  • 1. Data: 2013-12-25 17:37:32
    Temat: Potop - rekonstrukcja cyfrowa - miażdży jakością :)
    Od: "tolek" <tolek@tolek>

    Rzuciłem dziś okiem na emisję tvn-ową (oglądam tylko w SD) Potopu i
    zachwycony jestem co zrobili z tym filmem - jakby go miesiąc temu nakręcili.
    Jakość taka, że mucha nie siada.
    Tu bez żadnej wątpliwości mogę powiedzieć, że pracowali nad tą rekonstrukcją
    prawdziwi fachowcy, a nie typki z nadania partyjnego.
    http://www.wiadomosci24.pl/artykul/potop_w_cyfrowym_
    wydaniu_powraca_do_swiatecznego_programu_291595.html
    ?sesja_gratka=9b567dfdd507c2605836d0e186ed4f7d

    Czy ta zrekonstruowana wersja będzie wydana na jakimś bluray? Bo bym chętnie
    sobie nabył. Kawał dobrej roboty!

  • 2. Data: 2013-12-26 12:17:08
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 25.12.2013 17:37, tolek pisze:
> [...]
    >

    > Czy ta zrekonstruowana wersja będzie wydana na jakimś bluray? Bo bym
    > chętnie sobie nabył. Kawał dobrej roboty!

    przecież to było kręcone na negatywie, a z tego możesz uzyskać b. dużą
    rozdzielczość.
    A to, że trzeba było poprawić ubytki to fakt, pewnie trochę czasu spędzili.
    osobiście wolę filmy kręcone na negatywie. w kinie na dużym
    ekranie widać różnicą.

  • 3. Data: 2013-12-26 16:55:25
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 26 Dec 2013 12:17:08 +0100, pawell32 <p...@n...pl>
    wrote:
    > przecież to było kręcone na negatywie, a z tego możesz uzyskać b.
    dużą
    > rozdzielczość.

    Czyli do rekonstrukcji użyto oryginalnych negatywów (nie pamiętam jak
    się one fachowo nazywają)? Bo jakość faktycznie powyżej oczekiwań,
    jakby współcześnie kręcony.
    Momentami występował efekt jakby z wyższym fr było kręcone (efekt
    "teatru tv").
    Dziś w tvp2 był "skrzydełko czy nóżka", też widać po rekonstrukcji bo
    zero typowych dla taśmy filmowej "zadrapań".

    --
    Marek