eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocyklePrima Aprilis - to juz?Prima Aprilis - to juz?
  • Data: 2010-10-29 07:05:27
    Temat: Prima Aprilis - to juz?
    Od: AZ <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    <http://moto.money.pl/wiadomosci/motocykle/artykul/u
    nia;europejska;-;ograniczenia;dla;motocyklistow,51,0
    ,700723.html>

    Dla nieklikatych:
    Unia Europejska - ograniczenia dla motocyklistów

    W 2017 roku na terenie Unii Europejskiej wejdą w życie nowe przepisy, które
    raczej nie spodobają się większości motocyklistów.

    Wszystkie nowe motocykle będą musiały posiadać OBD, czyli pokładowy system
    diagnostyczny. Najistotniejsze w tym jest, że w przypadku nieautoryzowanych
    zmian w podzespołach motocykla, system będzie wyświetlał błędy. ECU, czyli
    komputery sterujące mieszanką paliwa zostaną zaplombowane i zabezpieczone
    przed zamianami. Podobnie jak wydechy, które uda się zdjąć wyłącznie przy
    użyciu specjalistycznych narzędzi posiadanych jedynie przez autoryzowane
    stacje obsługi. Odczytanie błędów sygnalizowanych przez OBD będzie możliwe
    również jedynie w serwisach producenta.

    Wszystkie jednoślady o pojemności silnika poniżej 125 ccm obowiązkowo zostaną
    wyposażone w ABS, natomiast w mniejszych sprzętach znajdziemy połączone
    przednie i tylne hamulce lub właśnie ABS. Powstaje tutaj problem motocykli
    offroadowych - w nich ABS jest zupełnie zbędny, a wręcz przeszkadza.
    W takich sprzętach będzie można go wyłączyć, jednak Komisja Europejska
    nie określiła jeszcze, które motocykle są uliczne, a które terenowe.
    Można jednak obawiać się, że sprzęty typu BMW R1200GS, czy Yamaha WR250
    będą sprzedawane z niewłączalnym pomocnikiem hamowania.

    W okresie do 2020 roku Unia wprowadzi kolejne restrykcyjne normy spalania.
    Dodatkowo po przejechaniu 50 000 kilometrów motocykle będą musiały przejść
    drugi test na spełnianie powyższych norm.

    W życie wejdzie również ograniczenie mocy motocykli. Państwa członkowskie
    nie będą mogły wyznaczać własnych limitów, gdyż Unia Europejska nałoży
    odgórne ograniczenie do 100 koni mechanicznych mocy silnika.

    Jak powiedział przedstawiciel FEMA, Federacji Europejskich Stowarzyszeń
    Motocyklistów:

    ,,ABS będzie non stop włączony, więc nie będzie możliwości jeździć bezpiecznie
    po terenowej nawierzchni. Dziś jeżdżąc BMW GSem, można go wyłączyć, a jutro
    pewnie już nie. Jak uda im się to obejść? Nie mamy pojęcia. Możemy być
    świadkami zniknięcia z rynku całej linii motocykli turystycznych-enduro.

    Poczynając od 2017 roku, wszystkie motocykle będą miały system OBD
    monitorujący błędy oraz awarie silnika oraz podzespołów. Komisja Europejska
    chce zakończyć, a przynajmniej utrudnić wykonywanie garażowych modyfikacji
    motocykli, mających na celu podniesienie momentu obrotowego, mocy, czy
    prędkości maksymalnej sprzętów homologowanych do użytku drogowego. Przed
    wprowadzeniem jakichkolwiek środków, zostaną jednak przeprowadzone badania,
    dzięki którym ma się rozjaśnić, które konkretnie modyfikacje stanowią
    niebezpieczeństwo dla środowiska lub kierowców"

    FEMA zapowiedziała również akcję, w której poradzi motocyklistom jak napisać
    podanie do członków Parlamentu Europejskiego jeszcze przed wiosennym głosowaniem.

    --
    Artur
    ZZR 1200

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: