  • 1. Data: 2010-01-28 09:09:22
    Temat: Problem ładowanie
    Od: Mirosław <p...@p...onet.eu>

    Witam,
    Nowy akumulator pad po niespełna tygodniu,
    wnioskuje że padło ładowanie jednakże nie mam
    miernika by to sprawdzić więc się domyślam.
    Parę pytań :

    1)jest odczuwalny chyba za wielki luz na pasku(w/g ma być
    po dociśnięciu kciukiem 5mm)jednakże widać że się nie ślizga,
    czy w czasie jazdy na większych obrotach może sie ślizgać?
    czego nie widać na wolnych z powodu luzu?
    2)jaka jest typowa niesprawność alternatorów, czy chodzi
    tylko o szczotki, czy też gdzie indziej dopatrywać się przyczyny?

    pozdrawiam,

    Mirosław R.
    Vectra A 1.6

  • 2. Data: 2010-01-28 09:21:59
    Temat: Re: Problem ładowanie
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Mirosław wydusił z siebie te słowy:

> [...]
    > czy w czasie jazdy na większych obrotach może sie ślizgać?
    > czego nie widać na wolnych z powodu luzu?

    a skąd wiesz, ze sie nie ślizga?
    To, ze kręci alternatorem nie znaczy, ze nie ma poślizgu.
    ps. moze slizgać sie bardziej na wyższych obrotach, moze slizgac sie
    bardziej pod wiekszym ociążeniem, moze zmieniać sie to wraz z temperaturą
    silnika....

    > 2)jaka jest typowa niesprawność alternatorów, czy chodzi
    > tylko o szczotki, czy też gdzie indziej dopatrywać się przyczyny?

    Najczęsciej pada regulator napięcia i czasem diody

    --
    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)

  • 3. Data: 2010-01-28 09:22:15
    Od: Mirosław <p...@p...onet.eu>

    Mirosław pisze:
    Aha i jeszcze jedno,gdzieś słyszałem że mogły paść
    diody,czy chodzi o ten regulator napiecia?

  • 4. Data: 2010-01-28 09:36:46
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Mirosław pisze:
    > Mirosław pisze:
    > Aha i jeszcze jedno,gdzieś słyszałem że mogły paść
    > diody,czy chodzi o ten regulator napiecia?

    Regulator to regulator, a diody to diody :)

  • 5. Data: 2010-01-28 09:43:24
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Mirosław wydusił z siebie te słowy:

    > Mirosław pisze:
    > Aha i jeszcze jedno,gdzieś słyszałem że mogły paść
    > diody,czy chodzi o ten regulator napiecia?

    Regulator i diody to dwie różne rzeczy.

  • 6. Data: 2010-01-28 09:48:27
    Od: Mirosław <p...@p...onet.eu>

    Kuba (aka cita) pisze:
    > Mirosław wydusił z siebie te słowy:

    > Regulator i diody to dwie różne rzeczy.

    ok,sorry za moje lenistwo już doczytałem co za co odpowiada.
    Zakładając że usterce uległy w/w rzeczy czyli niema ładowania,
    możliwe że samochód jeździłby aż tydzień?w końcu non top na światłach,
    dmuchawa itp,? bo bardziej pasował by mi ten luz na pasku,w końcu ładuje
    ale nie tyle co trzeba i tyle by pociągnął?
    Ja uważacie?

    mirosław

  • 7. Data: 2010-01-28 09:53:56
    Od: Gom <g...@g...com>

    On 28 Sty, 09:48, Mirosław <p...@p...onet.eu> wrote:
> [...]
    > dmuchawa itp,? bo bardziej pasował by mi ten luz na pasku,w końcu ładuje
    > ale nie tyle co trzeba i tyle by pociągnął?

    Może problem leży nie w ładowaniu, a w "złodzieju prądu"? Coś zżera
    prąd na postoju i aku pada. Inwestuj w miernik :)

    --
    Gom

  • 8. Data: 2010-01-28 10:09:11
    Od: Mirosław <p...@p...onet.eu>

    Gom pisze:

    > Może problem leży nie w ładowaniu, a w "złodzieju prądu"? Coś zżera
    > prąd na postoju i aku pada. Inwestuj w miernik :)
    >
    > --
    > Gom
    No niewiem,w czasie jazdy już przy końcu działy się dziwne
    cuda radia nieszło odpalić światła słabo świeciły nawet migacz
    ledwo dawał znać na desce,co raczej niepowinno mieć miejsca
    przy słabym akusie po długim postoju,przecież w czasie
    jazdy od zasilania jest alternator,,,

    Mirosław

  • 9. Data: 2010-01-28 10:22:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirosław" <p...@p...onet.eu>
    > Nowy akumulator pad po niespełna tygodniu,
    > wnioskuje że padło ładowanie jednakże nie mam
    > miernika by to sprawdzić więc się domyślam.

    Jedz do fachowca, zapewne sam tez nie naprawisz.

> [...]
    > czy w czasie jazdy na większych obrotach może sie ślizgać?
    > czego nie widać na wolnych z powodu luzu?

    Jesli nawet nie widac, to slychac :-)
    Poza tym opory alternatora sa raczej wieksze na niskich obrotach,
    przy wyzszych przestaje sie slizgac.

    > 2)jaka jest typowa niesprawność alternatorów, czy chodzi
    > tylko o szczotki, czy też gdzie indziej dopatrywać się
    > przyczyny?

    Szczotki, regulator, prostownik, przerwany wirnik. Urwany kabel.
    Lampka kontrolna ci sie swieci przed uruchomieniem silnika ? Moze
    sie spalila ?

    Bo jesli sprawna i nie pokazuje klopotow .. raczej prostownik.

    Kolejna sprawa - w wielu autach demontaz jest klopotliwy. Czasem
    warto sie przygotowac na wiekszy wydatek, zlecic od razu wymiane na
    regenerowany, niz potem uslyszec "czesci 50zl, robocizna 250, bo
    trzeba go bylo trzy razy wyjmowac".
    Niektorzy elektrycy maja odpowiednie stanowiska i potrafia
    sprawdzic wymontowany, inni ... koniec koncow klienci zaplaca za
    robote, a auto bedzie u nich dlugo stalo.

    J.

  • 10. Data: 2010-01-28 10:31:34
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Zakładając że usterce uległy w/w rzeczy czyli niema
    > ładowania,
    > możliwe że samochód jeździłby aż tydzień?w końcu non top
    > na światłach,
    > dmuchawa itp,?

    Alternator jest prądnicą trójfazową. Jeśli padła jedna lub
    dwie diody w prostowniku to będzie dawał prąd z jednej fazy,
    nie będzie wystarczająco doładowywał akumulatora i ten
    padnie. Kontrolka ładowania będzie normalnie gasła, bo jest
    zasilana z innego prostownika (tzn. innej trójki diod).
    Gdyby w ogóle nie dawał prądu to aku umarłby zdecydowanie
    szybciej.

    > bo bardziej pasował by mi ten luz na pasku

    Luz na pasku najczęściej objawia się piszczeniem, choć nie
    wiem czy zawsze. Poza tym pewnie by się paliła kontrolka
    ładowania, a nic o tym nie piszesz...