-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!plix.pl!newsf
eed1.plix.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!not-for-mail
From: AZ <a...@g...com>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Prima Aprilis - to juz?
Date: Fri, 29 Oct 2010 07:05:27 +0000 (UTC)
Organization: ATMAN
Lines: 57
Message-ID: <iadrnn$7dv$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 85-222-103-164.home.aster.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1288335927 7615 85.222.103.164 (29 Oct 2010 07:05:27
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 29 Oct 2010 07:05:27 +0000 (UTC)
User-Agent: slrn/pre1.0.0-18 (Linux)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:631257
[ ukryj nagłówki ]<http://moto.money.pl/wiadomosci/motocykle/artykul/u
nia;europejska;-;ograniczenia;dla;motocyklistow,51,0
,700723.html>
Dla nieklikatych:
Unia Europejska - ograniczenia dla motocyklistów
W 2017 roku na terenie Unii Europejskiej wejdą w życie nowe przepisy, które
raczej nie spodobają się większości motocyklistów.
Wszystkie nowe motocykle będą musiały posiadać OBD, czyli pokładowy system
diagnostyczny. Najistotniejsze w tym jest, że w przypadku nieautoryzowanych
zmian w podzespołach motocykla, system będzie wyświetlał błędy. ECU, czyli
komputery sterujące mieszanką paliwa zostaną zaplombowane i zabezpieczone
przed zamianami. Podobnie jak wydechy, które uda się zdjąć wyłącznie przy
użyciu specjalistycznych narzędzi posiadanych jedynie przez autoryzowane
stacje obsługi. Odczytanie błędów sygnalizowanych przez OBD będzie możliwe
również jedynie w serwisach producenta.
Wszystkie jednoślady o pojemności silnika poniżej 125 ccm obowiązkowo zostaną
wyposażone w ABS, natomiast w mniejszych sprzętach znajdziemy połączone
przednie i tylne hamulce lub właśnie ABS. Powstaje tutaj problem motocykli
offroadowych - w nich ABS jest zupełnie zbędny, a wręcz przeszkadza.
W takich sprzętach będzie można go wyłączyć, jednak Komisja Europejska
nie określiła jeszcze, które motocykle są uliczne, a które terenowe.
Można jednak obawiać się, że sprzęty typu BMW R1200GS, czy Yamaha WR250
będą sprzedawane z niewłączalnym pomocnikiem hamowania.
W okresie do 2020 roku Unia wprowadzi kolejne restrykcyjne normy spalania.
Dodatkowo po przejechaniu 50 000 kilometrów motocykle będą musiały przejść
drugi test na spełnianie powyższych norm.
W życie wejdzie również ograniczenie mocy motocykli. Państwa członkowskie
nie będą mogły wyznaczać własnych limitów, gdyż Unia Europejska nałoży
odgórne ograniczenie do 100 koni mechanicznych mocy silnika.
Jak powiedział przedstawiciel FEMA, Federacji Europejskich Stowarzyszeń
Motocyklistów:
,,ABS będzie non stop włączony, więc nie będzie możliwości jeździć bezpiecznie
po terenowej nawierzchni. Dziś jeżdżąc BMW GSem, można go wyłączyć, a jutro
pewnie już nie. Jak uda im się to obejść? Nie mamy pojęcia. Możemy być
świadkami zniknięcia z rynku całej linii motocykli turystycznych-enduro.
Poczynając od 2017 roku, wszystkie motocykle będą miały system OBD
monitorujący błędy oraz awarie silnika oraz podzespołów. Komisja Europejska
chce zakończyć, a przynajmniej utrudnić wykonywanie garażowych modyfikacji
motocykli, mających na celu podniesienie momentu obrotowego, mocy, czy
prędkości maksymalnej sprzętów homologowanych do użytku drogowego. Przed
wprowadzeniem jakichkolwiek środków, zostaną jednak przeprowadzone badania,
dzięki którym ma się rozjaśnić, które konkretnie modyfikacje stanowią
niebezpieczeństwo dla środowiska lub kierowców"
FEMA zapowiedziała również akcję, w której poradzi motocyklistom jak napisać
podanie do członków Parlamentu Europejskiego jeszcze przed wiosennym głosowaniem.
--
Artur
ZZR 1200
Następne wpisy z tego wątku
- 29.10.10 07:34 kakmar
- 29.10.10 07:37 Michał Gut
- 29.10.10 07:57 jeszua
- 29.10.10 12:41 James
- 29.10.10 16:25 Yorick
- 29.10.10 18:13 PawelK vel Pablo
- 29.10.10 23:34 James
- 30.10.10 07:48 duddits
- 30.10.10 20:20 Tomek Wozniakowski
- 30.10.10 21:40 kocyk
- 30.10.10 22:16 James
- 31.10.10 20:25 LukeB
- 01.11.10 17:01 Ivam
- 02.11.10 08:57 Jasio
- 02.11.10 11:01 de Fresz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe
- 2024-12-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-20 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-19 Kamerka sam. na tył
- 2024-12-20 Jak być bezpiecznym z Li-Ion?