-
1. Data: 2012-02-25 12:38:31
Temat: przegub?
Od: "cyclist" <g...@g...com>
Mam pytanie.
Co może być przyczyną takich objawów. Jadę wolno na 3,4 biegu obroty w
granicach 2000 i słyszę jakby jakieś obcieranie dosłownie takie chrobotanie
jakiegoś wałka, koła -jak przejadę przez jakąś koleinę to jest to jeszcze
bardziej słyszalne, też jest wyraźniej słyszalne jak przyspieszę - w
momencie dodania gazu później nic nie słychać na wyższych obrotach .
(myślałem że to przegub ale z tego co wyczytałem to po zrobieniu testu przy
ruszaniu na skręconych kołach bym coś usłyszał ,a u mnie nic) wg mnie jest
to gdzieś z okolic przedniego prawego koła auto to golf 4 TDI. Sprawdzanie
zawieszenia nic nie dało wszystko ok.
Michał
-
2. Data: 2012-02-25 13:34:50
Temat: Re: przegub?
Od: "Robert_J" <d...@g...pl>
> ...słyszę jakby jakieś obcieranie dosłownie takie
> chrobotanie jakiegoś wałka
> ...
> (myślałem że to przegub ale z tego co wyczytałem to po
> zrobieniu testu przy ruszaniu na skręconych kołach bym coś
> usłyszał ,a u mnie nic)
Sprawdzałeś łożyska? Bo tak to wygląda...
-
3. Data: 2012-02-25 14:26:32
Temat: Re: przegub?
Od: "morghul" <m...@t...pl>
Łożysko sprawdź
--
morghul
-
4. Data: 2012-02-25 15:00:18
Temat: Re: przegub?
Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>
Użytkownik "cyclist" <g...@g...com> napisał w wiadomości
news:jiah7h$o5v$1@news.task.gda.pl...
> Mam pytanie.
> Co może być przyczyną takich objawów. Jadę wolno na 3,4 biegu obroty w
> granicach 2000 i słyszę jakby jakieś obcieranie dosłownie takie
> chrobotanie jakiegoś wałka, koła -jak przejadę przez jakąś koleinę to jest
> to jeszcze bardziej słyszalne, też jest wyraźniej słyszalne jak
> przyspieszę - w momencie dodania gazu później nic nie słychać na wyższych
> obrotach . (myślałem że to przegub ale z tego co wyczytałem to po
> zrobieniu testu przy ruszaniu na skręconych kołach bym coś usłyszał ,a u
> mnie nic) wg mnie jest to gdzieś z okolic przedniego prawego koła auto to
> golf 4 TDI. Sprawdzanie zawieszenia nic nie dało wszystko ok.
W tamtym roku wymieniałem przegub homokinetyczny bo chrupał na zakrętach.
Zakładając zimówki zauwazyłem że mam luz na lewym wahaczu.
Pomyślałem że jakoś do wiosny pojeżdżę (tylko na mieście) i zrobię z
wahaczem jak będzie ciepło i sucho. Tymbardziej że diagnosta na badaniach
stwierdził że do wiosny wytrzyma.
Dupa blada. Przy tych tęgich mrozach zaczęło jednak mocniej walić wahaczem
bo guma w silentbloku stwardniała na kamień i na dodatek coś zaczęło
obcierać. Podjeżdżając do skrzyżowania na biegu zwalniając hamując
silnikiem było słychać wręcz jakby metal o metal tarł ale tylko przy
jeździe na wprost. Na zakrętach było zawsze OK. Wjechałem na kanał,
odkręciłem koło, wyczyściłem zaciski hamulca i nic nie znalazłem, tylko luz
wahacza.
Myślałem że może klocki się blokowały. Przez 2-3 dni po skręceniu całości
miałem spokój ale znów objaw powrócił, z tym że tarcie było niemal już
ciągle.
Stwierdziłem więc że to chyba wina luzu na wahaczu i przez niego koło przy
zwalnianiu daje nacisk na przegub homokinetyczny i dalej na półoś
a ta daje odpór na skrzyni. Pomyślałem że jesli tak to nie są już żarty i
wymieniłem czym prędzej wahacz. Upierdoliłem się jak głupi bo całe auto było
oblepione śniegiem i lodem ale wahacz a dokładnie silentblok wymieniłem.
Objaw tarcia minął jak ręką odjął ale niestety, po 3 tygodniach pojawiło się
chrupanie przegubu homokinetycznego. Jak widać luz na wahaczu spowodował
nacisk na przegub i jego uszkodzenie i to było tylko kwestią czasu kiedy
przegub zacznie sobie chrupać na zakrętach. Teraz czeka mnie druga wymiana
przegubu.
Zamiast zrobić od razu z wahaczem i wydać 30zł na silentblok, teraz muszę
wydać jeszcze 180zł na przegub.
Zastanawiam się też czy przypadkiem silnik na poduszkach leżu aby
prawidłowo, czy np. nie jest za bardzo przesunięty w lewą stronę. Poduszki
wyglądają na OK auto jest 100% bezwypadkowe. W innych autach przecież taki
luz na wahaczu nie miał takich konsekwencji, poza zużywaniem opony i gorszą
trakcją.
Chodzi mi po głowie popuścić śruby poduszek, zapalić silnik, niech się sam
ułoży i skręciś śruby.
Marek
-
5. Data: 2012-02-27 11:51:52
Temat: Re: przegub?
Od: kamil <k...@s...com>
On 25/02/2012 11:38, cyclist wrote:
> Mam pytanie.
> Co może być przyczyną takich objawów. Jadę wolno na 3,4 biegu obroty w
> granicach 2000 i słyszę jakby jakieś obcieranie dosłownie takie chrobotanie
> jakiegoś wałka, koła -jak przejadę przez jakąś koleinę to jest to jeszcze
> bardziej słyszalne, też jest wyraźniej słyszalne jak przyspieszę - w
> momencie dodania gazu później nic nie słychać na wyższych obrotach .
> (myślałem że to przegub ale z tego co wyczytałem to po zrobieniu testu przy
> ruszaniu na skręconych kołach bym coś usłyszał ,a u mnie nic) wg mnie jest
> to gdzieś z okolic przedniego prawego koła auto to golf 4 TDI. Sprawdzanie
> zawieszenia nic nie dało wszystko ok.
Luźna osłona wydechu?
--
Pozdrawiam,
Kamil
http://bynajmniej.net