  • 11. Data: 2006-04-28 10:10:59
    Temat: Re: Prawo w sieci.
    Od: Mateo <m...@i...pl>

    Maciej Bebenek napisał(a):

    > Rozwiążmy może najpierw problem, z kim zawiera się umowę;-) Potem Ci
    > odpowiem na resztę pytań :-))

    1. zawierasz umowe z dostawca internetu
    2. zawierasz umowe z dostawca tresci
    3. wypowiadasz sie publicznie

    --
    Mateo

  • 12. Data: 2006-04-28 10:40:22
    Temat: [OT] Prawo w sieci.
    Od: "kEx" <j...@o...pl>

    > Do tej grupy należą niewątpliwie np. pornografia dziecięca czy teksty o
    > charakterze faszystowskim.

    do tej grupy naleza teksty propagujacej ustroj totalitarny a nie
    faszystowski

    Dz. U. Nr 179 z 20 paźdz. 2003r., poz. 1750)

    "Kto publicznie propaguje faszystowski lub inny totalitarny ustrój
    państwa(...)"

    Konstytucja Art. 13

    "Zakazane jest istnienie partii politycznych i innych organizacji
    odwołujących się w swoich programach do totalitarnych metod i praktyk
    działania nazizmu, faszyzmu i komunizmu,(...)"

    Komunizm niewspolmiernie mocniej zniszczyl Polske i przyczynil sie do
    smierci wiekszej liczby Polakow a jakos wszyscy zapominaja wymieniac jego
    gloryfikacje jako tresc zakazana prawnie a np. puby w ktorych caly wystroj
    bazuje na socrealizmie a barmani pozdrawiaja nas per towarzyszu wspaniale
    funkcjonuje. Wymienianie jednym tchem pornografii dziecej i ustroj (niewazne
    jakiego i jak bardzo zlego/dobrego) politycznego to GRUBE NADUZYCIE.

  • 13. Data: 2006-04-28 12:24:31
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Mateo napisał(a):

    > 1. zawierasz umowe z dostawca internetu
    > 2. zawierasz umowe z dostawca tresci
    > 3. wypowiadasz sie publicznie

    To może wskaż, jakie umowy, w tym dorozumiane, zawarłem publikując ten
    post na pl.internet.polip.

    M.

  • 14. Data: 2006-04-28 13:37:33
    Od: Mateusz Swatek <m...@i...pl>

    Maciej Bebenek napisał(a):

    > To może wskaż, jakie umowy, w tym dorozumiane, zawarłem publikując ten
    > post na pl.internet.polip.

    co to jest dorozumiane ?

    --
    Mateusz

  • 15. Data: 2006-04-28 14:04:06
    Od: Ayot <a...@o...pl>

    Mateusz Swatek said the following on 2006.04.28 15:37:

    >>> 2. zawierasz umowe z dostawca tresci

    > co to jest dorozumiane ?

    To fascynujące, z jakim przekonaniem potrafisz się wypowiadać na tematy,
    o których nie masz pojęcia...

    A nawet do internetu nie chce Ci się zerknąć...
    http://www.poradaprawna.pl/index_pytania.php?co=pozy
    cja&id=27522

    ---
    AJ

  • 16. Data: 2006-04-28 14:26:36
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Ayot napisał(a):

    > To fascynujące, z jakim przekonaniem potrafisz się wypowiadać na tematy,
    > o których nie masz pojęcia...

    I nawzajem :-)

    > A nawet do internetu nie chce Ci się zerknąć...
    > http://www.poradaprawna.pl/index_pytania.php?co=pozy
    cja&id=27522

    Śliczne... Uważasz, że umowa dorozumiana może być jedynie umową o pracę? ;-)

    www.student.lex.pl/materialy/o_uwr220206.doc

    Dla nie uznających formatu .doc:

    3. Podział (umów) ze względu na formę wyrażenia woli:
    - forma pisemna,
    - inna forma (np. ustna),
    - umowa dorozumiana zawarta przez określony spójny sposób postępowania.

    Mateusz stwierdził:
    ===
    > Czy instytucja, która posiada grupę niemoderowaną ponosi konsekwencję
    > za treści na niej publikowane?

    nie, o ile tak stanowi umowa,
    ===

    Więc usiłuję się dowiedzieć, JAKĄ umowę miał na myśli. Czy *MOJĄ* umowę
    o dostęp do sieci czy może też wysyłając post do usenetu, "zawieram"
    jakąś umowę z kimś, o kim nie wiem i co gorsze, nie znam treści tej
    umowy. Podany przykład - jazda autobusem - nie mieści się w tej
    konwencji, bo przejazd środkami komunikacji uregulowany jest w ustawie
    Prawo przewozowe.

    Prawo telekomunikacyjne zawiera też zapisy o dorozumianej umowie na
    korzystanie z usług, ale wyszczególnionych w art. 56 ust 2 :
    "świadczenie usług telekomunikacyjnych zawieranych poprzez dokonanie
    czynności faktycznych obejmujących w szczególności umowy o świadczenie
    usług telefonicznych za pomocą aparatu publicznego lub przez wybranie
    numeru dostępu do sieci dostawcy usług."

    Co do meritum, czyli odpowiedzialności za treści niezgodne z prawem
    wypowiedziałem się już wcześniej i nie będę się powtarzał, chyba że ktoś
    napisze jakieś konkretne argumenty, które mogłem przegapić.

    M.

  • 17. Data: 2006-04-29 07:51:20
    Od: Mateusz Swatek <m...@i...pl>

    Maciej Bebenek napisał(a):

> [...]
    > umowy. Podany przykład - jazda autobusem - nie mieści się w tej
    > konwencji, bo przejazd środkami komunikacji uregulowany jest w ustawie

    Najprosciej zrobmy tak
    sprawa nie jest jasna i pewnie w razie czego wymagalaby rozstrzygniecia prawnego
    pod katem konkretnego przypadku

    na razie z ciekawoscia czekam na wyniki nagonki na emeryta ktory odwazyl sie
    wyslac maila ponoc obrazajacego blizniacze kaczory

    --
    Mateusz

  • 18. Data: 2006-04-29 09:05:10
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Mateusz Swatek <m...@i...pl> writes:

    > na razie z ciekawoscia czekam na wyniki nagonki na emeryta ktory
    > odwazyl sie wyslac maila ponoc obrazajacego blizniacze kaczory

    Pewnie dostanie grzywnę za posiadanie pirackich windowsów.

    MJ

  • 19. Data: 2006-04-29 10:57:59
    Od: "tE0" <k...@w...o2.pl>

    > Pewnie dostanie grzywnę za posiadanie pirackich windowsów.

    .....i za kupno pasztetu z kaczki ;)

    Pozdrawiam
    tE0