Gdzie szukać dalej? Cewka? Moduł zapłonowy?
>>>
>>
>> Zamien miejscami moduly i zobacz czy sie cos zmieni. Jesli tak to masz
>> jeden modul uwalony. W sumie to standard w Trampkach i Afrykach
>>
>
> wsadź nowe świece i zobacz czy na obu w garnku masz iskre. może kabel WN
> od jednej świecy poleciał. taki śmieszny układ, że jakby jeden kabel
> miał zwarcie to na drugiej świecy będzie iskra. w brew pozorom na jednej
> świecy działającej w garnku ten silnik kiepsko chodzi.
Nowe będę miał jutro więc na razie posprawdzałem na starych - na każdej
cewce jest iskra ale słaba, fioletowa. Za to jeśli przeskoczy od obudowy
świecy do cylindra to jest niebieska.
> pyt1. jakie świece macie? ciepłota
NGK DPR8EA, pod numerem jest jeszcze cyfra 9.
> pyt2. jaka waha? oktany
Etylina 95, na tej samej stacji tankuję drugi motor i jest ok.
--
Wojtek Sobociński
XTZ '91, stara ale jara
-
8. Data: 2011-06-19 20:13:15
Temat: Re: Problem z Trampkiem c.d.
Od: Wojtek Sobociński <s...@g...pl>
W dniu 2011-06-19 19:10, Kuczu pisze:
> W dniu 2011-06-19 13:59, Wojtek Sobociński pisze:
>> Zaworki iglicowe zmienione, gaźnik przedmuchany, dysze czyste. Poziom
>> paliwa ustawiłem dokładnie na 7mm (wg manuala). Różnice na pływakach
>> były raptem o milimetr na każdym. Niestety problem występuje dalej -
>> wykręciłem świece, jedna jest ok (kawa z mlekiem) druga zapaprana na
>> czarno. Spróbowałem wsadzić moje stare świece od tenery (identyczne jak
>> w trampku) ale zrobiło się tylko gorzej. Wkręcenie do końca śruby składu
>> mieszanki daje efekt tylko w jednym gaźniku (cylinder z czystą świecą) a
>> w drugim żadnego.
>> Jutro kupuję nowe świece (i reparaturę do kranika bo ktoś dorabiał
>> chałupniczo membranę) ale czy jest sens je wkładać jeśli jedna się nie
>> wygrzeje?
>> Gdzie szukać dalej? Cewka? Moduł zapłonowy?
>>
>
> Zamien miejscami moduly i zobacz czy sie cos zmieni. Jesli tak to masz
> jeden modul uwalony. W sumie to standard w Trampkach i Afrykach
>
Zamieniłem ale nic się nie zmieniło. Gdyby popracował to bym zobaczył
czy na świecach w drugim garze pojawił się czarny nalot ale odpalałem na
paliwie z puszki i czekałem tylko tyle, żeby sprawdzić że dalej
śmierdzi. Jak jutro będą nowe świece to sprawdzę to ponownie.
Acha, zmierzyłem kompresję, na jednym garze jest 11 a na drugim 9.5
(napompowanie trwa dłużej). Zawory raczej nie podparte bo nie ucieka, za
to dopytałem, że luz zaworowy nie sprawdzany od lat.
--
Wojtek Sobociński
XTZ '91, stara ale jara
-
9. Data: 2011-06-20 11:15:23
Temat: Re: Problem z Trampkiem c.d.
Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>
W dniu 2011-06-19 13:59, Wojtek Sobociński pisze:
> Zaworki iglicowe zmienione
gniazda tez czy same zaworki ? Jesli tylko zaworki to sproboj przelozyc
gniazda. I ogladnij dysze za pomoca jakiegos solidnego szkla
powiekszajacego czy aby ktos ich drutem nie przepychal.
pozdr
newrom
--
Estrella - do sprzedania
RD07 - dożywocie.
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right
-
10. Data: 2011-06-20 12:07:38
Temat: Re: Problem z Trampkiem c.d.
Od: Wojtek Sobociński <s...@g...pl>
W dniu 2011-06-20 13:15, Roman Niewiarowski pisze:
> W dniu 2011-06-19 13:59, Wojtek Sobociński pisze:
>> Zaworki iglicowe zmienione
>
> gniazda tez czy same zaworki ? Jesli tylko zaworki to sproboj przelozyc
> gniazda. I ogladnij dysze za pomoca jakiegos solidnego szkla
> powiekszajacego czy aby ktos ich drutem nie przepychal.
Tak zrobie. Wczoraj czyscilem gazniki od gory i mam wrazenie ze po
przedmuchaniu stracil wolne obroty, ale nie moge w ogole zrobic
porzadnych testow dopoki nie bede mial swiec a co najwazniejsze -
reparatury do kranika. Kranik cieknie bo membrana jest dorabiana
chalupniczo a mam wrazenie (cholerny brak doswiadczenia) ze dla
dzialania calosci wazne jest zeby ten podcisnieniowy system zasilania w
paliwo byl sprawny. Jak odpalalem z puszki to strzela z wezyka cisnienia
a nie wiem czy mozna go po prostu zacisnac peanem i tak zostawic.
--
Wojtek Sobociński
XTZ '91, stara ale jara