-
41. Data: 2013-05-26 21:50:04
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Od: DoQ <p...@d...gmail.com>
W dniu 2013-05-26 21:49, RadoslawF pisze:
>> dokładnie tak, lepiej pochwalić się instalacją LPG - to dopiero robi
>> wrażenie na kumplach!
> Dokup i się chwal, trollu LPGowy. Dokup sobie jeszcze rowerek
> z przyczepką. :-)
Dokup sobie oleju do łba, bo się w końcu zagazujesz.
-
42. Data: 2013-05-26 23:27:50
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Dnia 2013-05-26 21:50, Użytkownik DoQ napisał:
>>> dokładnie tak, lepiej pochwalić się instalacją LPG - to dopiero robi
>>> wrażenie na kumplach!
>> Dokup i się chwal, trollu LPGowy. Dokup sobie jeszcze rowerek
>> z przyczepką. :-)
>
> Dokup sobie oleju do łba, bo się w końcu zagazujesz.
Łeb to mają tylko takie LPGowe trolle jak ty. I to bez oleju.
Pozdrawiam
-
43. Data: 2013-05-27 12:08:54
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>
W dniu 2013-05-24 20:19, ToMasz pisze:
> PS peugeota 307 sw bez dwumasy fapa i zmiennej goemetii szukam
Mam ale nie sprzedam...Za dobre auto...No może za 3 lata...
-
44. Data: 2013-05-28 06:09:07
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>
W dniu 2013-05-25 15:26, RadoslawF pisze:
> Zaklinasz rzeczywistość, z jednej strony chwalisz oszczędzanie
> z drugiej oszczędzanie uważasz za uciążliwe. A większość i tak
> woli stanąć i rozprostować nogi po kilku godzinach siedzenia,
> to jaki problem przy okazji zatankowac zamiennik ?
po kilku godzinach? niestety, benzyniak o mocy ok. 200KM na autostradzie
spali kilkanaście litrów na 100, więc przy 200 kilometrach trzeba się
rozglądać za stacją benzynową (chyba że możesz sobie pozwolić na zamianę
bagażnika na zbiornik).Tankować więcej niż raz dziennie to dla mnie przesada
>
> No i najważniejsze to piszemy o nowoczesnych dieslach, jesteś pewny
> że masz taki ? chcesz się pochwalić marką pojazdu i typem silnika ?
> Pojemność i moc już znamy. :-)
nowy to on nie jest, ale skoro common rail to chyba nowoczesny?
--
Pozdrawiam
Lukasz
-
45. Data: 2013-05-28 08:32:54
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Dnia 2013-05-28 06:09, Użytkownik ddddddd napisał:
>> Zaklinasz rzeczywistość, z jednej strony chwalisz oszczędzanie
>> z drugiej oszczędzanie uważasz za uciążliwe. A większość i tak
>> woli stanąć i rozprostować nogi po kilku godzinach siedzenia,
>> to jaki problem przy okazji zatankowac zamiennik ?
>
> po kilku godzinach? niestety, benzyniak o mocy ok. 200KM na autostradzie
> spali kilkanaście litrów na 100, więc przy 200 kilometrach trzeba się
> rozglądać za stacją benzynową (chyba że możesz sobie pozwolić na zamianę
> bagażnika na zbiornik).Tankować więcej niż raz dziennie to dla mnie
> przesada
A to już sporo od kierowcy zależy.
>> No i najważniejsze to piszemy o nowoczesnych dieslach, jesteś pewny
>> że masz taki ? chcesz się pochwalić marką pojazdu i typem silnika ?
>> Pojemność i moc już znamy. :-)
>
> nowy to on nie jest, ale skoro common rail to chyba nowoczesny?
>
Chyba nie bo podał byś markę i model.
Pozdrawiam
-
46. Data: 2013-05-28 11:10:16
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Od: komar <k...@1...cc>
W dniu 2013-05-25 21:30, Przemeq pisze:
> To może mój przykład
> renault thalia 1.5 dci 65 KM 2004 rok
> kupiona w promocji renault diesel w cenie benzyny.
> Teraz przebieg 130000 km.
> Nigdy nie było awarii na drodze raz zapaliła się kontrolka spalin autko
> jeździło normalnie nic się nie działo efekt wymieniony EGR i tyle jeśli
> chodzi o silnik spalanie od 5,0 do 5,6 zima dojazd 10 km z pod miasta do
> pracy.
> W wakacje na trasie z Chorwacji miałem 4,0.
> na autostradzie w DE przy 160 spaliła 5.7.
> Moja ocena opłacało się autko dalej jeździ nic się nie dzieje .
> dla porównania thalia z tego rocznika silnik 1.4 16V spala w mieście 9,8
> katalogowo na 100, trasa z tego co pamiętam to z 6,0 nie mam tego
> silnika to nie wiem ile realnie.
ciesz się, że tyle czasu Ci się udało, bo to silnik pułapka, szczególnie
z tego rocznika. Miały wadliwe panewki i pompy wtryskowe, które
zużywając się wrzucały opiłki metalu do paliwa skutecznie rozwalając
wtryskiwacze. Oczywiście jak ktoś miał szczeście to jeździł długo i
bezawaryjnie, jak Ty, ale wielu nie przekroczyło nawet 100 000 przebiegu :(
-
47. Data: 2013-05-28 17:43:14
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Cavallino" napisał w
Użytkownik "ddddddd" <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>
napisał
>> po kilku godzinach? niestety, benzyniak o mocy ok. 200KM na
>> autostradzie spali kilkanaście litrów na 100, więc przy 200
>> kilometrach trzeba się rozglądać za stacją benzynową
>W jakim benzyniaku z 200 KM pod machą jest bak na niewiele ponad 30
>litrów?
Niestety, ale jak sie pogania swoje koniki, to benzynka plynie wartko
i na 30 litrach sie nie konczy. A widok wskazowki szybko opadajacej
zniecheca do czekania na rezerwe :-)
J.
-
48. Data: 2013-05-28 19:09:32
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "ddddddd" <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl> napisał
w wiadomości grup dyskusyjnych:ko1acn$oqv$...@d...me...
> W dniu 2013-05-25 15:26, RadoslawF pisze:
>> Zaklinasz rzeczywistość, z jednej strony chwalisz oszczędzanie
>> z drugiej oszczędzanie uważasz za uciążliwe. A większość i tak
>> woli stanąć i rozprostować nogi po kilku godzinach siedzenia,
>> to jaki problem przy okazji zatankowac zamiennik ?
>
> po kilku godzinach? niestety, benzyniak o mocy ok. 200KM na autostradzie
> spali kilkanaście litrów na 100, więc przy 200 kilometrach trzeba się
> rozglądać za stacją benzynową
W jakim benzyniaku z 200 KM pod machą jest bak na niewiele ponad 30 litrów?
-
49. Data: 2013-05-29 15:30:06
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>
W dniu 2013-05-28 19:09, Cavallino pisze:
>> po kilku godzinach? niestety, benzyniak o mocy ok. 200KM na
>> autostradzie spali kilkanaście litrów na 100, więc przy 200
>> kilometrach trzeba się rozglądać za stacją benzynową
>
> W jakim benzyniaku z 200 KM pod machą jest bak na niewiele ponad 30 litrów?
>
Pisałem o lotnej siostrze PB czyli gazie :) butle nie zajmujące
bagażnika to chyba koło 40 litrów mieszczą więc przy benzyniaku palącym
kilkanaście litrów na setkę po 200km trzeba szukać stacji (miałem kiedyś
benzyniaka z butlą w kole- na butli jak jechałem szybciej przejeżdżał
chyba 250km - więc stacji szukałem przy 200km, a jeszcze wtedy na
autostradzie A4 już po 150km się rozglądałem - bo tych stacji nie było).
Jazdy na samej benzynie nie porównuję, bo tak jak napisałem - 9l/100
ropy ma się nijak do np. 16l/100 benzyny (na gazie niewiele taniej więc
zaoszczędzi się tylko na tych o wiele droższych naprawach). No chyba że
te nowe samochody mniej palą (nie wiem, jeżdżę starociami) i 200-konne
auto nie bierze od 8 l/100km ale diesel wtedy weźmie 5/100, no i kto
200-konnym autem tak będzie jeździł :P) do 18 l/100km (niech diesel
weźmie wtedy 10/100).
Faktycznie przy mniejszych silnikach może być inaczej, ale mam też
kangoo 1.5 DCi 82KM i odpukać od kilkudziesięciu tysięcy km nie zepsuło
się nic związanego z silnikiem, niedawno sprzedałem skodę którą zrobiłem
90.000km, przy sprzedaży miała 260.000km i też praktycznie
bezusterkowo*, więc wychodzi taniej niż jazda na benzynce.
Jeżeli chodzi o silnik to wymieniłem przepustnicę powietrza bo zrobili
plastikowe ząbki - żeby się wytarły, ale wydaje mi się że nie tylko
diesle robią tak by się psuły...
--
Pozdrawiam
Lukasz
-
50. Data: 2013-05-30 13:20:37
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Od: "uPemek" <...@...x>
ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl> naskrobał(a):
> W dniu 2013-05-25 15:26, RadoslawF pisze:
>> Zaklinasz rzeczywistość, z jednej strony chwalisz oszczędzanie
>> z drugiej oszczędzanie uważasz za uciążliwe. A większość i tak
>> woli stanąć i rozprostować nogi po kilku godzinach siedzenia,
>> to jaki problem przy okazji zatankowac zamiennik ?
> po kilku godzinach? niestety, benzyniak o mocy ok. 200KM na autostradzie
> spali kilkanaście litrów na 100, więc przy 200 kilometrach trzeba się
> rozglądać za stacją benzynową (chyba że możesz sobie pozwolić na zamianę
> bagażnika na zbiornik).Tankować więcej niż raz dziennie to dla mnie
> przesada
Zależy od auta, mój były 200KM benzyniak miał zasięg 500-600km w trasie,
400km w mieście, a zbiornik zajmował tylko miejsce koła zapasowego.
Powyższe to ogólniki jak u Ciebie, ale pokazują że nie masz racji.
>> No i najważniejsze to piszemy o nowoczesnych dieslach, jesteś pewny
>> że masz taki ? chcesz się pochwalić marką pojazdu i typem silnika ?
>> Pojemność i moc już znamy. :-)
> nowy to on nie jest, ale skoro common rail to chyba nowoczesny?
Tak patrząc na kwestie nowoczesności to benzyniaki z lat osiemdziesiątych
mogą być na dzisiejsze standardy nowoczesne, tak samo jak turbodiesle z
drugiej połowy lat 90-tych...
Pozdr