    From: Użytkownik <K...@D...com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Prędkość łącza i parę pokrewnych spraw
    Date: Thu, 5 May 2011 15:40:31 +0200

    Witam i liczę na pomoc

    Potrzebny jest mi program (najlepiej darmowy) do sprawdzenia prędkości
    łącza internetowego. Chodzi mi o program do ściągnięcia i zainstalowania,
    a nie sprawdzający to on-line.
    Zależałoby mi na tym żeby taki program sprawdzał prędkość pobierania
    i wysyłania w jakim okresie czasu odnotowując jaka operacja była w momencie
    sprawdzania prędkości wykonywana np. przeglądanie stron WWW, pobieranie
    większego pliku, wysyłanie większego pliku itp.
    Nie wiem czy nie wymagam za dużo, w każdym razie zależy mi na programie
    podającym wiarygodne wyniki pomiaru prędkości łącza.

    Czy wyniki pomiaru jak wyżej można porównywać do wartości podawanych
    w ofertach modemów gsm usb?
    Chodzi mi o to czy to są wielkości podawane w tych samych jednostkach
    (kbit/s lub kB/s, ewentualnie Mbit/s lub MB/s), a więc porównywalne,
    bo oczywiście zdaję sobie sprawę z tego, że w ofercie sprzedaży wartości
    są zawyżane.

    Zawsze wydawało mi się, że 1 bajt = 8 bitów, w związku z czym liczba podawana
    jako prędkość w bitach powinna być dokładnie 8 razy większe niż ta podawana
    w bajtach. Jednakże spotykam się w Internecie z liczbami, które tej zasadzie
    przeczą. Jak to w końcu jest?

    I jeszcze jedno pytanie - czy każdy modem gsm usb może współpracować
    z komputerem stacjonarnych ze złączem usb?
    Chodzi mi o porównanie wymagań przy stosowaniu tego samego modemu gsm usb
    do komputera stacjonarnego albo do laptopa/notebooka/netbooka.

    Pozdrawiam i bardzo proszę o odpowiedzi na moje pytania.

    Użytkownik gsm i nie tylko :-)