-
11. Data: 2012-01-16 13:25:19
Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Od: Arek <a...@a...pl>
W dniu 2012-01-16 13:09, Bydlę pisze:
> On 2012-01-16 11:41:44 +0100, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
> said:
>
>> Jak zachowac sie w sytuacji gdy na osniezonej drodze osiedlowej zdazy
>> sie zbyt
>> szybko wejsc w zakret i okazuje sie, ze przod wyjezdza w strone
>> zewnetrznego
>> kraweznika?
>
> Są tylko dwie metody: odjąć gazu by ozdyskać sterowność lub wręcz
> przeciwnie - próbować po żużlowemu. ;-)
A jak można spróbować po żużlowemu mając ABS. Ja wiem, że specjaliści na
pms'ie potrafią zahamować bez ABS'u na śniegu i lodzie nie przekraczając
4m. Ale mówimy o normalnych przypadkach.
A.
-
12. Data: 2012-01-16 13:30:50
Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>
Użytkownik "Agent" <> napisał w wiadomości ...
>
>>
> Wcisnąć gaz i hamulec jednocześnie.
gaz i hamulec jednocześnie w ASB???
no genialne k...wa
wiesz w ogóle jak działa automat?
dowiedz sie zanim zaczniesz udzielać debilnych porad, których użycie może
kosztować ładnych parę kPLN
-
13. Data: 2012-01-16 13:38:38
Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>
On 2012-01-16 13:23, Arek wrote:
> W dniu 2012-01-16 13:07, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
>> On 2012-01-16 12:55, Piotr Klimek wrote:
>>> Dnia (Mon, 16 Jan 2012 12:22:06 +0100) ktos podajacy sie za Marcin
>>> 'Yans' Bazarnik
>>> wyklawiaturowal co nastepuje:
>>>
>>>>>> Niestety w przypadku C5 nie mozna pomoc sobie recznym a operowanie
>>>>>> gazem konczy sie zmiana biegow. Czy zatem pozostaje wcisnac hamulec,
>>>>>> skrecic lekko kierownice i przy akompaniamencie trr-trr-trr ze strony
>>>>>> ABSu zblizac sie do kraweznika?
>>>>>
>>>>> Juz chyba lepiej wyprostowac kola w strone kraweznika i na chwile
>>>>> odpuscic hamulec tuz przed najechaniem na niego.
>>>>
>>>> W zasadzie, wolny czas w trakcie zbliżania do krawężnika wykorzystać na
>>>> 3 zdrowaśki... a nóż pomogą :-)
>>>
>>> Ale hamulec lepiej trzymac wcisniety i probowac sterowac przy pomocy
>>> ABSu,
>>> czy lepiej puscic gaz i starac sie manewrowac tylko kierownica?
>>
>> Tak operować gazem i kierownicą aby starać się odzyskać sterowność. A
>> najlepiej, jak już wiesz, że zbliżasz się do zakrętu zbyt szybko to
>> starać się ustawić samochód bokiem przed zakrętem.
>
> A jak już wszytko zawiedzie to jednak użyć ABS'u, który jest najlepszym
> rozwiązaniem w tym wypadku.
Abs na śniegu nie zawsze. Czasem lepiej blokować koła. Ale niech każdy
wybierze, to co jemu pasuje... ja napewno wiem, co sprawdza się dla mnie
- typowo rozwiązany abs jest zbędny.
Najlepszym rozwiązaniem, to jest dobranie prędkości do warunków,
samochodu i umiejętności :-)
> A jeszcze lepiej sprawdzić to w rzeczywistych warunkach i udać się na
> matę poślizgową, ewentualnie przetestować na jakimś ośnieżonym parkingu.
> Wówczas może się okazać, że świat teoretyków pms'u a rzeczywisty to
> zupełnie inne bajki.
Ja bym najchętniej zobaczył teoretyków w akcji :-)
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
14. Data: 2012-01-16 13:39:35
Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>
On 2012-01-16 13:30, Tadeusz wrote:
>
> Użytkownik "Agent" <> napisał w wiadomości ...
>>
>>>
>> Wcisnąć gaz i hamulec jednocześnie.
>
> gaz i hamulec jednocześnie w ASB???
> no genialne k...wa
Skąd wniosek, że ma ASB w tym C5. Oświeć nas proszę ?
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
15. Data: 2012-01-16 13:43:28
Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>
On Jan 16, 11:41 am, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote:
> Hej,
> Jest sobie Citroen C5 kombi, samochod stosunkowo duzy i ciezki. W dodatku
> wyposazony w automatyczna skrzynie biegow, oraz reczny dzialajacy na kola
> przednie. Z elektronicznych pomagaczy ma tylko ABS.
>
> Jak zachowac sie w sytuacji gdy na osniezonej drodze osiedlowej zdazy sie zbyt
> szybko wejsc w zakret i okazuje sie, ze przod wyjezdza w strone zewnetrznego
> kraweznika?
>
> W hatchbacku FWD z recznym dzialacym na tyl prawdopodobnie pomoglbym sobie
> recznym zeby ustawic auto przodem w odpowiedniej linii i operowal gazem na
> granicy poslizgu aby zmiescic sie pomiedzy kraweznikami.
>
> Niestety w przypadku C5 nie mozna pomoc sobie recznym a operowanie gazem
> konczy sie zmiana biegow. Czy zatem pozostaje wcisnac hamulec, skrecic
> lekko kierownice i przy akompaniamencie trr-trr-trr ze strony ABSu zblizac
> sie do kraweznika?
Testowałem w sobotę ;) zatrzymałem się 30cm od krawężnika w
akompaniamencie trrrrrr ;)
Nawet nie myślę co byłoby jakbym wjechał na krawężnik - miska poszłaby
momentalnie :) - niestety Mondeo nie jest najwyższe z przodu ...
Tak się zdziwiłem, że nawet nie próbowałem ręcznego :D
Pozdrawiam !
-
16. Data: 2012-01-16 13:45:32
Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>
On Jan 16, 1:39 pm, Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie> wrote:
> On 2012-01-16 13:30, Tadeusz wrote:
>
>
>
> > Użytkownik "Agent" <> napisał w wiadomości ...
>
> >> Wcisnąć gaz i hamulec jednocześnie.
>
> > gaz i hamulec jednocześnie w ASB???
> > no genialne k...wa
>
> Skąd wniosek, że ma ASB w tym C5. Oświeć nas proszę ?
>
> --
> pozdrawiam,
> Marcin 'Yans' Bazarnik
Przeczytaj to co napisał ;P
Pozdrawiam !
-
17. Data: 2012-01-16 13:45:49
Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>
On 2012-01-16 13:25, Arek wrote:
> W dniu 2012-01-16 13:09, Bydlę pisze:
>> On 2012-01-16 11:41:44 +0100, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
>> said:
>>
>>> Jak zachowac sie w sytuacji gdy na osniezonej drodze osiedlowej zdazy
>>> sie zbyt
>>> szybko wejsc w zakret i okazuje sie, ze przod wyjezdza w strone
>>> zewnetrznego
>>> kraweznika?
>>
>> Są tylko dwie metody: odjąć gazu by ozdyskać sterowność lub wręcz
>> przeciwnie - próbować po żużlowemu. ;-)
>
> A jak można spróbować po żużlowemu mając ABS. Ja wiem, że specjaliści na
> pms'ie potrafią zahamować bez ABS'u na śniegu i lodzie nie przekraczając
> 4m. Ale mówimy o normalnych przypadkach.
Pacz pan... bez ABS a jedzie ;-) Zwróć uwagę na ostatni zakręt -
hamowanie bokiem - ABS w tej sytuacji możesz sobie.... :-)
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpa
ge&v=TJjfGJGGqPc#t=592s
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
18. Data: 2012-01-16 13:48:02
Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
Dnia (Mon, 16 Jan 2012 13:09:27 +0100) ktos podajacy sie za Bydlę
wyklawiaturowal co nastepuje:
>> Jak zachowac sie w sytuacji gdy na osniezonej drodze osiedlowej zdazy sie zbyt
>> szybko wejsc w zakret i okazuje sie, ze przod wyjezdza w strone zewnetrznego
>> kraweznika?
>
> Są tylko dwie metody: odjąć gazu by ozdyskać sterowność lub wręcz
> przeciwnie - próbować po żużlowemu. ;-)
Ujecie gazu wydaje mi sie malo skuteczne, przod i tak leci w strone
zewnetrznego kraweznika zanim sterownosc wroci to juz dawno jest po
plackach, natomiast dodanie gazu skutkuje wrzucaniem coraz wyzszych
biegow.
> Ale najlepiej jest najpierw użyć właściwego biegu (tak, pamiętam, że
> pisałeś o automatycznej skrzyni biegów), a potem rozsądnej prędkości na
> ośnieżonej osiedlowej drodze...
Oczywiscie, jedzdzac tym autem po sliskim staram sie nie dopuszczac do
wystapienia takich sytuacji jaka opisalem. I to najlepsza mozliwa metoda.
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02
-
19. Data: 2012-01-16 13:48:05
Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>
On 2012-01-16 13:45, Czarek Daniluk wrote:
> On Jan 16, 1:39 pm, Marcin 'Yans' Bazarnik<g...@...lesie> wrote:
>> On 2012-01-16 13:30, Tadeusz wrote:
>>> Użytkownik "Agent"<> napisał w wiadomości ...
>>
>>>> Wcisnąć gaz i hamulec jednocześnie.
>>
>>> gaz i hamulec jednocześnie w ASB???
>>> no genialne k...wa
>>
>> Skąd wniosek, że ma ASB w tym C5. Oświeć nas proszę ?
>
> Przeczytaj to co napisał ;P
Ups - przegapiłem :-) Dramat normalnie :-) Nie umniejszając C5, ale ja
bym się bał nim jeździć :-)
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
20. Data: 2012-01-16 14:02:45
Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Od: Bydlę <p...@g...com>
On 2012-01-16 13:25:19 +0100, Arek <a...@a...pl> said:
> W dniu 2012-01-16 13:09, Bydlę pisze:
>> On 2012-01-16 11:41:44 +0100, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
>> said:
>>
>>> Jak zachowac sie w sytuacji gdy na osniezonej drodze osiedlowej zdazy
>>> sie zbyt
>>> szybko wejsc w zakret i okazuje sie, ze przod wyjezdza w strone
>>> zewnetrznego
>>> kraweznika?
>>
>> Są tylko dwie metody: odjąć gazu by ozdyskać sterowność lub wręcz
>> przeciwnie - próbować po żużlowemu. ;-)
>
> A jak można spróbować po żużlowemu mając ABS.
To jest pytanie?
--
Bydlę