  • 31. Data: 2012-02-26 21:39:18
    Temat: Re: Poślizg na prostej drodze
    Od: kkk <m...@g...com>

    On 26 Lut, 00:25, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > lodu. Bardzo pomaga tylny naped (tzn pomaga w obserwacjach :-))

    Ale tylko w "ścierce" i tym podobnych, w nowszych z tylnym napędem
    są pomocne zimą systemy i piruety wychodzą dopiero jak się je wyłączy.

  • 32. Data: 2012-02-26 21:50:00
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 26 Feb 2012 20:33:15 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

    > Wcześniej zahaczył o ten śnieg na drodze. Raczej szarpnął kierownicą.

    To już imo było po tym jak go zaczęło znosić. Wjechał w śnieg na
    odpuszczonym gazie, co w FWD jest bardzo niebezpieczne i tak samo
    intuicyjne. A trzeba dac po gazie z wyczuciem...

    --
    ___________ (R)

  • 33. Data: 2012-02-27 00:32:44
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 26.02.2012 Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> napisał/a:

    > To już imo było po tym jak go zaczęło znosić.

    Obejrzyj jeszcze raz.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 34. Data: 2012-02-27 15:51:03
    Od: Jacek <b...@e...pl>

    On 2012-02-26, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:
> [...]
    > Gość po prostu jechał na granicy przyczepności, wjechał w podmuch za
    > dostawczakiem na prawym, tyłek mu poleciał, a on odruchowo odjął gazu. I to

    Hmm, ale Navara ma zdaje się w trybie 2x4 napęd na tył.

    pozdrawiam,
    Jacek

  • 35. Data: 2012-02-27 18:52:09
    Od: Matt <m...@g...com>

    On 26 Lut, 17:39, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:
    > Raczej mocno bezpieczne, tylko w FWD trzeba wtedy dodać gazu. Śnieg lepiej
    > trzyma niż lód.
    > Natomiast tutaj sytuacja modelowa pokazująca 'bezpieczeństwo' FWD.

    Navara ma akurat albo 4x4 albo RWD - nie ma wersji FWD.

    Ale faktycznie wygląda jakby go najpierw zaczęło bujać a dopiero
    później wjechał w śnieg po lewej stronie.

    --
    Regards
    Matt

  • 36. Data: 2012-02-29 21:14:08
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 27 Feb 2012 15:51:03 +0100, Jacek napisał(a):

    > Hmm, ale Navara ma zdaje się w trybie 2x4 napęd na tył.

    Ma napęd na 4, czy napęd na 2 z dopinanym tyłem?

    --
    ___________ (R)

  • 37. Data: 2012-02-29 21:50:34
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > Wcześniej zahaczył o ten śnieg na drodze. Raczej szarpnął kierownicą.

    Wcześniej to miał napęd na tył i niepotrzebnie cisnął...

  • 38. Data: 2012-02-29 23:39:45
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    wiadomości news:c1.01.3Tynzg$0xT@mike.oldfield.org.pl...

    > Ma napęd na 4, czy napęd na 2 z dopinanym tyłem?

    Z tego co pamiętam, to ma napęd na tył i dopinany ręcznie przód na sztywno,
    tylko do jazdy w terenie.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 39. Data: 2012-03-01 10:50:19
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 29.02.2012 Artur Maśląg <f...@p...com> napisał/a:

    > Wcześniej to miał napęd na tył i niepotrzebnie cisnął...

    Moim zdaniem w 0:17 to on kierownicą ruszył, a nie tył mu uciekł.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 40. Data: 2012-03-01 14:48:20
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tomasz Pyra wrote:

    > Lekki boczny uślizg spowodowany może nierówną przyczepnością, może
    > koleiną. A reakcje kierowcy pogłębiają oscylacje - kontry pewnie
    > spóźnione i za mocne.
    >
    > Zaczyna się od 4-5 niewielkich i szybkich oscylacji które kierowca
    > chciał kontrować (prawdopodobnie niepotrzebnie), a rozhuśtał samochód
    > i skończyło się zupełną utratą panowania nad samochodem.
    >
    > Mam też wrażenie że prędkości tam były po prostu za duże jak na takie
    > warunki.

    dokładnie popierdalanie w takich warunkach może sie skończyć różnie...

    ale wielu uważa że jak ma wielki samochód to nic sie im nie stanie.