  • 21. Data: 2022-11-04 18:06:46
    Temat: Re: Poszukuję "żarówki" led
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 04.11.2022 o 17:42, J.F pisze:
    > On Fri, 4 Nov 2022 17:00:38 +0100, Michał Jankowski wrote:

    > Cos w tym rodzaju?
    > https://sklep.immag.pl/pl/p/LEMIR-Swiecznik-zyrandol
    -6-punktowy-patyna-386W6/118577

    Yep.

    > Wymiana oprawek moze nie byc taka prosta, i moze zakłócic estetykę.
    > Bo nawet jesli oprawki da sie prosto zmienic (one czesto na takiej
    > gwintowanej rurce), to wypadaloby te maskujące rurki zmienic na
    > wieksze, i proporcje bedą inne, a wygląd z duzymi bankami calkiem
    > inny.

    Tia...

    > O, a moze takie dla Ciebie
    > https://megaled.pl/zarowka-e14-tuba-led-11w-1000lm-1
    00w-zimna
    > https://megaled.pl/zarowka-e14-tuba-led-11w-950lm-95
    w-ciepla

    O!

    Chyba spróbuję.

    MJ

  • 22. Data: 2022-11-04 18:17:30
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > To jest żyrandol typu Księstwo Warszawskie... W końcu się wkurzę i kupię
    > coś nowego i innego.

    przetestuj żarówki filamentowe na e14 z lidla - sukcesywnie wymieniam
    wszystkie e14 w domu na to.

  • 23. Data: 2022-11-04 18:31:22
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2022-11-04 o 14:20, Michał Jankowski pisze:
    > E14, odpowiednik 100W albo chociaż >60W. Niby są oferty, ale z
    > komentarzami "koło 100W to nawet nie leżało".
    >
    > I żeby nie mrugała, i żeby po 1000h nie robiła się zauważalnie słabsza.
    >
    >   MJ

    Jak chcesz coś porządnego to samoróbki od Bociana, kupowałem na całą
    chałupę GU 10 z 7 lat temu, do tej pory działają, nic nie mruga, świeci
    jak trzeba.

    L.

  • 24. Data: 2022-11-04 19:13:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 4 listopada 2022 o 14:20:28 UTC+1 Michał Jankowski napisał(a):
    > E14, odpowiednik 100W albo chociaż >60W. Niby są oferty, ale z
    > komentarzami "koło 100W to nawet nie leżało".
    >
    > I żeby nie mrugała, i żeby po 1000h nie robiła się zauważalnie słabsza.

    A przejściówka z e14 na e27 nie podejdzie?

  • 25. Data: 2022-11-04 21:35:02
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Jarosław Sokołowski napisał(a) :

    > Na AliExpress znalazłem kiedyś LED rzędu 100W z gwintem E27.
    > Nie "odpowiednik", ona taka moc pobierała. Zakładam, że
    > odpowiednio mocno świeciła. Na E14 też coś sporego było.
    > Ja bym tam szukał.

    Będzie z 10 lat, jak próbowałem kupować LED-ówki u majfrendów.
    Jak napiszę, że 4 razy przekłamane parametry jasności, to nie
    skłamię. Odpowiednik 100 świecił sporo gorzej niż klasyczna 40.
    Strzelam, że jak 20. To się nie nadawało nawet na klatkę schodową.
    Najwyżej do oświetlenia wnętrza szafy. Jak świeciło jak 40, to byłem
    szczęśliwy, że w bloku na klatce będzie moja "żarówka" ;-)
    W sumie to pewnie ze 20 różnych sztuk nakupowałem w przeciągu kilku
    miesięcy. Oczywiście zakładałem spory ze sprzedawcami. I nawet jeden
    z nich nazwał mnie cwaniaczkiem, co to chce mieć za darmo towar. I
    kto mnie nazwał - oszust Chińczyk :-D

    Od tamtego czasu kupuję tylko w sklepach stacjonarnych. I o dziwo,
    podawane lumeny odpowiadają temu co powinno być.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 26. Data: 2022-11-04 22:20:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Michał,

    Friday, November 4, 2022, 4:34:44 PM, you wrote:

    > Żarowych nie było, ale dlaczego ledów ma nie być? Przecież moc jest
    > mniejsza...

    LEDy wrażliwsze na przegrzanie a z małej żarówki trudno ciepło
    odprowadzić.

    Mi zależało na 60W i Diall się na razie sprawdzają. Zobaczymy, co z
    trwałością.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 27. Data: 2022-11-04 22:33:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Zbynek Ltd. pisze:

> [...]
    >
    > Od tamtego czasu kupuję tylko w sklepach stacjonarnych. I o dziwo,
    > podawane lumeny odpowiadają temu co powinno być.

    W stacjonarnych też w końcu wszystko od Chińczyków. Tylko komuś chciało
    się wybrać towar "bezpieczny" -- czyli nie ostatnie badziewie, ale też
    na tyle tani, by schodził. To takie łatwe nie jest, sztukę kupiecką
    doceniam. Jednak jeśli ktoś ma mniej majnstrimowe oczekiwania, to musi
    sam szukać. Opisana wyżej żarówa wyglądał dobrze, jakiś spory blok
    aluminiowy z diodami. Tania nie była. Nie kupiłem, bo aż tak silnego
    źródła światła nie potrzebuję.

    --
    Jarek

  • 28. Data: 2022-11-05 08:59:04
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 04.11.2022 o 14:20, Michał Jankowski pisze:
    > E14, odpowiednik 100W albo chociaż >60W. Niby są oferty, ale z
    > komentarzami "koło 100W to nawet nie leżało".
    >
    > I żeby nie mrugała, i żeby po 1000h nie robiła się zauważalnie słabsza.
    >
    >   MJ
    a ile w obudowie jest miejsca i czy wchodzi w grę samodzielne zrobienie.
    bo jeśli tak, to nie widzę problemu

    ToMasz

  • 29. Data: 2022-11-05 10:33:23
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 5 listopada 2022 o 08:59:06 UTC+1 ToMasz napisał(a):

    > a ile w obudowie jest miejsca i czy wchodzi w grę samodzielne zrobienie.
    > bo jeśli tak, to nie widzę problemu

    Polecisz może jakiś zasilacz, który zmieści się do plafoniery - i się nie zapali
    (ogniem, światło niech zapala ;) - oraz paski LED "ciepłe", odpowiadające 2*75W,
    najlepiej możliwe do ułożenia w kółko (plafoniera okrągła)?
    Zostały mi już chyba tylko dwie halogenowe 57W=75W, a jak padną to plafoniera będzie
    albo do wyrzucenia, albo do generalnego remontu - szczególny problem to kabel do
    "kieliszka" dalszego od kostki, bo jest grzany przez żarówki i boję się dać coś
    innego niż dał producent - więc wolę upgrade na LEDy, a że E27 poniszczyly kable i
    kieliszki to nie ma sensu znów próbować.
    Zachowanie obudowy pozwoli uniknąć wiercenia w suficie (ostatnio zmieniałem parawan
    nawannowy, dobrze, że da się kupić, ale na 3 otwory pasował jeden - dobrze, że choć
    tyle - więc wziąłem się za wiercenie podczas ostatniej iteracji covidu).

  • 30. Data: 2022-11-05 20:30:25
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    tyle - więc wziąłem się za wiercenie podczas ostatniej iteracji covidu).
    Musisz mieć led-y? ja bym dał świetlówki, sprawność podobna, a nie
    grzeją gwintu tylko szkło jak w normalnej żarówce. I albo wkręcić przez
    przejściówkę albo wyrwać stary gwint i wkleić nowy E14 na np distalu,
    tak robiłem ze świetlówkami 20W z E27 na E14 i świecą elegancko.
    --
    Janusz