  • 1. Data: 2011-11-23 12:23:50
    Temat: Powielacz diodowy trójfazowy. Czy taki układ zadziała?
    Od: "Paweł" <p...@w...com.pl>

    otrzebuje zbudować powielacz diodowy do prądnicy trójfazowej. Czy taki układ
    zadziała? Jak taki układ powinien wyglądać?
    http://obrazki.elektroda.pl/3696171900_1321981738.jp
    Pozdrawiam, Paweł

  • 2. Data: 2011-11-23 12:46:37
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Użytkownik "Paweł" <p...@w...com.pl> napisał w wiadomości
    > otrzebuje zbudować powielacz diodowy do prądnicy trójfazowej. Czy taki
    > układ zadziała? Jak taki układ powinien wyglądać?
    > http://obrazki.elektroda.pl/3696171900_1321981738.jp

    Dobrze podłączyłeś prądnicę?
    Napewno w trójkąt?

    --
    Desoft

  • 3. Data: 2011-11-23 13:47:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    >otrzebuje zbudować powielacz diodowy do pr?dnicy trójfazowej. Czy
    >taki układ zadziała? Jak taki układ powinien wygl?dać?
    >http://obrazki.elektroda.pl/3696171900_1321981738.j
    pg

    Nie podoba mi sie.

    masz uzwojenia polaczone przez kondensatory i zaciski wyjsciowe.
    Bedzie tam duzy prad plynal w kolko ... i zaczna kond dymic.

    J.

  • 4. Data: 2011-11-23 21:29:51
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 23.11.2011 14:47, J.F wrote:

    > Bedzie tam duzy prad plynal w kolko

    Nawet nie trzeba nic podłączać. Prądnic nie łączy się w trójkąt.

    Mirek.

  • 5. Data: 2011-11-24 08:31:41
    Od: "Paweł" <p...@w...com.pl>

    > Nawet nie trzeba nic podłączać. Prądnic nie łączy się w trójkąt.
    >
    > Mirek.

    OK. Załóżmy że prądnica jest połączona w gwiazdę. czy taki układ będzie
    działał?

    Paweł

  • 6. Data: 2011-11-24 08:50:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Nawet nie trzeba nic podł?czać. Pr?dnic nie ł?czy się w trójk?t.

    >OK. Załóżmy że pr?dnica jest poł?czona w gwiazdę. czy taki układ
    >będzie działał?

    Te same zastrzezenia co poprzednio.

    Czy sie nie laczy w trojkat ... no nie wiem.

    J.

  • 7. Data: 2011-11-24 09:20:37
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Nie jestem elektrykiem/energetykiem nie wiem czy prądnice łączy się w
    gwiazdę.
    Od strony "elektronicznej": jeżeli połączysz ją w gwiazdę to otrzymasz
    napięcie międzyfazowe 230V (zakładam "elektryczne" poziomy napięć) a nie
    400V. Czyli obniżasz na prądnicy aby potem podnieść? Chyba że potrzebujesz
    nietypowego napięcia.

    Będzie działał - nic nie dymi. Pytanie, bo nie w pełni rozumiem koncepcji
    rysunku:
    chodzi o równoległe połączenie wyjść prostowników? chcesz na wyjściu
    otrzymać 600V= ?

    Zakładając kondensatory 100u, przy prądzie 1A napięcie tętnień wyniesie
    około 15V, czyli dobra koncepcja. I jeszcze mała podpowiedź: można użyć
    gotowego mostka trójfazowego.

    Do takich prostych pytań polecam program LTspice (bezpłatny)

    --
    Desoft

  • 8. Data: 2011-11-24 09:24:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Paweł,

    Thursday, November 24, 2011, 9:31:41 AM, you wrote:

    > OK. Załóżmy że prądnica jest połączona w gwiazdę. czy taki układ będzie
    > działał?

    Jak połączysz środki kondensatorów z środkiem gwiazdy.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 9. Data: 2011-11-24 10:31:49
    Od: "Paweł" <p...@w...com.pl>

    > Jak połączysz środki kondensatorów z środkiem gwiazdy.

    Układ będzie zastosowany do małej prądnicy napędzanej wiatrem. Aktualnie
    zrobiłem jeden moduł takiego powielacz wykorzystując dwie fazy. Działa ok.
    ale ma zbyt małą wydajność prądową, zwiększanie pojemności kondensatorów
    powyżej pewnej granicy nic nie daje. Rozwiązaniem problemy może być
    wykorzystania jeszcze jednej fazy. Wystarczy że uzyskam ok. 50% większą
    wydajność prądową niż teraz. Nie mam możliwości sprawdzić jak są połączone
    uzwojenia. Nie ma również możliwości połączenia do środka gwiazdy jeśli w
    taki sposób są połączone uzwojenia. Może taki układ zadziała?
    http://zapodaj.net/de4eb03633e7.jpg.html

  • 10. Data: 2011-11-24 10:44:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Paweł,

    Thursday, November 24, 2011, 11:31:49 AM, you wrote:

> [...]
    > uzwojenia. Nie ma również możliwości połączenia do środka gwiazdy jeśli w
    > taki sposób są połączone uzwojenia. Może taki układ zadziała?

    Przestań robić zwarcia, zastosuj normalny, sześciodiodowy prostownik
    trójfazowy i zapomnij o podwajaczach. Bez dostepnego środka podwajać
    nie będzie działał poprawnie, a na ładowaniu kondensatorów marnujesz
    tylko energię.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl