  • 11. Data: 2022-11-04 16:35:10
    Temat: Re: Poszukuję "żarówki" led
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Proszę -
    > https://allegro.pl/oferta/przejsciowka-adapter-zarow
    ki-gwint-z-e14-na-e27-11832451557

    > ;-)

    Oj, chyba sprawdzę. Mam nadzieję, że się nie przegrzeje...

    MJ

  • 12. Data: 2022-11-04 16:39:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 4 Nov 2022 07:16:33 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

    > Mocne - i co, kupiłeś i wkręciłeś?
    > Obstawiam przepalenie doprowadzających prąd kabli po jakimś tygodniu.
    > To był koszmar z wczesnymi LED E27 - całe wypromieniowywane ciepło

    E27 czy E14?

    > szło w gwint, a nie, jak przy żarowej, w bańkę i do przodu - zniszczyły
    > mi tak plafoniery w salonie i łazience, musiałem wymieniać "kieliszki" oraz kable

    Hm, te stare zarowki mialy 100W mocy, skoro E27, no chyba, ze
    producent oprawy dopisal "maks 60W".
    A te LED E27 powiedzmy 8W w dawnych czasach.

    Z tej starej podejrzewam, ze troche W w oprawke to moglo trafic,
    a w LED nie wiecej niz 8W.

    Jak na taką róznice mocy, to te LED sa podejrzanie gorące, ale moc nie
    kłamie, przynajmniej nie we wszystkich i nie dużo.

    Jaką miales pozycje oprawek?
    Przy "gwintem na dół" sporo mocy zabiera konwekcja powietrza.
    Przy "gwintem do góry" nadal konwekcja zabiera, ale prosto w oprawkę
    :-(

    Ale skoro plafoniery, to chyba poziomo. Nagrzane powietrze czesciowo
    omija oprawke. A do kabli zasilajacych to daleko.

    > (kable to sztukowałem, w łazience jeden jest przedłużony metodą "na skurczrurkę",
    > "obciskiwaną" suszarką do włosów - też ze sztukowaną osobiście wtyczką - i działa,
    > żadnego lutowania nie trzeba ;)
    >
    > Co ciekawe, plafoniery w przedpokoju i WC jakoś sobie lepiej radzą, choć w
    przedpokoju
    > są wkręcone jakieś OBIjańskie dawne wynalazki - no ale to tyle czasu nie świeci.
    >
    > Ew. może w łazience zrobiłem błąd wkręcając jedną żarową i jedną LEDową.

    Nie powinno byc problemem, zakladajac, ze wczesniej pracowaly tam dwie
    żarowe.
    Chyba, ze zarowka 100W, a na plafonie "max 60W"

    Nie wiem jak z mocnymi LED, ale byly swietlowki kompaktowe
    fotograficzne, tu np taka 85W
    https://allegro.pl/oferta/fotograficzna-zarowka-stud
    yjna-85w-ciagle-5500k-12644726115

    lumenow od **** - 5000 lm chyba realne. Odpowiednik 400W zarowki, moze
    nawet halogenowej - jakos tak.

    No ale grzeje oprawke jak 85W. Z grubsza, bo sporo mocy to jednak w
    rurkę leci.

    Inny przyklad
    https://gearpro.pl/product-pol-2442-Zarowka-Fotograf
    iczna-e27-Studyjna-150W-600W-5500K-uniw.html

    ten to chyba nie wie, co sprzedaje :-)

    Moc elektryczna 150W? Byc moze, choc jakby troche duzo.
    Chociaz ... z wbudowanym wiatrakiem moze w sam raz

    J.

    P.S.
    https://allegro.pl/oferta/zarowka-e27-led-corn-100w-
    metalowa-3000k-ciepla-12714129264

    ... i to moze nawet dzialac, patrzac na wielkosc - jest jak
    odprowadzic 100W

  • 13. Data: 2022-11-04 16:40:38
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 4 listopada 2022 o 16:35:30 UTC+1 Michał Jankowski napisał(a):

    ki-gwint-z-e14-na-e27-11832451557

    > Oj, chyba sprawdzę. Mam nadzieję, że się nie przegrzeje...

    Oj, lepiej doczytaj śliczny disklajmer: "Maksymalna moc żarówki 20W".
    Nawet jeśli przyjąć, że to moc LEDówki - to jak przegrzejesz, to będzie "sama
    chciałaś..." ;>

  • 14. Data: 2022-11-04 16:42:42
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 04.11.2022 o 16:35, Michał Jankowski pisze:

    ki-gwint-z-e14-na-e27-11832451557

    > Oj, chyba sprawdzę. Mam nadzieję, że się nie przegrzeje...

    A oprawka E27 nie wejdzie ? U mnie w domu wprowadziłem unifikację, na
    E27 wybór mocy największy i ceny niższe.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 15. Data: 2022-11-04 16:59:07
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]
    > Nawet jeśli przyjąć, że to moc LEDówki - to jak przegrzejesz, to będzie "sama

    No nie zamierzam wkręcić więcej niż ca 12W...

    MJ

  • 16. Data: 2022-11-04 17:00:38
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 04.11.2022 o 16:42, PeJot pisze:

    ki-gwint-z-e14-na-e27-11832451557

    > A oprawka E27 nie wejdzie ? U mnie w domu wprowadziłem unifikację, na
    > E27 wybór mocy największy i ceny niższe.

    To jest żyrandol typu Księstwo Warszawskie... W końcu się wkurzę i kupię
    coś nowego i innego.

    MJ

  • 17. Data: 2022-11-04 17:06:48
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 04.11.2022 o 17:00, Michał Jankowski pisze:

    > To jest żyrandol typu Księstwo Warszawskie... W końcu się wkurzę i kupię
    > coś nowego i innego.

    Dogadaj się z niejakim Newtonem, tym od powszechnego ciążenia. Jak
    historic_dżyrandol spadnie i się potłucze, będziesz miał otwartą drogę.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 18. Data: 2022-11-04 17:09:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michał Jankowski napisał:

    > To jest żyrandol typu Księstwo Warszawskie... W końcu się wkurzę
    > i kupię coś nowego i innego.

    Tak po prostu "kupię", bez zwoływania Kongresu Wiedeńskiego?

    --
    Jarek

  • 19. Data: 2022-11-04 17:42:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 4 Nov 2022 17:00:38 +0100, Michał Jankowski wrote:

    ki-gwint-z-e14-na-e27-11832451557

    Jak sie przegrzeje, to tylko przejsciowka :-)

    W E27 wybor faktycznie lepszy, a i praca jakby lepsza - tzn chłodzenie
    i miejsce na przetwornice.

    > To jest żyrandol typu Księstwo Warszawskie... W końcu się wkurzę i kupię
    > coś nowego i innego.

    Cos w tym rodzaju?
    https://sklep.immag.pl/pl/p/LEMIR-Swiecznik-zyrandol
    -6-punktowy-patyna-386W6/118577

    Wymiana oprawek moze nie byc taka prosta, i moze zakłócic estetykę.
    Bo nawet jesli oprawki da sie prosto zmienic (one czesto na takiej
    gwintowanej rurce), to wypadaloby te maskujące rurki zmienic na
    wieksze, i proporcje bedą inne, a wygląd z duzymi bankami calkiem
    inny.

    I tak sie ciesz, ze nie masz ozdobnych kloszy ... choc ja juz sie
    przekonałem, ze ledowki są piękne i klosze mi niepotrzebne :-)
    Tylko jeszcze muszę sie przekonac ze małe banki tez sa piekne,
    bo na razie to mi duze kule pasują zastepczo, a one drogie są
    i rzadsze :-)

    No i jeszcze mi spiralne swietlowki pasuja, ale przeciez trzeba isc z
    postępem i przejsc na LED. No chyba, zeby takie
    https://megaled.pl/zarowka-e27-tuba-led-20w-1750lm-1
    30w-ciepla

    O, a moze takie dla Ciebie
    https://megaled.pl/zarowka-e14-tuba-led-11w-1000lm-1
    00w-zimna
    https://megaled.pl/zarowka-e14-tuba-led-11w-950lm-95
    w-ciepla

    Jest tez jeszcze inne wysjcie - zostawic piekny żyrandol, zostawic
    ledówki, a nakleic na sufit troche tasm czy plafonów LED.

    J.

  • 20. Data: 2022-11-04 17:46:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 4 Nov 2022 08:40:38 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

> [...]
    > Nawet jeśli przyjąć, że to moc LEDówki - to jak przegrzejesz, to będzie "sama

    Ale nie przegrzeje, bo 20W LED - kuuupa swiatla.
    Z powodzeniem wystarczą mu słabsze.

    J.