  • 31. Data: 2011-05-31 14:12:03
    Temat: Re: Poszukiwany samochod w zwiazku z napadem
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Ława" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Albo właśnie "lewa" tablica.

    Zaraz - 70 tys dzielnica i ledwie dobili do 50-65 tys numerow ?

    No moze i nie takie dziwne, ale czy nie sa to juz numery WT5nnnA ?

    J.

  • 32. Data: 2011-05-31 14:27:07
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 31 May 2011 12:47:49 +0200, w <is2h0l$aea$2@inews.gazeta.pl>, Andrzej Ława
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(-a):

    > Ile osób coś takiego wykupi? ;->

    Prey jest za darmo.

    Po włączeniu komputera loguje się do serwera w necie, sprawdza status
    komputera, jeżeli zmieniłeś jego status na kradziony, to zaczyna wysyłać swoje
    dane (nie pamiętam co potrafi, na pewno obraz z kamery, IP, itd.).

  • 33. Data: 2011-05-31 14:34:30
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2011-05-31 14:06, J.F. wrote:

    > A w czym problem zeby to co zaszyto dawalalo sie edytowac po podaniu
    > hasla ?
    > Adres serwera, nr portu - do tresci to sie juz onet dopasuje.

    Ale po co to wszystko? I generalnie nie rozumiem kombinacji z Onetem.
    Jesli jakis producent (taki jak Lojack) stworzyl rozwiazanie ktore
    zaimplementowal we wspolpracy z producentami sprzetu, to on ma
    do tego platforme, rozwija ja i wymysla nowe technologie i zapewnia
    obsluge do samego koniuszka. I ma do tego stosowna farme serwerow.
    Wiec po co to komu jakis Onet? Przeciez do tego nikt nie zrobi
    mu chipu z drewna ktory sobie przyklei kropelka na procesorze, a sam
    Lojack obsluzy sie nalezycie samodzielnie.

    > Bywaly czasy ze Optimus mogl takiemu Hyundaiowi dyktowac ze monitory
    > wezmie, pod warunkiem ze bedzie na nich napisane Opti.

    Branding czy dopisywanie loga generalnie zadna filozofia, wszystko
    kwestia dogadania i kasy. Mysle tez ze Hyundai to akurat na monitory
    mial taki zbyt ze Optimus jak chcial miec dobre monitory w dobrej cenie
    i z wlasnym logo zeby inni mysleli ze to ich fajowski sprzet, sam
    musial sie napiac ;). Onet z kolei to teraz nie mial nawet pomyslu
    na wykorzystanie notabene, marki Skype, z ktorej przez jakis czas
    korzystal ;). Z Optimusem to teraz tez ma wspolnego praktycznie nic.
    Zatem wydaje mi sie ze nastapil lekki odplyw w abstrakt ;)

    --

    memento lorem ipsum

  • 34. Data: 2011-05-31 14:50:30
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2011-05-31 14:27, r...@k...pl wrote:

    > Po włączeniu komputera loguje się do serwera w necie, sprawdza status
    > komputera, jeżeli zmieniłeś jego status na kradziony, to zaczyna wysyłać swoje
    > dane (nie pamiętam co potrafi, na pewno obraz z kamery, IP, itd.).

    Tylko trzeba miec wciaz swiadomosc ze jesli zlodziej/paser bedzie sie
    pilnowal to dysk od razu sformatuje i skieruje komputer do 'obrotu' a
    wowczas takie oprogramowanie zniknie, a jesli bedzie chcial sie
    zapoznac z zawartoscia dysku, to moze go zdemontowac i dostac sie
    'offline' podlaczajac do innego komputera i system z taka usluga nie
    bedzie mial okazji sie uruchomic.

    Stad tez dodatkowa sugestia, ze na kompach narazonych na bycie
    zniknietymi warto przynajmniej najtajniejsze trzymac na partycjach badz
    w kontenerach zaszyfrowanych np. Truecryptem. Jesli sie komus nie chce
    pamietac i kazdorazowo wpisywac hasla, mozna sie zawsze posilkowac
    kluczem wczytywanym z pendrive noszonego przy sobie niczym kluczyki.
    Czasem dane warte bywaja wiecej niz sprzet. A nawet bardzo czesto.

    --

    memento lorem ipsum

  • 35. Data: 2011-05-31 15:37:28
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Oczywiscie ze trzeba miec abonament - przed chwila sam to napisalem.
    > Ale pytales sie jak to dziala, to odpowiadam.

    na androida - bo sam z tego korzystyam - jest darmowe rozwiazanie :)

  • 36. Data: 2011-05-31 15:44:26
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

> [...]
    > zapoznac z zawartoscia dysku, to moze go zdemontowac i dostac sie
    > 'offline' podlaczajac do innego komputera i system z taka usluga nie

    dlatego to nie jest doskonale rozwiazanie - jak wszystko rzeczywiste.
    ale mozna wykonac hardwareowy komponent ktory bedzie dzialal niezaleznie od
    glownego OSu. Dajmy na to mini dystrybycja linucha dzialajaca jako maszyna
    wirtualna neizaleznie od glownego systemu. bez mozliwosci ingerencji zaszyta
    gdzies w pamieci flash zamontowanej na plycie glownej.
    technicznie to wykonalne bez problemu dla firm produkujacych plyty.
    kwestia tylko oplacalnosci - to musialoby generowac zyski zeby oplacalo sie
    poswiecac cenne miejsce i wage w laptopach a pieniedzy nie pomijajac.

  • 37. Data: 2011-05-31 15:47:59
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Zakładamy, że firewall nie zablokuje nieautoryzowanych połączeń
    > wychodzących.

    tyle ze firewall korzysta z HAL, a dopiero HAL steruje sprzetem. Cos zaszyte
    jako wyrtualka na płycie głównej bez zadnego problemu da sobie rade a o
    istnieniu firewalla pewnie nawet by nie wiedzialo bo sterowalo by karta
    bezposrednio.

  • 38. Data: 2011-05-31 16:12:24
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2011-05-31 15:44, Michał Gut wrote:

> [...]
    > kwestia tylko oplacalnosci - to musialoby generowac zyski zeby oplacalo
    > sie poswiecac cenne miejsce i wage w laptopach a pieniedzy nie pomijajac.

    O takich istniejacych konkretnych rozwiazaniach pisze od kilku
    postow ;)

    http://en.wikipedia.org/wiki/LoJack#LoJack_for_Lapto
    ps
    http://www.dell.com/content/topics/global.aspx/servi
    ces/prosupport/computrace?c=us&l=en&cs=555
    http://tiny.pl/hfcst

    --

    memento lorem ipsum

  • 39. Data: 2011-05-31 16:14:14
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2011-05-31 15:47, Michał Gut wrote:

> [...]
    > zaszyte jako wyrtualka na płycie głównej bez zadnego problemu da sobie
    > rade a o istnieniu firewalla pewnie nawet by nie wiedzialo bo sterowalo

    Mniemam ze Andrzejowi chodzilo o odrebny firewall umieszczony na
    wyjsciu do Internetu.

    --

    memento lorem ipsum

  • 40. Data: 2011-05-31 20:04:55
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 31 May 2011 14:34:30 +0200 osobnik zwany elmer radi
    radisson wystukał:

    Lojack nie jest producentem :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl