-
171. Data: 2020-08-05 07:56:29
Temat: Re: Postęp w bateriach.
Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
ąćęłńóśźż pisze:
> Na filmach wybuchają - to jak jest naprawdę?
Na filmach samochód jak tylko przekroczy krawędź skarpy i zaczyna
spadać, od razu wybucha. Jak by skubany miał czujnik spadku swobodnego!
Leci później taka ognista kulka i efekciarsko rozbija się o skały... tia.
Miłego.
Irek.N.
-
172. Data: 2020-08-05 09:01:19
Temat: Re: Postęp w bateriach.
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello J.F.,
Tuesday, August 4, 2020, 8:11:58 PM, you wrote:
[...]
> A tu ITER planowali na 25 lat ... w takim tempie, to ropy zabraknie
> zanim te tokamaki rusza :-)
Ropy miało zabraknąć 50 lat temu. Pamiętasz?
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
173. Data: 2020-08-05 09:35:07
Temat: Re: Postęp w bateriach.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Wed, 5 Aug 2020 09:01:19 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
> Hello J.F.,
> Tuesday, August 4, 2020, 8:11:58 PM, you wrote:
> [...]
>> A tu ITER planowali na 25 lat ... w takim tempie, to ropy zabraknie
>> zanim te tokamaki rusza :-)
>
> Ropy miało zabraknąć 50 lat temu. Pamiętasz?
Chyba ze 100 lat temu - Diesel zaczal projektowac efektywny silnik,
inni odkryli czeroetylek olowiu - bo paliwo sie konczy.
Ale chyba nie masz watpliwosci, ze sie skonczy ?
Ile obstawiasz - 50 lat, 100, 200 ?
J.
-
174. Data: 2020-08-05 09:48:47
Temat: Re: Postęp w bateriach.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Tue, 4 Aug 2020 21:22:54 +0200, Shrek napisał(a):
> W dniu 04.08.2020 o 21:16, J.F. pisze:
>>>> Nie traci, bo jesli on mial wspolczynnik 1.25, czyli produkuje ciepla
>>>> o 25% wiecej niz wlozono pradu, to sie cykl nie zamknie.
>>
>>> A to prądem tego itera grzeją?
>>
>> A co - myslisz, ze weglem ? :-)
>
> Generalnie myślałem, że chodzi o reakcję łańcuchową - raz podgrzewasz i
> jechane. A problem w tym, żeby nie zrobić kabum;)
Do tej pory jakos trzeba bylo wiecej wsadzic w podgrzewanie i
utrzymanie niz wyszlo - i pradem to robili.
Ale moze te magnesy nadprzewodzace cos zmienia ..
>>> Na razie mamy wiecj niż jak mowili, że się skonczy;)
>> I myslisz, ze dlugo tak bedzie ?
>
> Myślę że parę dekad.
Dla mnie starczy. Oby.
> Starczy aż przestanie być potrzebna.
A prad z tokamakow bedzie nie wczesniej niz za pare dekad. Oby :-)
>Przecież w razie czego mamy już atom.
I wracamy do tego, ze dobre baterie potrzebne, albo dobre pociagi i
rowery :-)
J.
-
175. Data: 2020-08-05 11:36:39
Temat: Re: Postęp w bateriach.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:rgc9d6$7e1$1$C...@n...chmurka.net...
W dniu 04-08-2020 o 17:30, nadir pisze:
> W dniu 04.08.2020 o 16:43, Cavallino pisze:
>>> Wszyscy.
>> Marie to widzę.
>Co nie znaczy, że nie trzeba w tym kierunku podążać.
>Im więcej syfienia ograniczymy, tym lepiej.
A propos
https://energia.rp.pl/energetyka-zawodowa/20605-wiat
r-spowolnil-wprowadzenie-do-systemu-weglowego-bloku
"Instalacja miała zostać uruchomiona w połowie lutego, ale pojawiły
się problemy. Na początku tego roku, z powodu dużej wietrzności i
wysokiej produkcji energii z farm wiatrowych, produkcję zredukowały
elektrownie węglowe. W lutym Rafako poinformowało, że nie może
zakończyć prac.
Przedłużenie terminu związane jest z nadmiarem mocy w krajowej sieci
energetycznej, w efekcie którego na polecenie Okręgowej Dyspozycji
Mocy ograniczono oraz wyłączono dostęp dla bloku do sieci - napisało
Rafako w komunikacie.
Firma dodała, że spowodowało to ,,znaczące zaburzenie" harmonogramu
oddania bloku do eksploatacji.
Później okazało się, że po odłączeniu bloku uszkodzeniu uległ jeden z
elementów kotła."
Błąd projektowy, wykonawczy, czy pierwsza ofiara zielonej energii ?
:-)
Musialo byc to powazne, skoro termin przesunieto na wrzesien
https://www.money.pl/gielda/rafako-zakonczyl-sie-kol
ejny-etap-prac-rozruchowych-bloku-910-mw-w-el-jaworz
no-6536939045934721a.html
czy ... wcale nie takie powazne, tylko znow w kraju za duzo wiatru i
mocy, wiec dodatkowy blok nie jest potrzebny ... chwilowo :-)
J.
-
176. Data: 2020-08-05 12:23:54
Temat: Re: Postęp w bateriach.
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello J.F.,
Wednesday, August 5, 2020, 9:35:07 AM, you wrote:
>>> A tu ITER planowali na 25 lat ... w takim tempie, to ropy zabraknie
>>> zanim te tokamaki rusza :-)
>> Ropy miało zabraknąć 50 lat temu. Pamiętasz?
> Chyba ze 100 lat temu - Diesel zaczal projektowac efektywny silnik,
> inni odkryli czeroetylek olowiu - bo paliwo sie konczy.
Ale pierwszy, wielki kryzys paliwowy, to początek lat 70-tych.
> Ale chyba nie masz watpliwosci, ze sie skonczy ?
Jasne - jeśli nie zaczniemy wreszcie przerabiać odpadów na paliwa :)
> Ile obstawiasz - 50 lat, 100, 200 ?
Raczej nie za naszego życia. Ale naszym obowiązkiem jest pomóc oderwać
pisowski ryj od koryta i przywrócić prace nad masowymi OZE.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
177. Data: 2020-08-05 13:42:39
Temat: Re: Postęp w bateriach.
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 05.08.2020 o 09:48, J.F. pisze:
>> Generalnie myślałem, że chodzi o reakcję łańcuchową - raz podgrzewasz i
>> jechane. A problem w tym, żeby nie zrobić kabum;)
>
> Do tej pory jakos trzeba bylo wiecej wsadzic w podgrzewanie i
> utrzymanie niz wyszlo - i pradem to robili.
No tak - wyobrażałem to sobie jako reakcję "podkrytyczną" - chwilę się
tliło i zgasło. Myślałem, że normalnie pójdzie jak reakcja łańcuchowa
jedynie kontrolowana przez rozmiar uwięzionej plazmy.
No ale ja fizyk jądrowy nie jestem.
>> Starczy aż przestanie być potrzebna.
>
> A prad z tokamakow bedzie nie wczesniej niz za pare dekad. Oby :-)
>
>> Przecież w razie czego mamy już atom.
>
> I wracamy do tego, ze dobre baterie potrzebne, albo dobre pociagi i
> rowery :-)
No ale tego fuzja nie zmienia, więc ja nie do końca rozumiem w czym
problem. źródełko mamy. Fuzja rewolucji nie przyniesie - brak odpadów -
ale czy tak naprawdę ten wagon rocznie (masowo nie objętościowo) w skali
kraju jest aż takim problemem?
--
Shrek
-
178. Data: 2020-08-05 15:07:08
Temat: Re: Postęp w bateriach.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:7250842487$2...@s...com.
..
Hello J.F.,Wednesday, August 5, 2020, 9:35:07 AM, you wrote:
>>>> A tu ITER planowali na 25 lat ... w takim tempie, to ropy
>>>> zabraknie
>>>> zanim te tokamaki rusza :-)
>>> Ropy miało zabraknąć 50 lat temu. Pamiętasz?
>> Chyba ze 100 lat temu - Diesel zaczal projektowac efektywny silnik,
>> inni odkryli czeroetylek olowiu - bo paliwo sie konczy.
>Ale pierwszy, wielki kryzys paliwowy, to początek lat 70-tych.
To chyba nie byl brak ropy, tylko Arabowie
>> Ale chyba nie masz watpliwosci, ze sie skonczy ?
>Jasne - jeśli nie zaczniemy wreszcie przerabiać odpadów na paliwa :)
Plastik z ropy, rope z plastiku ? :-)
Bo organicznych chyba nie starczy ... moze, jakby zrobic
oszczedniejsze samochody :-)
>> Ile obstawiasz - 50 lat, 100, 200 ?
>Raczej nie za naszego życia.
A po nas chocby potop :-)
>Ale naszym obowiązkiem jest pomóc oderwać
>pisowski ryj od koryta i przywrócić prace nad masowymi OZE.
Mateusz cos tam wynegocjowal ciekawego, i chyba nawet najwazniejsza
osoba w panstwie rozumie, ze trzeba OZE ... choc prawde mowiac - u nas
bedzie ciezko.
Chyba, zeby tak jakies paliwa plynne syntezowac z OZE na przechowanie
...
J.
-
179. Data: 2020-08-05 21:26:54
Temat: Re: Postp w bateriach.
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Mon, 3 Aug 2020 21:42:15 +0200, cef
> Skoro wymieniliśmy kilka postów, to jednak doszło.
> I po co te wstawki o oszołomach?
> Czy choć raz użyłem takiego sformułowania?
Nie musiałeś. Jest coś takiego jak kontekst i z niego wynika wprost co masz
na myśli.
> No widzisz, wciskasz kit.
> Napisałem, że kupują Ci, którym to pasuje - taki mają model
> używania i mają możliwości.
Nie. Napisałeś że jacyś, bliżej nieokreśleni, lobbyści kreują popyt a
margines to kupuje bo się daje nabierać na ich głodne kawałki że to jest
eko, choć wg ciebie baterie za chwile będą zaśmiecać środowisko.
> Natomiast co do lobbystów, to przywołałem ich jedynie w kontekście
> rozpowszechniania propagandy EV, bo technicznie i ekonomicznie to by nie
> zaistniało. Temat dostaje więc wsparcie - prawne, finansowe itp.
Tak samo jak wiele innych tematów które mają chronić ludzi. Np. dotacje na
wymianę smrodzacych kotłów na bezemisyjne źródła, zabranianie palenia
śmeiciami i innym syfiastym paliwem (choćby mokrym drewnem), dotowanie
budowania kanalizacji i oczyszczalni ścieków, zabranianie wylewania ścieków
do kreciej nory, czy chociażby zabronienie palaczom trucia ludzi nie
gustujących w tytoniu. To też niby wszystko lobbyści? Bo chronią przed
ignorantami? Czytam i się zastanawiam czy ty w ogóle ogarniasz życie w
społeczeństwie. Gdyby się trzymać twojego standardu nadal byśmy mieli
rynsztoki, tylko przyszli "lobbyści" i o, mamy szambo albo kanalizację,
zakończone oczyszczalniami ścieków żeby fekalia prosto do rzeki nie
leciały, na kominach elektrowni filtry, normy emisji, normy dla syfów które
można pakować do jedzenia, itd.
> A Ty w jednym wpisie zasiałeś tyle kłamstw,
> które ja musiałbym potem prostować.
> Dlatego odpuszczam.
Odpuszczasz, bo nie masz nic na podparcie postawionej przez siebie tezy.
CBDP
--
Pozdor
Myjk
-
180. Data: 2020-08-05 21:43:28
Temat: Re: Postp w bateriach.
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Mon, 3 Aug 2020 12:53:46 -0700 (PDT), WS
> dokladnie tak to wyglada...
> chocby wspomnainy juz https://biznes.autokult.pl/33260,europejskie-samocho
dy-emituja-wiecej-co2-wsrod-winnych-suv-y
Dokładnie to wygląda tak, że ICE to trutki.
Popatrzmy na EVy, sedan Tesla model S 24kWh/100km, SUV Tesla model X
25kWh/100km przy 120km/h na autostradzie (!). W mieście praktycznie różnic
w zużyciu NIE MA, bo EV ma bardzo wysoką sprawność i dodatkowo odzyskują
30% energii w wyniku rekuperacji.
> "Na stronie JATO Dynamics opublikowano dane dotyczące średniej emisji CO2
> w samochodach zarejestrowanych w 2018 r. w 23 europejskich krajach.
> Wyniosła ona 120,5 g CO2/km i -- po r. 2017 -- był to drugi rok z rzędu, w
> którym nastąpił wzrost tej wartości względem poprzedniego roku."
To jest potwierdzenie tego co jest oczywiste, samochody z ICE mają niską
sprawność, nie odzyskują energii, generują niską emisję, nie da się ich
zasilać z OZE, dlatego trzeba je eliminować z dróg.
> czyli raczej nie polski Janusz jest przyczyna (bo marny procent nowych
> samochodow kupujemy), ale nowoczesny i swiadomy europejczyk ;) jednak
> wybiera mocne samochody spalinowe, pomimo dotacji, udogodnien,
> wszedobylskiego pseudo-eko-marketingu...
Niestety, lobbysci paliwowi od lat robią "świadomym" pranie mózgu i
rezultat teraz jest.
--
Pozdor
Myjk