    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Potencjometr B1M
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Sender: Myjk <>
    Date: Fri, 28 Dec 2018 16:26:43 +0100

    Facetki i faceci ;P

    żonie maszyna, Łucznik, używana od święta, przestała szyć jak należy.
    Znaczy dusi pedał na maksa, silnik zaczyna szybciej a po sekundzie obroty
    spadają do mizerności. Upatruję zatem problemu w potencjometrze "pedała".

    Rozbebeszyłem, wylutowałem, a tam tylko oznaczenie B1M. Jest to
    potencjometr suwakowy 3,5cm długości. Na alledrogo widzę takie
    potencjometry ale żaden nie ma takiego oznaczenia. Najbliżej to 1Mohm ->
    https://allegro.pl/potencjometr-suwakowy-2-x-1-m-a-s
    vp-452-telpod-i7705639718.html
    Oryginał wygląda tak ->
    https://pl.aliexpress.com/item/2pcs-SL-2042N-35mm-St
    raight-Slide-Potentiometer-B500K-Mono-Fader-Variable
    -resistors-Black-Handle-10MM-White/32813799507.html
    Tylko oczywiście ma B1M a nie B500K

    Ktoś może wie gdzie takowego szukać na lokalnym rynku, ew. co może być
    przyczyną że ten nie działa? Rozbebeszyłem go jeszcze bardziej,
    potraktowałem go sprejem do potencjometrów ale bez rezultatu.

    --
    Pozdor
    Myjk