  • 71. Data: 2018-05-01 10:01:47
    Temat: Re: Portal do zamawiania?
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-04-30 o 19:53, Cavallino pisze:

    > Ty chyba już zapomniałeś na czym to miało wg Ciebie polegać.

    Na wyborze tańszego auta o walorach do których masz przekonanie, np.
    trwałość silnika, sporo taniej niż przeładowanego zupełnie
    niepotrzebnymi bajerami które tak naprawdę nie są potrzebne.

    > Wybrałem używaną Kię Sportage.

     No tak, wybierasz z dwu, kupujesz trzeci wariant. A swoją drogą,
    Sportage Jedynka wygląda bosko, można by ją pomylić z Lexusem.

    > Gabarytami, na tym polega podział na klasy.
    > Kuga jest lekko licząc z pół metra większa.

    Tu muszę przyznać się do winy, nie liczyłem że Kuga to tak okazałe auto
    względem innych. Nawet o palec jest większa od Vitary Grande.

    >  bo odnoszę
    >
    > A Vitara jest w klasie tego nowego kurdupla Forda - Eco coś tam.
    > Który po urwaniu z niego koła zapasowego z klapy stracił sens.

    Kuga to dość wiekowe auto, Ecosport to nowość. Jak to traci sens -
    Ecosport to wybór silnika, skrzyni, napędu i rodzaju paliwa w jednym.
    Mało który producent daje klientowi taką możliwość wyboru. Można sobie
    wybrać benzynę z automatem i napędem na 4koła.

  • 72. Data: 2018-05-01 21:51:30
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 01-05-2018 o 10:01, Trybun pisze:

    > Na wyborze tańszego auta o walorach do których masz przekonanie

    Nie.
    Wróć do swoich światłych rad i sprawdź co pisałeś.

    >  No tak, wybierasz z dwu,

    A kto tak powiedział?
    To Ty mi zawężałeś kryteria wyboru, ja nic o czymś takim nie pisałem.

    > kupujesz trzeci wariant. A swoją drogą,
    > Sportage Jedynka wygląda bosko, można by ją pomylić z Lexusem.

    Jedynka?
    Paskuda sprzed 20 lat?

    > Tu muszę przyznać się do winy, nie liczyłem że Kuga to tak okazałe auto
    > względem innych. Nawet o palec jest większa od Vitary Grande.

    Moment, nie było mowy Grand Vitarze.
    Jeśli mówisz o jakichś prehistorycznych modelach, to używaj ich nazw i
    roczników.

    Obecna Vitara jest o klasę mniejsza od Grand Vitary sprzed kilku alt.

    > Kuga to dość wiekowe auto, Ecosport to nowość.

    Jaka tam nowość - w trzecim świecie widziałem go na ulicach ładnych
    kilka lat temu (Meksyk).
    Jeszcze przed zepsuciem dla Europy.

  • 73. Data: 2018-05-02 12:22:37
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-05-01 o 21:51, Cavallino pisze:

    > Nie.
    > Wróć do swoich światłych rad i sprawdź co pisałeś.

    Tu raczej chodzi o to co Ty pisałeś. Chodziło podobno Ci o to że u
    niektórych sprzedawców idzie kupić auto podobnej klasy sporo taniej. A
    ja tylko zasugerowałem że można zrezygnować z części wyposażenia
    dodatkowego.

    > A kto tak powiedział?
    > To Ty mi zawężałeś kryteria wyboru, ja nic o czymś takim nie pisałem.

    Podobno miałeś dylemat - "P3008 vs Nissan QQ"..

    > Jedynka?
    > Paskuda sprzed 20 lat?

    Może to nie jedynka, a późniejsza wersja, w 90% wygląd zerżnięty z
    Lexusa. Albo odwrotnie... Przecie nie jest nigdzie powiedziane że to
    Lexus musi wyznaczać trendy.

    > Moment, nie było mowy Grand Vitarze.
    > Jeśli mówisz o jakichś prehistorycznych modelach, to używaj ich nazw i
    > roczników.
    >
    > Obecna Vitara jest o klasę mniejsza od Grand Vitary sprzed kilku alt.

    Vitara to Vitara.
    Żadna prehistoria, sporo ich jeszcze na drogach. Jednak masz rację - do
    w sumie nowej Kugi należałoby równać modelem z tego samego okresu.

  • 74. Data: 2018-05-03 07:37:53
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 02-05-2018 o 12:22, Trybun pisze:

    >Chodziło podobno Ci o to że u
    > niektórych sprzedawców idzie kupić auto podobnej klasy sporo taniej. A
    > ja tylko zasugerowałem że można zrezygnować z części wyposażenia
    > dodatkowego.

    Ale to sporo taniej nie polega na tym że auta są inaczej wyposażone.
    A tylko i wyłącznie na tym, że ten droższy chce więcej zarobić na takim
    samym samochodzie.

    Dlatego trzeba szukać takiego sprzedawcy, który akurat postanowił np.
    wprowadzić na rynek nowy model, więc cenę dał konkurencyjną, albo
    wyprzedaje stary, więc obniża cenę itd itp.

    To jedyny sposób żeby nie przepłacić.
    Marka, model, znaczek, opinie znajomych - to nie jest sposób na
    znalezienie samochodu w dobrej cenie.

    > Podobno miałeś dylemat - "P3008 vs Nissan QQ".

    Nie miałem.
    Napisałem tylko, że cenowo QQ był dużo lepszą ofertą, mimo że nic mu nie
    brakowało.

    Mój dylemat był inny - 3008, czy coś innego?

    > Może to nie jedynka, a późniejsza wersja,

    Pewnie mówisz o takiej jak moja, czyli III (2010-214), a więc
    najładniejszym Sportage w historii.
    Ale podobieństw szczególnych do jakiegoś lexusa nie widzę, nie mam też
    pewności co było pierwsze.
    No ale lexusów specjalnie nie znam, więc głowy nie dam.

    > Vitara to Vitara.

    Nie - Grand Vitara to spory kompakt, mniej więcej wielkości Kugi.
    Kilka lat temu została zastąpiona S-crossem o podobnych gabarytach.

    Obecna Vitara to crossover klasy B, auto o klasę mniejsze od poprzednika
    o tej samej nazwie.
    Poza nazwą nie ma z nią kompletnie nic wspólnego.

    Więc obecnie rzucenie gołą nazwą "Vitara" nie mówi nic, trzeba zaznaczyć
    o jakiej mowa.
    Domyślnie zawsze mowa o modelu aktualnym.

  • 75. Data: 2018-05-04 11:23:01
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-05-01 o 10:01, Trybun pisze:

> [...]
    > Mało który producent daje klientowi taką możliwość wyboru. Można sobie
    > wybrać benzynę z automatem i napędem na 4koła.

    Ecosport to model sprzed 4 lat, żadna nowość. Po prostu nie był
    sprzedawany w Polsce, teraz przeszedł drobny lifting.
    Nie ma w cenniku, konfiguratorze ani katalogu wersji z automatem i
    napędem na 4 koła. To już wyższa szkoła jazdy. Taką wersję ma Opel Mokka
    X, SsangYong Tivoli/XLV a nawet poczciwa Grand Vitara Suzuki. Zwykle
    producenci oferują albo napęd FWD i automat, albo AWD i manual.
    EcoSport ma tylko napęd AWD z silnikiem diesla i manualem, więc wybór
    jest żaden (tzn. można brać albo nie :-)).
    T.

  • 76. Data: 2018-05-04 11:24:53
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-04-17 o 09:27, Trybun pisze:

    > No bo w Polsce mało kto kupuje auto w ten sposób aby to inni za niego
    > decydowali co to ma być..

    Na stronie samar.pl jest możliwość wyboru auta po parametrach (w tym
    cenach), ale należy go przyjmować z dużą dozą ostrożności. Niemniej
    pozwala się zorientować, w czym jest wybór.
    T.

  • 77. Data: 2018-05-04 12:18:08
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-05-03 o 07:37, Cavallino pisze:

> [...]
    > wyprzedaje stary, więc obniża cenę itd itp.
    >
    > To jedyny sposób żeby nie przepłacić.
    > Marka, model, znaczek, opinie znajomych - to nie jest sposób na

    A jest to w ogóle możliwe - ten sam, identyczny nowy pojazd z znacząco
    różną ceną u poszczególnych sprzedawców? Znacząco różną tzn taka czy
    warto kupić w salonie krakowskim zamiast o siebie w Poznaniu.

    > Nie miałem.
    > Napisałem tylko, że cenowo QQ był dużo lepszą ofertą, mimo że nic mu
    > nie brakowało.
    >
    > Mój dylemat był inny - 3008, czy coś innego?

    Mowa była tylko o ww pojazdach.

> [...]
    > pewności co było pierwsze.
    > No ale lexusów specjalnie nie znam, więc głowy nie dam.

    Lexus oczywiście też z tych starszych modeli. Nowsze już nie są tak
    udane wizualnie. O ile się nie mylę był (jest) model RX II. I z tego co
    widzę jednak Lexus był pierwszy.

> [...]
    >
    > Więc obecnie rzucenie gołą nazwą "Vitara" nie mówi nic, trzeba
    > zaznaczyć o jakiej mowa.
    > Domyślnie zawsze mowa o modelu aktualnym.

    A Space Star to Space Star. Ktoś obecnie używa taj nazwy do samochodziku
    który by się zmieścił do bagażnika wczeniejszego auta o tej samej nazwie..

    Oczywiście masz rację - w omawianym przypadku jest tylko moja wina.

  • 78. Data: 2018-05-04 12:19:09
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-05-04 o 11:23, T. pisze:

> [...]
    > EcoSport ma tylko napęd AWD z silnikiem diesla i manualem, więc wybór
    > jest żaden (tzn. można brać albo nie :-)).

    Bo przeglądasz aktualne dane. Byłeś może w salonie Forda wcześniej,
    jakiś czas temu? Ja byłem, i była to zupełnie inna oferta. Mogłem wybrać
    najmocniejszą benzynę z automatem i napędem na 4 koła. Aż mnie to
    zaskoczyło gdy dzisiaj zajrzałem na stronę Forda. EcoSport może obecnie
    w konfigurowaniu konkurować co najwyżej z Dacią, albo swoim dziadkiem -
    "T".

  • 79. Data: 2018-05-04 12:19:21
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-05-04 o 11:24, T. pisze:

    > Na stronie samar.pl jest możliwość wyboru auta po parametrach (w tym
    > cenach), ale należy go przyjmować z dużą dozą ostrożności. Niemniej
    > pozwala się zorientować, w czym jest wybór.
    > T.

    A jest możliwość wyboru po parametrze prześwitu? ;-)

  • 80. Data: 2018-05-04 12:26:46
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-05-04 o 12:19, Trybun pisze:

    > A jest możliwość wyboru po parametrze prześwitu? ;-)

    Jest :-)
    Jest tu ze 150 parametrów, ale problem w tym, że w wielu przypadkach ten
    parametr (i wiele innych) nie jest wpisany. Ale jest :-)
    T.