  • 61. Data: 2016-12-04 22:49:17
    Temat: Re: Posluchajta Bary Lajta
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "J.F."

    > No i pewnie 2 dni wyjęte z życia na załatwienie formalności.

    u mnie to raczej 2 godziny, plus dojazdy.
    ---
    Mamy niedzielę nieco przed 23-cią, najprędzej urząd będzie czynny o 7-mej
    jutro, czyli zostało nam minimum 8 godzin.

    Choc kto wie, co urzedy wymysla - wyrejestrowany, to zdac tablice :-)
    ---
    No przecież to oczywiste, że tak właśnie będzie

  • 62. Data: 2016-12-04 22:53:02
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budzik"

    > Kiedyś był pomysł żeby rejestracje miały dodatkowo kod paskowy. Pamiętam
    > jak jeden przygłup z rządu rechotał z tgego pomysłu w latach 90tych a
    > tymczasem nic lepszego nie wymyśliliśmy (a tam mielibyśmy nawet sumy
    > kontrolne).

    To jest zastraszające ile jest dobrych rozwiazan, ktorych nie
    wykorzystujemy.
    Przykładowo taki kod kreskowy - zrobić porzadną tablice z kodem,
    przynitować, do tego taki kod kresowy gdzies na szybie, to wszystko
    zamontowac juz w fabryce na stałe, zadnych zmian, odpinania przy
    przerestrowywaniu etc.
    To wszystko podpiete pod system kamer ktore sprawdzaja opłacone OC itp.
    Od razu staje sie mozliwe opłacenie Oc na jeden dzien w roku itp.
    ---
    A piechtochodom na czole niech wydrukują

    Marzenie, zeby madrzy ludzie byli u władzy - bezcenne.
    ---
    Aha

  • 63. Data: 2016-12-04 23:18:40
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Sebastian Biały"

    PS. Byłem kiedyś na konferencji gdzie koleś od rozpoznawania obrazów
    (czech jakis o ile pamiętam, koło 2002r) pokazywał jak *bardzo*
    nieskuteczne są algorytmy komercyjne kiedy doda się do nich szum. I jak
    udowodnić matematycznie że nigdy nie bedą skuteczniejsze jeśli nie
    doprowadzimy do różnicowania znaków podobnych..
    ---
    O k..., kolejny chce się przyssać do realizacji jakichś kretyńskich systemów
    inwigilacyjnych.

    Taka refleksja mnie dzisiaj naszła, jadę se ... przejścia dla pieszych z
    ograniczeniami i ... fotoradar (koszt ze 100 tysięcy złotych) zamiast
    sygnalizacji świetlnej.

  • 64. Data: 2016-12-04 23:20:19
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder"

    No i co z tego skoro rozpoznawanie numerow dziala. Pokazywali w telewizji.
    System sprawdza nie tylko numery ale rodzaj samochodu, kolor, mowili ze
    potrafi rozpoznac marke i model samochodu. Jak rozpozna ze numer pasuje do
    osobowego a jest na dostawczaku to albo odpusci albo bedzie maszyna szukala
    bledu. W ostatecznosci moze poprosic czlowieka o weryfikacje.
    ---
    A na końcu będzie, że do popełnienia wykroczenia przyznała się osoba znana
    właścicielowi tylko z tego, że jej za to zapłacił. :-)

  • 65. Data: 2016-12-04 23:26:43
    Temat: Re: Posluchajta ... art. 17.2.
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Shrek"

    > Rowerzysta na jezdni to zawalidroga
    > i prawie samobójca.

    Chyba cię bóg opuscił. Generalnie najbezpieczniej jeżdzić jezdnią.
    Przynajmniej cię widać, jesteś przewidywalny, lidzie się ciebie
    spodziewają. A przecież nikt nie chce cię zabić;)
    ---
    No ale jak się bujniesz ze zmęczenia to masz szans spore szanse na
    zakończenie żywota

  • 66. Data: 2016-12-04 23:32:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Identyfikacja samochodu to nie tylko numery rejestracyjne. Jak bedzie zasloniety
    jeden czy dwa znaki to dalej da sie ustalic ze stu procentowa pewnoscia tylko jeden
    jedyny samochod. Prawdopodobienstwo ze dwa identyczne co do marki, koloru, typu
    samochody beda mialy numery uniemozliwiajace identyfikacje przez maszyne jest rowne
    zeru. Poza tym kto powiedzial ze w przypadku gdy zostanie namierzony samochod z listy
    czasowo wyrejestrowanych ale nie ma pewnosci po analizie z jednej kamery to taki
    samochod nie wpadnie na liste obserwowanych przez inne kamery podlaczone do skynetu.
    W takiej sytuacji jest tylko kwestia czasu kiedy zostanie poprawnie zidentyfikowany.
    Po idenyfikacji skynet wysle stosowne do sytuacji pisemka z wypelniona kwota na
    przelewie. Normalne oc to cirka jebat 2-3 zlote dziennie. Karne na przyklad normalna
    stawka dzienna oc x 250. Jak bym byl krolem to tak bym kazal zrobic. Dopuscil bym
    tylko mozliwosc uzycia wyrejestrowanego pojazdu w celu ratowania zycia podwladnych.
    Oczywiscie udokumentowane. W ww przypadku zdawanie numerow rejestracyjnych bylo by
    bledem.

  • 67. Data: 2016-12-04 23:46:50
    Od: "re" <r...@r...invalid>

[...]

    Ale pojebane. Przecież to kierowca ma być ubezpieczony a nie samochód.

  • 68. Data: 2016-12-04 23:56:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Gorzej jak zastanie uwieczniona ta znana osoba na kilku zdjeciach i okaze sie
    wlascicielem lub uzytkownikiem ktory swiadomie wprowadza organ w blad.

  • 69. Data: 2016-12-05 00:01:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Niby pojebane ale tak u nas jest ze ubezpieczenie kupuje imiennie wlasciciel
    samochodu a ubezpieczony jest samochod. Nie zastanawiam sie czy tak jest dobrze czy
    zle. Tak jest i juz.

  • 70. Data: 2016-12-05 00:08:12
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 4 Dec 2016 21:50:12 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

    > Problemem jest utrzymanie takiej przysłony żeby obraz nie był plamą i
    > jednocześnie szumy nie zjadły treści. Dziś to dalej problem.

    Fotoradary niestety sobie z tym doskonale radzą ;)

    > Na każdej z nich w przeciętnych warunkach pogodowych O i 0 bedą
    > nierozróżnialne w sposób pewny. Jedynie z jakimś (czasem bardzo)
    > kiepskim prawdopodobieństwem.

    Takimi kwestiami zajmuje się rachunek prawdopodobieństwa.
    Mając szereg pomiarów które wydają się niepewne, zazwyczaj będzie je można
    złożyć w całkiem pewny wynik.

    > Policz z dokładnością do 0.5cm
    > szerokośc O albo 0 kiedy rejestracja została zarejestrowana w nocy przy
    > 200km/h, pod kątem, w deszczu. Nie da się.

    Nigdy nie mów "nie da się", zwłaszcza kiedy inni z powodzeniem to już dawno
    zrobili :)

    Jest to oczywiście jakieś zagadnienie techniczno-intelektualne i oczywiście
    nadal da się to zrobić źle jak wezmą się za to ludzie którzy nie potrafią i
    których odróznienie 0/O przerośnie - może nie byli wystarczająco zdolni,
    może nie mieli wystarczająco dużo czasu, może coś tam.
    A może też ktoś użył kamery która nie działa poprawnie w nocy czy coś.

    Rozpoznawanie liter ustalonego alfabetu jest proste - powiedziałbym że jest
    najprostszym zagadnieniem rozpoznawania obrazów i pisma jakie można sobie
    wyobrazić.

    Usatlone wymiary, kilka rodzajów tablic, ustalone czcionki właśnie tak
    zaprojektowane żeby O/0 czy B/8 dało się bez problemu odróżnić. Dokładnie
    wiadomo czego i gdzie szukać.

    Dzisiejsze zagadnienia dla tej technologii to raczej rozpoznawanie pisma
    odręcznego gdzie jest nabazgrane, czy rozpoznawanie obrazów na których nie
    wiadomo co jest - np. klasyfikacja zdjęć ze względu na treść.

    > Algorytmy google rozpoznawania numerów domów (częste w capcha) podobno
    > najgorzej radzą sobie właśnie z numerami typu 107B. Ale co tam google
    > wie. Tylko paredziesiąt milionów dopiero przeskanowali.

    Rozpoznawanie czegokolwiek z nieustalonym liternictwem to zupełnie inna
    klasa problemu niż rozpoznawanie tablic rejestracyjnych.
    Bo na domu każdy może mieć numer napisany inną czcionką i tam zgadywanie
    czy w tym kroju pisma 0 jest wąskie a O szerokie czy odrwrotnie, to już
    bardziej skomplikowana sprawa.

    > Zgadnij więc dlaczego nazywam idiota osobę która dopuściła do tego że w
    > tablicach mamy prawie identyczne znaki graficzne oznaczające coś
    > zupełnie innego?

    No nie wiem - nie zauważyłeś że nie są identyczne?

    > Nie. Kod może nieść dodatkowo sumę kontrolną. Na tym polega *różnica* w
    > jakości rozpoznawania vs zgadywania O 0.

    Nie jest to żadna magiczna cecha kodu, bo numer cyfrowo/literowy tak samo
    może nieść dodatkowe informacji, tyle że po prostu musiałby być dłuższy, a
    to z kolei będzie upierdliwe żeby go zapamiętać.

    Cała "magia" w innym kodzie jest taka, że na niewielkiej powierzchni
    tablicy można zapisać po prostu więcej informacji.
    Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie żeby te informacje dowolnie
    zwielokrotniać.
    Tyle że do analizy obrazów z kamery lepszy niż kod kreskowy są kody binarne
    (QRcode itp).

> [...]
    > udowodnić matematycznie że nigdy nie bedą skuteczniejsze jeśli nie
    > doprowadzimy do różnicowania znaków podobnych..

    No i bardzo słusznie mówił - dlatego znaki na tablicach są na tyle
    zróżnicowane żeby się dało je odróżnić.