  • 11. Data: 2009-03-02 10:20:03
    Temat: Re: Porównanie Gladius vs XJ6
    Od: fv <f...@c...com>

    smoq wrote:
    > Użytkownik "Kuczu" <p...@j...pl> napisał w wiadomości

    > bo mniejszy moment hamujący, bo mniejsze drgania sprzęta i wygodniejsza
    > jazda

    Wygodniejsza jazda to kwestia przede wszystkim dopasowania motocykla do właściciela
    oraz jakości
    siodełka. Bez przymierzenia się ciężko powiedzieć jak będzie. Mnie np. na ER6f było
    raczej
    niewygodnie a z kolei w swoim siodle mógłbym spędzać całe dnie. Potrafię sobie jednak
    wyobrazić
    dokładnie odwrotną sytuację.

    W Motocyklu napisali, że Gladius ma kiepskie siodło (za miękkie i po kilku godzinach
    odbija dupę).

    IMHO ocena wygody jazdy na podstawie silnika to słaby pomysł. Większy wpływ na jazdę
    ma chociażby
    prawidłowy naciąg łańcucha czy luz manetki. Nie mówiąc już o kierownicy czy
    ustawieniach podnóżków a
    nawet ich ogumowaniu.

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL

  • 12. Data: 2009-03-02 11:39:22
    Od: "smoq" <p...@p...fm>

    > Wspolczesne R2 i V2 z balancerami juz nie drza. A moment hamujacy bardziej
    > pomaga niz przeszkadza.

    No niestety mam inne zdanie co do r2 (w moim v2 mi zupelnie nie przeszkadza
    drżenie, tak ma być), jezdziłem f800GS, wydaje sie ze tam raczej silnik z
    górnej półki i niestety zupełnie inna jazda niz np 4garkowym fazerem s2 od
    koleżanki, co do momentu hamującego to może rzeczywiscie być przydatny w
    sytuacji gdy zawiodą hamulce, nie wiem np urwie sie przewód hamulcowy?
    Raczej jednak hamowałbym hamulcami niż silnikiem, a dla niewprawnego
    motocyklisty moment hamujący silnika to jednak poważny problem i jednak
    wygodniej mieć bezpieczny zapas przy odpuszczaniu gazu.

    Co do regulacji manetek, luzu łancuacha i innych rzeczy oczywiscie FV ma
    rację, tylko że w każdym motorze można sobie to dobrze wyregulować tak samo
    w r4 jak i v2 więc argument zupełnie z innej bajki

    --
    pzdr smoq

  • 13. Data: 2009-03-02 11:55:10
    Od: "ania" <a...@t...kropka.pl>

    Użytkownik "smoq"

    > turystyka tylko w pojedynke, albo raczej w kilka motorów, mąż tej pani
    > dosiada R1200 GSA

    to niech bierze f650 gs - ten nowy, on ma silnik 800, ale jest duzo nizszy
    od 800GS, nie wiem jak duza jest ta dziewczyna, ale w F800GS siedzi sie
    bardzo wysoko i trzeba miec naprawde dlugie nogi, zebu stanac obiema stopami
    na f650GS (mowie o tym nowym) - nie ma w ogole takiego problemu, a jesli tym
    bardziej to ma byc jakis poczatkowy sprzet - to stabilna pozycja podczas
    manewrowania np. na parkingu, czy zatrzymanie sie na swiatlach na ktorych sa
    koleiny po kolana, jest dosc waznym elementem
    slyszalam tez pozytywne opinie o polecanym Ci ER6, o gladiusie - szukaj info
    gdzies po internecie, watpie, zeby wiele osob juz to testowalo na dluzszych
    trasach :-) ale moge sie mylic

    --
    ania

  • 14. Data: 2009-03-02 12:58:52
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "smoq" <p...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "smoq" <p...@p...fm> napisał w wiadomości
    >>

    > Kiedyś na naszym necie była stronka, na której mozna bylo porownywac rozne
    > modele, nie pamietam adresu, ale jestem pewny że była w domenie .com,
    > motocykle.com? motocykl.com? jakos tak Ktoś pamięta te stronkę? czy ona
    > jeszcze działa?

    Jeżeli znasz lengłydż to polecam tu:

    http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/m
    cn/2009/February/9-15/feb0909-budget-naked-group-tes
    t-teaser/?&R=EPI-106099

    http://tnij.org/czyj

    Papierowa wersja tych testów bez porównania bogatsza, jeżeli chcesz skan,
    odezwij się na priv.
    Sensownie to wszystko opisane, nie rozumiem tylko zachwytów nad wydechem
    XJ6 - dla mnie kompletna porażka.
    Chociaż w wersji bez owiewek - malutki stritfajter.

    W silniku suzuki Gladius pomiędzy 5000 a 3000 obrotów po zamknięciu manetki
    do silnika wpuszczane jest powietrze. To pozwala na usunięcie cechy, której
    obawiają się początkujący użytkownicy czyli hamowania silnikiem w V2. Może
    się mylę - ale ja bym tego diwajsa nie chciał.
    Kolorystyka modeli wskazuje jasno w jaka grupę celuje producent. W grupę, do
    której należy ewentualna nabywczyni.

    --
    Jasio
    vfr vx etz

  • 15. Data: 2009-03-02 14:31:49
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    smoq pisze:

    > Raczej jednak hamowałbym hamulcami niż silnikiem,

    Bo ?

    > a dla niewprawnego motocyklisty moment hamujący silnika to jednak poważny problem

    A ja uwazam ze to bzdura. Zreszta w GS500 momentu hamujacego nie
    stwierdzilem.

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!

  • 16. Data: 2009-03-04 15:44:44
    Od: "Watson" <p...@g...com>

    smoq wrote:
> [...]
    > nie na zasadzie nad balaton i spowrotem. Co byście polecili? W grę
    > może wchodzić jeszcze ew małe BMW 650-800

    Tylko ten ktory jej sie najbardziej spodoba i bedzie pasowal kolorystycznie do
    kombinezonu.
    Niech przejedzie sie na 2 sama wybierze.

    Mowie powaznie.

    Kwestie techniczne zaczna byc wazne wtedy gdy sama o nie zapyta.
    Ale i tak obstawiam ze wybierze lżejszy.

    --
    FJR 1300
    Wyscigowa licencja A

  • 17. Data: 2009-03-06 06:52:48
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    Watson napisał(a):

    > Tylko ten ktory jej sie najbardziej spodoba i bedzie pasowal kolorystycznie do
    > kombinezonu.

    Kombinezonu? A nie lakieru do paznokci? ;)

    > Kwestie techniczne zaczna byc wazne wtedy gdy sama o nie zapyta.
    > Ale i tak obstawiam ze wybierze lżejszy.

    Nie.
    Wybierze najladniejszy. W sensie - najbardziej jej sie podobujacy :)

  • 18. Data: 2009-03-06 09:09:40
    Od: "ania" <a...@t...kropka.pl>

    Użytkownik "zbigi"

    > Wybierze najladniejszy. W sensie - najbardziej jej sie podobujacy :)

    taaa - bo kazdy facet ogladajac sie za laska na ulicy patrzy na jej wnetrze,
    a nie na to co widac - ehhhh, nabijac to sie mozna jak sie samemu tak nie
    robi:-)

    --
    ania

  • 19. Data: 2009-03-06 10:21:35
    Od: "Wojciech G." <w...@w...ursynet.com>

    Użytkownik "ania" napisała :
    > taaa - bo kazdy facet ogladajac sie za laska na ulicy patrzy na jej
    > wnetrze, a nie na to co widac - ehhhh, nabijac to sie mozna jak sie samemu
    > tak nie robi:-)

    Zaręczam Cię, że każdy facet widząc odpowiednią laskę na ulicy, chciałby
    zajrzeć jej do wnętrza. ;)
    Zaglądaczem dowewnętrznym.
    --
    PZDR
    Wojciech G.

  • 20. Data: 2009-03-06 10:43:52
    Od: "Watson" <p...@g...com>

    zbigi wrote:

    > Nie.
    > Wybierze najladniejszy. W sensie - najbardziej jej sie podobujacy :)

    Wybieze lżejszy z tych najladniejszych. Taki był łaczony sens mojej wypowiedzi.

    Chyba dla zbiga bede pisal jednozdaniowo ;-P

    Ale oczwiscie moge sie mylić. :D