-
11. Data: 2009-05-11 18:46:20
Temat: Re: Potrzebna pomoc z uruchomieniem 2T (Jawa 175 356 '58)
Od: "Ivam" <f...@-...fm>
"falco" <m...@w...pl> wrote in message
news:gu9n6s$ir4$1@mx1.internetia.pl...
> To jeszcze do przebolenia, bo wiązka nie jest skomplikowana, odbiorników
> mało, byle znaleźć czas i po schemacie położyć nową...
Nie wiem jak do takiej starej jawy, ale do MZ'tek kiedys na necie znalazlem
takie ladne schematy 3D. Bardzo czytelne co gdzie i jak. Z innych rad
elektrycznych: gruby kabel na mase! Za slaba masa powoduje rozne numery z
elektryka do tego trudne do zrozumienia;)
> Dodatkowo, co mnie najbardziej zaboli wyszło, że mam skopany tylny
> wahacz...
Co sie stalo? Jak wyglada?
> Plus takie "drobiazgi" jak spawany karter,
Zdaza sie
> przedmuch na tulejce, choć na gwincie nadal mocno trzyma,
Moja metoda: teflon. Wytrzymuje duza temp., dobrze uszczelnia i zapewnia
jako-takie zabezpieczenie przed wykreceniem.
> jednak minimalny próg na cylindrze,
To juz boli...
> zeżarta zębatka zdawcza...
I co? Zuzywa sie to jest zezarta. Norma;)
> Tyle na gorąco, co niestety na razie skutecznie eliminuje mnie z
> wyruszenia na szlak... :(
To masz zajecie. Mnie nic tak nie uspokaja jak pogrzebanie przy starym 2T.
--
pzdr:
Ivam
-
12. Data: 2009-05-11 19:04:23
Temat: Re: Potrzebna pomoc z uruchomieniem 2T (Jawa 175 356 '58)
Od: falco <m...@w...pl>
Ivam pisze:
> Nie wiem jak do takiej starej jawy, ale do MZ'tek kiedys na necie
> znalazlem takie ladne schematy 3D. Bardzo czytelne co gdzie i jak. Z
> innych rad elektrycznych: gruby kabel na mase!
spoko, schemat już będzie, bo dorwałem oryginalną instrukcję. Masa w
Jawie jest na plusie z bezpiecznikiem, w końcu to czeski film a kable
postaram się dobrać jak w oryginale, choć tu są dwa źródła Jedne mówi,
że... wszystkie kable były... czarne ;) ze specjalnymi klamerkami
(numerki) drugie źródło mówi, że... "zastosowano kolorową wiązkę
samochodową"... ;) Czyli, jeśli dobrze pamiętam - czarny, niebieski,
żółty i czerwony. ;)
> Co sie stalo? Jak wyglada?
Totalnie chodzi na boki, aby go wyjąć należy niestety rozebrać motocykl.
> Zdaza sie
wiem, ale to miał być silnik (jak i cały motocykl) po kompletnej
odbudowie a wyszło jak zwykle... ;)
> Moja metoda: teflon. Wytrzymuje duza temp., dobrze uszczelnia i
zapewnia
> jako-takie zabezpieczenie przed wykreceniem.
tu już zobaczymy w trakcie czy i jak będzie się zachowywać, na szczęście
głowica/tulejka to minimalne koszty, choć cegiełka do cegiełki...
> I co? Zuzywa sie to jest zezarta. Norma;)
hehehe... ja tam cudów się nie spodziewałem, ale motocykl, który
przywiozłem zimą miał po "kapitalce" 180 km..., więc ktoś zwyczajnie dał
du...py pozostawiając końcówkę zębatki...
> To masz zajecie. Mnie nic tak nie uspokaja jak pogrzebanie przy starym 2T.
w tym tygodniu mamy się zabrać za SenNą..., ale sam wiesz, że z czasem
różnie bywa i jednak części do zabytków (zwłaszcza dobrej jakości a nie
chińszczyzna) nie są dostępne na każdym kroku, ale nikt nie mówił, że
będzie lekko... ;)
Oby tylko już nic więcej poważnego nie wyszło... tfu, tfu, tfu...
--
(Po)zdrówka! falco
Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
Popiel 1200 '70 1.2 6V
sen na jawie SenNa... Jawa 356 '58 175
-
13. Data: 2009-05-11 19:17:40
Temat: Re: Potrzebna pomoc z uruchomieniem 2T (Jawa 175 356 '58)
Od: "Ivam" <f...@-...fm>
"falco" <m...@w...pl> wrote in message
news:gu9tel$lui$1@mx1.internetia.pl...
> spoko, schemat już będzie, bo dorwałem oryginalną instrukcję. Masa w Jawie
> jest na plusie z bezpiecznikiem, w końcu to czeski film a kable postaram
> się dobrać jak w oryginale,
Wez troszke grubsze, nic nie zaszkodzi. Zwlaszcza na mase;)
> choć tu są dwa źródła Jedne mówi, że... wszystkie kable były... czarne ;)
> ze specjalnymi klamerkami (numerki) drugie źródło mówi, że... "zastosowano
> kolorową wiązkę samochodową"... ;) Czyli, jeśli dobrze pamiętam - czarny,
> niebieski, żółty i czerwony. ;)
Wez kolorowe - bedzie latwiej, a i tak skoro sa rozne wersje to lepiej wziac
ta wygodniejsza, no nie?
> Totalnie chodzi na boki, aby go wyjąć należy niestety rozebrać motocykl.
Ufff... to tylko tulejka/lozysko. Balem sie, ze cos nie-tak z samym
profilem.
> hehehe... ja tam cudów się nie spodziewałem, ale motocykl, który
> przywiozłem zimą miał po "kapitalce" 180 km..., więc ktoś zwyczajnie dał
> du...py pozostawiając końcówkę zębatki...
Troche lipa, ale mogles sprawdzic. A jak tylna zebatka, ok? Jesli tak to
niedobrze swiadczy o kolesiu, ktory robil remont - znaczy, ze szukal
jelenia.
> Oby tylko już nic więcej poważnego nie wyszło... tfu, tfu, tfu...
Tego Ci zycze! I milej zabawy przy poznawaniu maszyny;)
--
pzdr:
Ivam
-
14. Data: 2009-05-11 19:29:41
Temat: Re: Potrzebna pomoc z uruchomieniem 2T (Jawa 175 356 '58)
Od: falco <m...@w...pl>
Ivam pisze:
> Wez troszke grubsze, nic nie zaszkodzi. Zwlaszcza na mase;)
> Wez kolorowe - bedzie latwiej, a i tak skoro sa rozne wersje to lepiej
> wziac ta wygodniejsza, no nie?
"tak, tak 29 groszy za godzinę..." ;)
> Ufff... to tylko tulejka/lozysko. Balem sie, ze cos nie-tak z samym
> profilem.
ponoć, aby tam sie dostać trzeba wszystko rozbebeszyć, ale nie ma że
boli... Ma hulać a nie się "kyvać" ;)
> Troche lipa, ale mogles sprawdzic. A jak tylna zebatka, ok? Jesli tak to
> niedobrze swiadczy o kolesiu, ktory robil remont - znaczy, ze szukal
> jelenia.
Jak napisałem, zachowałem się jak totalny żółtodziób i pojechałem w PL
po sprzęt zupełnie sam bez żadnej wiedzy, dlatego pretensje choć
liczyłem na... (wiem, wiem) mam przede wszystkim do siebie. Jeleń, łoś,
młokos... doświadczenie wbrew pozorom nie idzie z wiekiem... ;) Ale
jeśli ktoś znów będzie chciał kupować "ja sam, sam, sam", to... od razu
walić w dziób bez ostrzeżenia! ;)
> Tego Ci zycze! I milej zabawy przy poznawaniu maszyny;)
Dziękuję! ;) Trochę przez zaciśnięte zęby, ale zaczynam się powoli z
tego śmiać, że kupiłem sprzęt po remoncie do remontu i decyzja o zakupie
zrobionej maszyny (tracąc to co najpiękniejsze, czyli własnoręczne
budowanie) ze względu na brak czasu, wiedzy, itp. nie chcąc by "zwłoki"
czekały i czekały... teraz i tak będzie niezbędna i nabędę ją w
przyśpieszonej w praktyce... ;)
--
(Po)zdrówka! falco
Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
Popiel 1200 '70 1.2 6V
sen na jawie SenNa... Jawa 356 '58 175