-
11. Data: 2020-10-16 17:53:53
Temat: Re: Powoli idzie w dobra strone!
Od: K <n...@e...com>
On 16/10/2020 11:32, RoMan Mandziejewicz wrote:
> Hello Pawel,
>
> Friday, October 16, 2020, 12:44:07 AM, you wrote:
>
>>> Na samej elektrolizie marnuje się 2/3 energii
>> Wodoru przemysłowo nie uzyskuje się z elektrolizy,
>
> Produkuje się. ,,Częścią autorskiej koncepcji HgaaS jest elektrolizer"
>
>> tylko z tzw. gazu generatorowego.
>
> No to generujesz mnóstwo CO2. Gdzie zysk?
>
Dzieci nie sa wykorzystywane do niewolniczej pracy przy wydobyciu, a
wiezniowie polityczni w Chinach do przymusowej pracy przy obrobce i
wreszcie na samym koncu nikt nie ma monopolu na jego produkcje. Poza tym
ile to jest mnostwo CO2? Ile produkcji CO2 zaoszczedzisz w innych
miejscach w ten sposob?
-
12. Data: 2020-10-17 17:14:23
Temat: Re: Powoli idzie w dobra strone!
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Fri, 16 Oct 2020 09:20:55 +0200, Jacek Maciejewski
> A poza tym, sprawność elektrolizy współcześnie
> przekracza 60%
Ale na sprawność składa się nie tylko sama elektroliza. Trzeba mieć wysoko
oczyszczoną wodę, trzeba wodór zmagazynować, trzeba go przetransportować do
stacji, a w końcu przetworzyć na energię. Ostatecznie sprawność auta
napędzanego wodorem to jest żal na kółkach, szczególnie jak to zestawić z
ceną samochodów z ogniwem paliwowym na wodór. Dlatego jeszcze długo FCEV
nie zagości pod strzechami, i wodór przez lata będzie napędzać transport
gabarytowy (tiroloty i autobusy, może kolej i statki) -- czyli wszędzie tam
gdzie dystrybucja rozproszona nie będzie konieczna. Reszcie z powodzeniem
wystarczą BEV.
--
Pozdor
Myjk
-
13. Data: 2020-10-17 17:27:45
Temat: Re: Powoli idzie w dobra strone!
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Sat, 17 Oct 2020 17:14:23 +0200, Myjk napisał(a):
> Ale na sprawność składa się nie tylko sama elektroliza. Trzeba mieć wysoko
> oczyszczoną wodę, trzeba wodór zmagazynować, trzeba go przetransportować do
> stacji, a w końcu przetworzyć na energię. Ostatecznie sprawność auta
> napędzanego wodorem to jest żal na kółkach,
I tak przebija te marne 20% spaliniaków. No i mówisz tak jakkbyś nie
dostrzegał że ropę trzeba wydobyć, przetransportować, przerafinować i
też rozwieźć a tego do sprawności spalinowych jakoś nie wliczasz :) A
ropa najczęściej daleko a woda blisko.
>szczególnie jak to zestawić z
> ceną samochodów z ogniwem paliwowym na wodór.
A to jest inna bajka. Do kłopotów też bym dołączył zagrożenie wybuchem
czy pożarem, bo technologie dystrybucji i przechowywana wodoru są mocno
niedoskonałe i na dodatek kosztowne.
>Dlatego jeszcze długo FCEV
> nie zagości pod strzechami, i wodór przez lata będzie napędzać transport
> gabarytowy (tiroloty i autobusy, może kolej i statki) -- czyli wszędzie tam
> gdzie dystrybucja rozproszona nie będzie konieczna.
Dlatego przejściowo będziemy używać elektryków bo infrastruktura w
sporej części już jest a operowanie nią prostsze niż wodorową.
--
Jacek
-I hate haters-
-
14. Data: 2020-10-17 17:41:45
Temat: Re: Powoli idzie w dobra strone!
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Sat, 17 Oct 2020 17:27:45 +0200, Jacek Maciejewski
> I tak przebija te marne 20% spaliniaków. No i mówisz tak jakkbyś nie
> dostrzegał że ropę trzeba wydobyć, przetransportować, przerafinować i
> też rozwieźć a tego do sprawności spalinowych jakoś nie wliczasz :) A
> ropa najczęściej daleko a woda blisko.
Ja w ogóle spaliniaków nie biorę pod uwagę, uważam ICE za technologię już
kończoną. Odnosiłem się do tezy że FCEV jest jakąkolwiek konkurencją do
BEV. No więc nie jest.
> A to jest inna bajka. Do kłopotów też bym dołączył zagrożenie wybuchem
> czy pożarem, bo technologie dystrybucji i przechowywana wodoru są mocno
> niedoskonałe i na dodatek kosztowne.
> Dlatego przejściowo będziemy używać elektryków bo infrastruktura w
> sporej części już jest a operowanie nią prostsze niż wodorową.
Toteż teza że idzie koniec "drogich w produkcji baterii do meleksów" autora
odznacza orderem ignorancji.
--
Pozdor
Myjk
-
15. Data: 2020-10-17 17:42:50
Temat: Re: Powoli idzie w dobra strone!
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
sobota, 17 października 2020 o 17:27:47 UTC+2 Jacek Maciejewski napisał(a):
> Dnia Sat, 17 Oct 2020 17:14:23 +0200, Myjk napisał(a):
>
> > Ale na sprawność składa się nie tylko sama elektroliza. Trzeba mieć wysoko
> > oczyszczoną wodę, trzeba wodór zmagazynować, trzeba go przetransportować do
> > stacji, a w końcu przetworzyć na energię. Ostatecznie sprawność auta
> > napędzanego wodorem to jest żal na kółkach,
> I tak przebija te marne 20% spaliniaków. No i mówisz tak jakkbyś nie
> dostrzegał że ropę trzeba wydobyć, przetransportować, przerafinować i
> też rozwieźć a tego do sprawności spalinowych jakoś nie wliczasz :) A
> ropa najczęściej daleko a woda blisko.
> >szczególnie jak to zestawić z
> > ceną samochodów z ogniwem paliwowym na wodór.
> A to jest inna bajka. Do kłopotów też bym dołączył zagrożenie wybuchem
> czy pożarem, bo technologie dystrybucji i przechowywana wodoru są mocno
> niedoskonałe i na dodatek kosztowne.
> >Dlatego jeszcze długo FCEV
> > nie zagości pod strzechami, i wodór przez lata będzie napędzać transport
> > gabarytowy (tiroloty i autobusy, może kolej i statki) -- czyli wszędzie tam
> > gdzie dystrybucja rozproszona nie będzie konieczna.
> Dlatego przejściowo będziemy używać elektryków bo infrastruktura w
> sporej części już jest a operowanie nią prostsze niż wodorową.
> --
> Jacek
> -I hate haters-
Nie będziemy używać elektryków w formie jaka się mało myślącym wydaje. Elektryki będą
szły w kierunku miejskiego Ami a nie wypasionych samochodów klasy Tesli.
-
16. Data: 2020-10-17 17:56:20
Temat: Re: Powoli idzie w dobra strone!
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Sat, 17 Oct 2020 17:41:45 +0200, Myjk napisał(a):
> Ja w ogóle spaliniaków nie biorę pod uwagę, uważam ICE za technologię już
> kończoną. Odnosiłem się do tezy że FCEV jest jakąkolwiek konkurencją do
> BEV. No więc nie jest.
Przynajmniej pod względem sprawności :) A w ogóle to już wożą ludzi
pociągami czy busami na wodór.
> Toteż teza że idzie koniec "drogich w produkcji baterii do meleksów" autora
> odznacza orderem ignorancji.
Ach, jak czytam niektóre poglądy to sam nie wiem śmiać się czy płakać :)
--
Jacek
-I hate haters-
-
17. Data: 2020-10-17 19:47:56
Temat: Re: Powoli idzie w dobra strone!
Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>
W dniu 2020-10-16 o 12:32, RoMan Mandziejewicz pisze:
> No to generujesz mnóstwo CO2. Gdzie zysk?
RoMan, Ty mnie nie pytaj, ja nie jestem ekofaszstą. Ale odpowiem - taki
sam, jak EV w polskich warunkach.
Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com
-
18. Data: 2020-10-17 20:04:34
Temat: Re: Powoli idzie w dobra strone!
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Sat, 17 Oct 2020 19:47:56 +0200, Pawel "O'Pajak" napisał(a):
> W dniu 2020-10-16 o 12:32, RoMan Mandziejewicz pisze:
>> No to generujesz mnóstwo CO2. Gdzie zysk?
>
> RoMan, Ty mnie nie pytaj, ja nie jestem ekofaszstą. Ale odpowiem - taki
> sam, jak EV w polskich warunkach.
>
Co to jest "ekofaszysta"?
--
Jacek
-I hate haters-
-
19. Data: 2020-10-17 20:29:12
Temat: Re: Powoli idzie w dobra strone!
Od: Poldek <p...@i...eu>
W dniu 2020-10-15 o 16:13, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Hello K,
>
> Thursday, October 15, 2020, 2:11:51 PM, you wrote:
>
>>>> Powoli nastepuje koniec nieefektywnych, drogich w produkcji i moralnie
>>>> watpliwych baterii do meleksow;)
>>>> https://biznes.trojmiasto.pl/Fabryka-generatorow-wod
oru-na-Pomorzu-n149608.html
>>> Wodór jest - Twoim zdaniem - efektywny? A platynę na ogniwa paliwowe
>>> skąd weźmiesz? Wiesz jaka jest efektywność elektrolizy? Ile kosztuje
>>> infrastruktura do przechowywania i dystrybucji wodoru?
>> Dlatego napisalem, ze powoli. Nastepne auto to bedzie jeszcze
>> diesel/turbo benzynka i dopiero wtedy na prawde ekologiczne :)
>
> Na samej elektrolizie marnuje się 2/3 energii - gdzie tu ekologia?
>
Nie ma ekologii w samochodziarstwie i nie będzie.
Sprawność silnika spalinowego to ok. 30%. Czyli 70% energii zawartej w
paliwie idzie na podgrzewanie planety i zatruwanie spalinami. Aby
dostarczyć paliwo do zbiornika, trzeba najpierw znaleźć surowiec
(poszukiwania, kosztowna impreza i potwornie enegro i materiałochłonna),
wydobyć surowiec, zmagazynować surowiec, przetransportować surowiec do
rafinerii, przetworzyć w rafinerii, zmagazynować paliwo, dostarczyć
paliwo do stacji paliw. Do wyprodukowania 1l benzyny zużyć trzeba 5
litrów ropy naftowej i 17,7 kWh energii. Czyli drugie tyle emisji, co
wylatuje z rury wydechowej, to jest emitowane w procesie produkcji i
dostarczania paliwa.
-
20. Data: 2020-10-17 23:04:51
Temat: Re: Powoli idzie w dobra strone!
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
sobota, 17 października 2020 o 20:29:05 UTC+2 Poldek napisał(a):
> W dniu 2020-10-15 o 16:13, RoMan Mandziejewicz pisze:
> > Hello K,
> >
> > Thursday, October 15, 2020, 2:11:51 PM, you wrote:
> >
> >>>> Powoli nastepuje koniec nieefektywnych, drogich w produkcji i moralnie
> >>>> watpliwych baterii do meleksow;)
> >>>> https://biznes.trojmiasto.pl/Fabryka-generatorow-wod
oru-na-Pomorzu-n149608.html
> >>> Wodór jest - Twoim zdaniem - efektywny? A platynę na ogniwa paliwowe
> >>> skąd weźmiesz? Wiesz jaka jest efektywność elektrolizy? Ile kosztuje
> >>> infrastruktura do przechowywania i dystrybucji wodoru?
> >> Dlatego napisalem, ze powoli. Nastepne auto to bedzie jeszcze
> >> diesel/turbo benzynka i dopiero wtedy na prawde ekologiczne :)
> >
> > Na samej elektrolizie marnuje się 2/3 energii - gdzie tu ekologia?
> >
> Nie ma ekologii w samochodziarstwie i nie będzie.
> Sprawność silnika spalinowego to ok. 30%. Czyli 70% energii zawartej w
> paliwie idzie na podgrzewanie planety i zatruwanie spalinami. Aby
> dostarczyć paliwo do zbiornika, trzeba najpierw znaleźć surowiec
> (poszukiwania, kosztowna impreza i potwornie enegro i materiałochłonna),
> wydobyć surowiec, zmagazynować surowiec, przetransportować surowiec do
> rafinerii, przetworzyć w rafinerii, zmagazynować paliwo, dostarczyć
> paliwo do stacji paliw. Do wyprodukowania 1l benzyny zużyć trzeba 5
> litrów ropy naftowej i 17,7 kWh energii. Czyli drugie tyle emisji, co
> wylatuje z rury wydechowej, to jest emitowane w procesie produkcji i
> dostarczania paliwa.
Sprawdź ile kosztuje kilowatogodzina dla firm a potem po korekcie dawaj swoje
przemyślenia.