  • 1. Data: 2011-05-06 18:53:28
    Temat: Prepaid do transmisji danych - Hiszpania i Włochy.
    Od: froggg <b...@a...com>

    Witam.
    Oczywiście w jak najlepszej cenie.
    W grę wchodzi pakiet na ok. 7dni i ok. 500MB transferu w obu krajach.
    Zasięg 3G nie powinien być problemem (Madryt, Barcelona, Wenecja,
    Bolonia).

    Z góry dziękuję.

  • 2. Data: 2011-05-06 19:58:58
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-05-06 20:53, froggg pisze:
    > Witam.
    > Oczywiście w jak najlepszej cenie.
    > W grę wchodzi pakiet na ok. 7dni i ok. 500MB transferu w obu krajach.
    > Zasięg 3G nie powinien być problemem (Madryt, Barcelona, Wenecja, Bolonia).

    Hiszpania - Orange
    http://movil.orange.es/tarifas-y-ahorro/internet-eve
    rywhere/tarifa-internet-everywhere-prepago/

    Karta kosztuje bodajże 15 euro, za 3,5 euro dziennie masz transfer do
    250 MB, z niezłym zasięgiem.
    Może być dostępna wersja dla iPada - z microsimem, dlatego na wszelki
    wypadek zaopatrz się w przejściówkę.
    I uwaga - zakup prepaida w Hiszpanii wymaga wylegitymowania się (mi
    wystarczył DO, ale słyszałem o przypadkach żądania paszportu).

  • 3. Data: 2011-05-06 22:40:59
    Od: Paweł Gąska <c...@o...pl>

    Witam,

    W odpowiedzi na maila od Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    z dnia: 2011-05-06 21:58:

> [...]
    > I uwaga - zakup prepaida w Hiszpanii wymaga wylegitymowania się (mi
    > wystarczył DO, ale słyszałem o przypadkach żądania paszportu).
    Dodatkowo lepsza atrakcja, bo, żeby tę kartę aktywować trzeba zadzwonić
    z niej na bezpłatny numer i przejść rejestrację z automatycznym
    systemem... po hiszpańsku <lol> typu "przespeluj" po hiszpańsku imię i
    nazwisko, adres, etc. udało się nam dowiedzieć od sprzedawcy jak
    zadzwonić do "boku" i tu też brak angielskiego, ale udało się gościowi
    wydukać, żeby czekać na telefon od kogoś kto posługuje się lengłydżem i
    w parę minut zadzwonili do mnie i udało się to zarejestrować. :D

    Ja korzystałem w zeszłym roku, ciekawe czy w tym jest tak samo? :D

    Prędkość i jakość netu jakiej nie osiągałem w centrum Wawy. :/

    Paweł

  • 4. Data: 2011-05-06 22:54:35
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-05-07 00:40, Paweł Gąska pisze:

> [...]
    > wydukać, żeby czekać na telefon od kogoś kto posługuje się lengłydżem i
    > w parę minut zadzwonili do mnie i udało się to zarejestrować. :D

    Dementuję jakoby. Karta w ogóle nie obsługuje połączeń głosowych - może
    pomyliłes z czymś innym?

    Ruszyła od pierwszego kopa, bez żadnej dodatkowej aktywacji. Wersja
    microSIM, bo innej wtedy nie było.

    > Ja korzystałem w zeszłym roku, ciekawe czy w tym jest tak samo? :D
    >
    > Prędkość i jakość netu jakiej nie osiągałem w centrum Wawy. :/

    Dokładnie :-) VoIP i inne tego typu wyrazy :-)

  • 5. Data: 2011-05-06 23:18:12
    Od: Paweł Gąska <c...@o...pl>

    Witam,

    W odpowiedzi na maila od Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    z dnia: 2011-05-07 00:54:
    > Dementuję jakoby. Karta w ogóle nie obsługuje połączeń głosowych - może
    > pomyliłes z czymś innym?
    No choroba teraz wie, kobita mi zwróciła uwagę, że to było już 2 lata
    temu, ale ten czas leci. :(

    Dostałem kartę do netu, sprzedawca kazał mi zadzownić na jakiś darmowy
    numer i się zarejesterować, tam mi opadła "szczenka" jak się okazało, że
    nie ma opcji "lengłydż" :D. Wtedy mi pomagał z operatorem. Ale jak
    zrezygnowali z tego kretyńskiego wynalazku to chwała im za to i sieć
    polecam, niestety jestem służbowo uzależniony od netu i byłem lekko
    zaskoczony prędkościami osiąganymi na... plaży! versus to co dawało się
    uzyskać w centrum Wawy. :/

    Paweł

  • 6. Data: 2011-05-07 00:28:57
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-05-07 01:18, Paweł Gąska pisze:
> [...]
    > nie ma opcji "lengłydż" :D. Wtedy mi pomagał z operatorem. Ale jak
    > zrezygnowali z tego kretyńskiego wynalazku to chwała im za to i sieć

    W ub. roku, w sierpniu karta na pewno nie miała opcji voice, ale
    zaznaczam, że kupiłem wersję iPad. I na pewno ruszyła od pierwszego kopa.

    > polecam, niestety jestem służbowo uzależniony od netu i byłem lekko
    > zaskoczony prędkościami osiąganymi na... plaży! versus to co dawało się
    > uzyskać w centrum Wawy. :/

    W latach 2002-2005 sieci hiszpańskie - wszystkie - były synonimem
    tandety jeśli chodzi o jakość połączeń głosowwych, a o data lepiej nie
    mówić. Teraz - wiocha 5000 mieszkańców, 2 nody Orange, jakość zarąbista
    :) Co prawda latem ludność pewnie zwiększa się tak z 1000% :-)))

  • 7. Data: 2011-05-07 07:41:35
    Od: Paweł Gąska <c...@o...pl>

    Witam,

    W odpowiedzi na maila od Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    z dnia: 2011-05-07 02:28:
    > W ub. roku, w sierpniu karta na pewno nie miała opcji voice, ale
    > zaznaczam, że kupiłem wersję iPad. I na pewno ruszyła od pierwszego kopa.
    no jak mówiłem, 2 lata temu, karta normalna, bo i iPada wtedy nie było,
    nie ma co dyskutować jak tego już nie robią

    Paweł

  • 8. Data: 2011-05-07 11:35:35
    Od: "Hrabina Erica von Ruhaufest" <e...@w...pl>

    > Oczywiście w jak najlepszej cenie.
    > W grę wchodzi pakiet na ok. 7dni i ok. 500MB transferu w obu krajach.

    Na Hiszpanię polecam Carrefour
    http://carrefour.es/telecom/internet-movil/index.htm
    Sprawdzałem w lutym tego roku. Przy zakupie potrzebny był dow. osobisty.
    Doładowanie w kasie od ręki.
    Nie udało się uzyskać połączenia po sip w telefonie. Jeśli potrzebujesz do
    "normalnego"netu to jest to jedna z opcji.

    Zauważ że w taryfach głosowych jest opłata za rozpoczęcie połączenia.

    Inne oferty masz tu:
    http://prepaid-wireless-internet-access.wetpaint.com
    /page/Spain
    Yoigo chodzi ze Skype w taryfie "głosowej" 1,20/dzień (netto)( La del ocho -
    la del cero - zakładka "tarifas")
    Sam starter jest (był) dość drogi - mogę pożyczyć.

    Jeśli jesteś zainteresowany pisz na priv lub znajdz namiary na mnie na:
    www.swiat44.pl

    Pozdrawiam.
    Krzysztof

  • 9. Data: 2011-05-07 21:04:03