  • 31. Data: 2022-11-09 15:38:42
    Temat: Re: Poszukuję "żarówki" led
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 5 listopada 2022 o 20:30:30 UTC+1 Janusz napisał(a):
> [...]
    (ogniem, światło niech zapala ;) - oraz paski LED "ciepłe", odpowiadające 2*75W,
    najlepiej możliwe do ułożenia w kółko (plafoniera okrągła)?
    będzie albo do wyrzucenia, albo do generalnego remontu - szczególny problem to kabel
    do "kieliszka" dalszego od kostki, bo jest grzany przez żarówki i boję się dać coś
    innego niż dał producent - więc wolę upgrade na LEDy, a że E27 poniszczyly kable i
    kieliszki to nie ma sensu znów próbować.
    parawan nawannowy, dobrze, że da się kupić, ale na 3 otwory pasował jeden - dobrze,
    że choć tyle - więc wziąłem się za wiercenie podczas ostatniej iteracji covidu).
    > Musisz mieć led-y? ja bym dał świetlówki, sprawność podobna, a nie
    > grzeją gwintu tylko szkło jak w normalnej żarówce. I albo wkręcić przez
    > przejściówkę albo wyrwać stary gwint i wkleić nowy E14 na np distalu,
    > tak robiłem ze świetlówkami 20W z E27 na E14 i świecą elegancko.

    Ale jakie świetlówki? Tzw. "kompaktowe", wkręcane w E27 (hmm, a były takie na E14)?
    Czyli jakby rura, ale skręcona w chińskie osiem?
    W ogóle to się da jeszcze gdzieś kupić?
    Bo już od dłuższego czasu w obi nie ma nic oprócz LEDów - jedynie wybór między SMD i
    filament.

    Ew. jeszcze mogłaby być świetlówka w kółeczko - tylko pytanie, gdzie by miała
    elektronikę
    do startu (nie musi być jakaś wyrafino przetwornica - ale choćy w firmie mam oprawę
    do świetlówek
    gdzie jest taka jebitna cewka), i jak wygląda sam start - "świetlówkowe migu-migu"?
    Do łazienki odpada, zbyt wiele cykli on-off i za krótkie jednorazowe świecenie.

    Wolałbym jednak przetwornicę oraz pasek LEDów w kółeczko.
    Bo przetwornicę chcę na środek, najwięcej miejsca (klosz ma kształt odcinka kuli).
    Ew. dwa paski lub np. 4 spoty.
    Ale nie wiem, czy takie cuda mają już w OBIjaczach itp. czy tylko na aledrogo trzeba
    szukać?

  • 32. Data: 2022-11-09 16:18:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 9 Nov 2022 06:38:42 -0800 (PST), Dawid Rutkowski wrote:

> [...]
    >
    > Ale jakie świetlówki? Tzw. "kompaktowe", wkręcane w E27 (hmm, a były takie na E14)?

    byly tez E14.

    > Czyli jakby rura, ale skręcona w chińskie osiem?

    w 4, w 6, w 8, w spirale.

    > W ogóle to się da jeszcze gdzieś kupić?

    na allegro.

    > Bo już od dłuższego czasu w obi nie ma nic oprócz LEDów - jedynie wybór między SMD
    i filament.

    Trzeba przyznac, ze LED maja pare zalet nad swietlowkami.
    No ale przyklady "fotograficznych" po 100W mocy elektrycznej dawałem -
    LED tak nie potrafia, a co najmiej nie lubia.

> [...]
    elektronikę
    > do startu (nie musi być jakaś wyrafino przetwornica - ale choćy w firmie mam oprawę

    Byly takie swietlowkowe pierscienie, i styki mialy.
    To i elektronike by sie gdzies wepchalo.

    Ale byly tez swietlowki zasilane, czy pobudzane indukcyjnie - moze
    daloby sie taki pierscien pobudzic cewką w srodku ...

    > Do łazienki odpada, zbyt wiele cykli on-off i za krótkie jednorazowe świecenie.

    Tak, LED maja zalety :-)

    J.

  • 33. Data: 2022-11-09 17:34:15
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A to w ogóle świeci, czy udaje?

    -----
    > przetestuj żarówki filamentowe na e14 z lidla - sukcesywnie wymieniam wszystkie e14
    w domu na to.

  • 34. Data: 2022-11-09 23:08:22
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 9 Nov 2022 06:38:42 -0800 (PST), w
    <770d065c-a0b5-4056-a410-81154230d5fen@googlegroups.
    com>, Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> napisał(-a):

    > Ale jakie świetlówki? Tzw. "kompaktowe", wkręcane w E27 (hmm, a były takie na E14)?

    Były.

  • 35. Data: 2022-11-10 10:10:34
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Niestety kiepskie przy częstym zapalaniu.

    -----

  • 36. Data: 2022-11-10 10:24:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 9 Nov 2022 17:34:15 +0100, ąćęłńóśźż wrote:
    > A to w ogóle świeci, czy udaje?

    Te z Lidla to chyba umiarkowanie, ale na allegro sa mocniejsze E14 -
    i swiecą w miare adekwatnie do mocy i deklarowanego strumienia.

    A trwalosc ... hm ...

  • 37. Data: 2022-11-10 15:03:02
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 10 Nov 2022 10:24:14 +0100, J.F napisał(a):

    > Te z Lidla to chyba umiarkowanie, ale na allegro sa mocniejsze E14 -
    > i swiecą w miare adekwatnie do mocy i deklarowanego strumienia.
    >
    > A trwalosc ... hm ...

    > J.

    Mam filamentowe Toshiba, E27, ściemnialne, 806lm.
    Pracują codziennie po kilka godzin, ale niezbyt długo - bodajże od lata
    2018 roku. Na razie działają.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 38. Data: 2022-11-10 15:05:10
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 4 Nov 2022 18:31:22 +0100, Lisciasty napisał(a):

    > Jak chcesz coś porządnego to samoróbki od Bociana, kupowałem na całą
    > chałupę GU 10 z 7 lat temu, do tej pory działają, nic nie mruga, świeci
    > jak trzeba.

    Ale Bocian wie, jak driver skonstruować i jak go obliczyć. Oraz nie idzie
    po oszczędności, więc LEDy mają dobrze i żyć będą długo i szczęśliwie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 39. Data: 2022-11-10 15:25:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Nov 2022 15:03:02 +0100, Adam wrote:

    > Mam filamentowe Toshiba, E27, ściemnialne, 806lm.
    > Pracują codziennie po kilka godzin, ale niezbyt długo - bodajże od lata
    > 2018 roku. Na razie działają.

    Ale byla mowa o E14. Mniejsze wymiary, gorsze chlodzenie - jak ktos
    chce moc żyłować.

    J.

  • 40. Data: 2022-11-13 14:29:20
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>