eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPostęp techniczny w podeszłym wieku
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 406

  • 41. Data: 2017-03-17 10:05:14
    Temat: Re: Postęp techniczny w podeszłym wieku
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-03-16 o 21:15, Irek.N. pisze:
    >
    > Pamiętacie takiego gościa "Omega"? Dawał potencjalnym pracownikom parę
    > zadań do rozwiązania. Fajne, takie w których trzeba pomyśleć.

    Nie wiem czy już tego nie pisałem.
    Jakieś 6 lat temu brat rozmawiał z naszym wspólnym kolegą z czasu
    studiów, który teraz pracuje na polibudzie.
    Studentom pierwszego roku _fizyki_ daje takie zadanie:
    Obwód - w dolnej poziomej gałęzi dwie baterie w szereg, w bocznych (do
    góry) dwa wyłączniki, w górnej dwie żarówki w szereg.
    Oba wyłączniki włączone, obie żarówki świecą. Wyłączamy wyłącznik po
    prawej stronie i:
    a. zgaśnie prawa żarówka,
    b. lewa
    c. obie
    d. żadna

    Wydawało by się, że każdy to powinien wiedzieć, a co dopiero student
    fizyki, ale podobno aż 5% daje złą odpowiedź.
    P.G.


  • 42. Data: 2017-03-17 10:41:24
    Temat: Re: Postęp techniczny w podeszłym wieku
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-03-17 o 08:21, Luke pisze:
    >
    > I jeśli dołożymy do tego żenujący poziom programów nauczania (w zasadzie
    > to, co obecnie dzieci mają w szkole podstawowej, w starych dobrych
    > czasach nauczył je średnio inteligentny rodzic na spacerze), mamy to, co
    > mamy.
    >
    Żona zatrudniła się od września w szkole. Już po 2 tygodniach mówiłem
    jej, że ma stamtąd jak najszybciej uciekać, ale dotrwała do końca semestru.
    Wyobraźcie sobie hospitację po której pani dyrektor (też nowa od
    września - moim zdaniem dobra zmiana) ma takie zastrzeżenia:
    - używa pani za trudnych słów, których dzieci nie rozumieją,
    - lekcja powinna być ciekawsza - np. posadzić ich w grupach na pufach i
    grupa, która pierwsza rozwiąże zadanie niech napisze wynik na kartce,
    zrobi samolocik i rzuci do drugiej grupy.

    Najciekawsze zostawiłem na koniec:
    Szkoła: liceum.
    Klasa: I z rozszerzoną matematyką.
    Temat lekcji: funkcja liniowa.
    Te za trudne słowa: wykres i funkcja.

    Po hospitacji powstaje dokument zawierający między innymi uwagi. Nie
    udało się jego kopii wydębić, nawet po pisemnym wniosku - daliśmy sobie
    spokój.

    Mam wrażenie że w takim kierunku zmierza polska szkoła.
    P.G.


  • 43. Data: 2017-03-17 10:41:57
    Temat: Re: Postęp techniczny w podeszłym wieku
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>


    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:oag8s6$jdp$1@news.chmurka.net...
    >W dniu 2017-03-16 o 21:15, Irek.N. pisze:
    >>
    >> Pamiętacie takiego gościa "Omega"? Dawał potencjalnym pracownikom parę
    >> zadań do rozwiązania. Fajne, takie w których trzeba pomyśleć.
    >
    > Nie wiem czy już tego nie pisałem.
    > Jakieś 6 lat temu brat rozmawiał z naszym wspólnym kolegą z czasu studiów,
    > który teraz pracuje na polibudzie.
    > Studentom pierwszego roku _fizyki_ daje takie zadanie:
    > Obwód - w dolnej poziomej gałęzi dwie baterie w szereg, w bocznych (do
    > góry) dwa wyłączniki, w górnej dwie żarówki w szereg.
    > Oba wyłączniki włączone, obie żarówki świecą. Wyłączamy wyłącznik po
    > prawej stronie i:
    > a. zgaśnie prawa żarówka,
    > b. lewa
    > c. obie
    > d. żadna
    >
    > Wydawało by się, że każdy to powinien wiedzieć, a co dopiero student
    > fizyki, ale podobno aż 5% daje złą odpowiedź.

    Do takich fizyków pasuje mi trochę, zwłaszcza podsumowanie wiersza
    (Krasicki, "Dewotka")
    http://literat.ug.edu.pl/ikbajk/021.htm
    Jak ma coś wymyślić taki fizyk, leczyć taki lekarz... To "uchowaj Panie
    Boże...".
    Mogę mieć ewentualnie problem z policzeniem tego... to może pójdę studiować
    matematykę? :P

    PS. Odpowiedź C :)
    PS2 Niech da takie - opiszę rzecz, bo do tego schemat potrzebny, a nie mam
    jak narysować... połączone szeregowo oporniki 1 i 2 omy, połączone szeregowo
    oporniki 2 i 4 omy, połaczone równolegle te dwa zestawy, a do ich zacisków
    przypięte napięcie. Pytanie dla studentów - na którym z oporników wydzieli
    się największa moc? Pytanie dobijające - odpowiedź uzasadnij... :P :)

    --
    Wyobraź pan sobie taką sytuację, pracujesz pan do 67 roku życia,
    co miesiąc wpłacasz 1000 złotych na ZUS, później dostajesz
    700 złotych miesięcznie emerytury. I kto jest złodziejem?
    (C) Kabaret Neo-Nówka.



  • 44. Data: 2017-03-17 10:49:49
    Temat: Re: Postęp techniczny w podeszłym wieku
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>


    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:oagavv$k4p$1@news.chmurka.net...
    ...
    > Najciekawsze zostawiłem na koniec:
    > Szkoła: liceum.
    > Klasa: I z rozszerzoną matematyką.
    > Temat lekcji: funkcja liniowa.
    > Te za trudne słowa: wykres i funkcja.
    >
    > Po hospitacji powstaje dokument zawierający między innymi uwagi. Nie udało
    > się jego kopii wydębić, nawet po pisemnym wniosku - daliśmy sobie spokój.
    >
    > Mam wrażenie że w takim kierunku zmierza polska szkoła.

    No, w sytuacji, gdy usuwa się z listy lektur pozycje typu (nie pomnę,
    musiałbym zajrzeć do netu... ale nie chodzi mi teraz o aż taką dokładność)
    Przedwiośnie Żeromskiego, a wskakują na nie "arcydzieła-perełki" światowej
    literatury typu Harry Potter (Nie Pooter przypadkiem? :PP), to wszystkiego
    bym się spodziewał. Nie odnosicie wrażenia, że szkoła, tak naprawdę, ODUCZA
    samodzielności, myślenia twórczego, kładąc nacisk na działania ODtwórcze,
    czyli hodowanie bezmyślnych bestyjek, podporządkowanych swoim guru... o
    kurwa... tym z Sejmu...??? Ja pierdolę... niech mnie ktoś wyprowadzi z
    błędu...

    --
    Wyobraź pan sobie taką sytuację, pracujesz pan do 67 roku życia,
    co miesiąc wpłacasz 1000 złotych na ZUS, później dostajesz
    700 złotych miesięcznie emerytury. I kto jest złodziejem?
    (C) Kabaret Neo-Nówka.


  • 45. Data: 2017-03-17 11:04:25
    Temat: Re: Postęp techniczny w podeszłym wieku
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 17.03.2017 o 10:49, HF5BS pisze:
    > Nie odnosicie wrażenia, że szkoła, tak naprawdę, ODUCZA samodzielności,
    > myślenia twórczego, kładąc nacisk na działania ODtwórcze, czyli
    > hodowanie bezmyślnych bestyjek, podporządkowanych swoim guru... o
    > kurwa... tym z Sejmu...??? Ja pierdolę... niech mnie ktoś wyprowadzi z
    > błędu...

    To wręcz móje odkrycie życiowe! Tylko we wspólczesnej Polsce to bardzo
    potrzebna umiejętność. Czy to w firmie, czy w sejmie czy gdziekolwiek
    wszystko opiera się na zwykłych dupolizach, wszechobecna propaganda
    sukcesu jak za komuny. W dużej firmie nie można skrytykować działania
    wierchuszki, mail gdzie jest między wierszami jakieś niezadowolenie z
    systemu informatycznego(!), powoduje wielką aferę i prikaz, żeby nie
    wysyłać więcej! To jak ten system może być rozwijany i ulepszany?
    Przecież wszyscy zadowoleni, tylko straty w miliony dolarów idą, jak nie
    w miliardy. Nie dziwi mnie, że fachowca nie dopuszczą, bo się boją tych
    co więcej wiedzą.


  • 46. Data: 2017-03-17 11:07:10
    Temat: Re: Postęp techniczny w podeszłym wieku
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Gałka napisał:

    > Najciekawsze zostawiłem na koniec:
    > Szkoła: liceum.
    > Klasa: I z rozszerzoną matematyką.
    > Temat lekcji: funkcja liniowa.
    > Te za trudne słowa: wykres i funkcja.

    A już się spodziewałem, że za trudnymi słowami będą "funkcja" i "liniowa".

    To mi przypomniało zadanie na maturze kilka lat temu. Akurat z polskiego,
    ale to nieistotne, wszędzie kierunek zmian podobny. Trzeba było odpowiedzieć
    na pytanie dotyczące przeczytanej lektury -- "Cierpienia młodego Wertera".
    Za interesującą wypowiedź na temat bohatera można było dostać zero punktów,
    bo nie spełniała ona kryteriów klucza oceny. Ale gdyby ktoś napisał jedno
    zdanie "Werter był młody i cierpiał", to mu należało dać trzy punkty.
    Bowiem jedynym kryterium oceny było użycie słów/pojęć "Werter", "młodość"
    i "cierpienie".

    Jarek

    --
    Niech powie ktoś, komu się zdarzy
    Napotkać wiosną me spojrzenie:
    Co ja mam w twarzy, no co ja mam w twarzy?
    Cierpienie, cierpienie, bezdenne cierpienie...


  • 47. Data: 2017-03-17 11:08:31
    Temat: Re: Postęp techniczny w podeszłym wieku
    Od: Luke <l...@l...net>

    W dniu 2017-03-17 o 10:41, Piotr Gałka pisze:

    > Wyobraźcie sobie hospitację po której pani dyrektor (też nowa od
    > września - moim zdaniem dobra zmiana)

    Ja bym do tego polityki nie mieszał, bo każda zmiana obniżała poziom
    nauczania. Częściowo w ramach dostosowywania do norm UE, częściowo dla
    świętego spokoju.

    Pani dyrektor po prostu jest z takich, co chcą "cały świat zmienić" i
    musi to być tylko i wyłącznie odwrócenie wszystkiego do góry nogami.
    Sporo inspiracji ma na "szkoleniach".

    A już najzabawniejsze jest to, że w środku podstawówki dzieci potrafią
    odrabiać lekcje po południu jakieś 5 godzin. 5 godzin robienia zadań i
    zgadywanek o niczym.

    L.


  • 48. Data: 2017-03-17 11:10:44
    Temat: Re: Postęp techniczny w podeszłym wieku
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 16.03.2017 o 23:43, Marek pisze:
    > On Thu, 16 Mar 2017 19:49:30 +0100, Mario <M...@...pl> wrote:
    >> Na parę sekund uzyskuje psychiczną ulgę. Pewnie środki
    > farmakologiczne
    >> (na maksymalnych dawkach) przestają działać więc dobrze, że ma
    > chociaż
    >> taki sposób łagodzenia bólu egzystencjalnego.
    >
    > Miałem machnąć ręką ale jednak ciekawość zwyciężyła: serio nie ogarniasz
    > problemu technikali w wieku średnim lub podeszłym? A wydawało się, że
    > taki prosty temat na ciekawą dyskusję.
    >

    Nie wiem jak się ma twoje pytanie do tego co napisałem.

    --
    pozdrawiam
    MD


  • 49. Data: 2017-03-17 11:19:03
    Temat: Re: Postęp techniczny w podeszłym wieku
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 17.03.2017 o 11:07, Jarosław Sokołowski pisze:

    > A już się spodziewałem, że za trudnymi słowami będą "funkcja" i "liniowa".
    >
    > To mi przypomniało zadanie na maturze kilka lat temu. Akurat z polskiego,
    > ale to nieistotne, wszędzie kierunek zmian podobny. Trzeba było odpowiedzieć
    > na pytanie dotyczące przeczytanej lektury -- "Cierpienia młodego Wertera".
    > Za interesującą wypowiedź na temat bohatera można było dostać zero punktów,
    > bo nie spełniała ona kryteriów klucza oceny. Ale gdyby ktoś napisał jedno
    > zdanie "Werter był młody i cierpiał", to mu należało dać trzy punkty.
    > Bowiem jedynym kryterium oceny było użycie słów/pojęć "Werter", "młodość"
    > i "cierpienie".
    >
    > Jarek
    >

    Dobre. Ja bym jeszcze coś takiego dodał, prawdopodobnie dzisiejszą
    maturę z matematyki i fizyki zdała by większość tych zgredów co miała
    swoją m aturę 30 lat temu. Odwrotnie raczej trudno by było.


  • 50. Data: 2017-03-17 11:29:53
    Temat: Re: Postęp techniczny w podeszłym wieku
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Cezary Grądys napisał:

    >> To mi przypomniało zadanie na maturze kilka lat temu. Akurat z polskiego,
    >> ale to nieistotne, wszędzie kierunek zmian podobny. Trzeba było odpowiedzieć
    >> na pytanie dotyczące przeczytanej lektury -- "Cierpienia młodego Wertera".
    >> Za interesującą wypowiedź na temat bohatera można było dostać zero punktów,
    >> bo nie spełniała ona kryteriów klucza oceny. Ale gdyby ktoś napisał jedno
    >> zdanie "Werter był młody i cierpiał", to mu należało dać trzy punkty.
    >> Bowiem jedynym kryterium oceny było użycie słów/pojęć "Werter", "młodość"
    >> i "cierpienie".
    >
    > Dobre. Ja bym jeszcze coś takiego dodał, prawdopodobnie dzisiejszą
    > maturę z matematyki i fizyki zdała by większość tych zgredów co
    > miała swoją m aturę 30 lat temu. Odwrotnie raczej trudno by było.

    Do współczesnej matury z matematyki mogę podchodzić choćby zaraz.
    Do wszystkich innych przedmiotów też. Jakoś bym zadał, groźne by
    były tylko pułapki jak z tym Werterem. Ale gdybym musiał teraz
    zdawać *swoją* maturę z matematyki, to bez dobrej powtórki mógłbym
    mieć spore kłopoty.

    --
    Jarek

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 ... 20 ... 30 ... 41


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: