  • 1. Data: 2009-03-11 19:17:35
    Temat: Porównanie: A1000 i A2000
    Od: "Adax" <A...@o...pl>

    Witam wszstkich!
    B. proszę podzielić się wiedzą i porównać rzeczowo modele Canona A1000 IS
    i A2000 IS. Sprzedawcy sugerują, że warto kupić A2000, a profesjonaliści
    uważają, że A1000 jest lepszy. Niżej widzę wątek, ale nie rozwinięty, więc
    b. proszę Znawców tematu o wypowiedzi. Z góry dziękuję!

  • 2. Data: 2009-03-11 19:23:18
    Temat: Re: Porównanie: A1000 i A2000
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > profesjonaliści uważają, że A1000 jest lepszy. Niżej widzę wątek, ale
    > nie rozwinięty, więc b. proszę Znawców tematu o wypowiedzi. Z góry

    Moze zacznij od napisania jakie jest TWOJE ZDANIE :)

    Bo chyba poczytales opinie o obu aparatach lub chocby
    specyfikacje i wyciagnales samodzielnie jakies wnioski? ;)

  • 3. Data: 2009-03-11 19:44:39
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Adax wrote:

> [...]
    > profesjonaliści uważają, że A1000 jest lepszy. Niżej widzę wątek, ale
    > nie rozwinięty, więc b. proszę Znawców tematu o wypowiedzi. Z góry

    Wysil sie troche leniu!
    http://www.imaging-resource.com/CAMDB/compare_camera
    s.php
    te aparaty roznia się rzeczami jakie łatwo daje się opisać w specyfikacji!

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 4. Data: 2009-03-11 20:04:24
    Od: "Adax" <A...@o...pl>

    Użytkownik "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam> napisał w
    wiadomości news:gp94eh$en0$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> [...]
    s.php
    > te aparaty roznia się rzeczami jakie łatwo daje się opisać w

    hehehe.. nie rób ze mnie lenia, szukałem i nawet miałem porównanie po
    polsku na polskim Canonie, ale nie wszsytkie pola porównawcze są
    wypełniane, a laik nie zna się na priorytetach i wymyślnym nazewnictwie
    funkcjonalności.
    Z podanej strony http://www.imaging-resource.com/CAMDB/compare_result
    s.php
    wybrałem kilknaście różnic:
    "+" oznaczyłem zrozumiłe, a "-" niezrozumiałe własności

    +Model: A1000 IS A2000 IS
    -Remote Control: No
    -Focal Length (35mm equivalent): 35 - 140 mm 36 - 216 mm
    +Zoom Ratio: 4.00x 6.00x
    +Manual Focus: No Yes
    -Min Aperture: f/14.0
    -Max Aperture: f/2.7 f/3.2
    -Aperture Range Description: f/2.7 (W) to f/5.6 (T) f/3.2 (W) - f/5.9 (T)
    -Optical Viewfinder: Yes No
    -Optical VF Type: Real-image optical zoom n/a
    -Optical VF Accuracy: 78% n/a
    -LCD VF Accuracy: 100% 101%
    +LCD Size (inches): 2.5 3.0
    +LCD Resolution (pixels): 115000 230000
    -Self Timer: 1 - 30 2 ,10
    -Shutter Lag, Full AF: 0.548 (W) - 0.589 (T) seconds 0.579 (W) - 0.726 (T)
    seconds
    -Shutter Lag, Prefocus: 0.079 seconds 0.076 seconds
    -Cycle Time Max Res: 1.97 seconds 2.10 seconds
    -Cycle Time Min Res: 1.94 seconds 1.98 seconds
    -Continuous Mode Rate (fps): 1.32 1.27
    -Download speed, KB/second: 5337 6551

    B. proszę wytłumaczyć laikowi te niezrozumiałe opcje. Nie napisane tutaj
    np. jak wytzrymałość na bateriach: przypuszcam, że większy ekran i
    rozdzielczość to krótszy czas życia baterii, ale tylko przypuszcam. Widzę,
    że A2000 nie ma manuala, różnica we wzierniku, ale nie rozumiem czy to
    lepiej czy gorzej... :) Pozdrawiam!

  • 5. Data: 2009-03-11 20:27:45
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Adax" <A...@o...pl> napisał w wiadomości

    http://optyczne.pl/porownaj.php?co=aparat&ile=2&add0
    =762&add1=761

    Tu masz szczegolowe porownanie. Wedlug mnie 1000 jest lepszy, chociaz ma
    mniejszy zoom.
    A na przyszlosc mala rada. Nigdy, ale to nigdy w zadnej sprawie nie sluchaj
    sprzedawcow. W zadnym sklepie, z zadnym towarem. Sprzedawca ZAWSZE bedzie
    chwalil sprzet, ktory bardziej chce sprzedac. I nie ma to nioc wspolnego z
    rzeczywista jakoscia sprzetu. To jest regula, ktora dziala zawsze i nie ma
    od niej wyjatkow.

  • 6. Data: 2009-03-11 20:35:45
    Od: "Adax" <A...@o...pl>

    Użytkownik "Ajgor" <n...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nioc wspolnego z rzeczywista jakoscia sprzetu. To jest regula, ktora
    > dziala zawsze i nie ma od niej wyjatkow.

    Dzięki za rzeczową odpowiedź! Sam widzisz, że pytanie uzasadnione, bo
    A2000 niby nowszy wzór ale chyba jednak w sumie słabszy, bo czy zoom 6x i
    ekran wiekszy robią wszystko? Stąd pytanie do Kolegów znających temat :)
    Pozdrowionka

  • 7. Data: 2009-03-11 21:12:55
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Ajgor wrote:
> [...]
    =762&add1=761

    > Tu masz szczegolowe porownanie. Wedlug mnie 1000 jest lepszy, chociaz

    No chyba kpisz? A1000 ma wszystko gorsze od gory do dolu (poza wizjerem).
    A1000 to A2000 okrojone z czego sie dalo. Po kolei co mnie by sie przydalo:
    + manualna ostrosc
    + zoom 3x
    + ekranik wiekszy i 2x wiekszej rozdzielczosci (wazne przy braku wizjera)

    szkoda ze A2000 nie ma wizjera optycznego

> [...]
    > to nioc wspolnego z rzeczywista jakoscia sprzetu. To jest regula,
    > ktora dziala zawsze i nie ma od niej wyjatkow.

    To prawda. Podpisuje sie recymi i nogimi, choc czasem robie takie konkurecje
    "a moze mi pan doradzi aparat... a dlaczego nie ten... aha do kitu... to ja
    go poprosze ;-)"

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 8. Data: 2009-03-11 21:14:18
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Mikolaj Tutak wrote:

    > + zoom 3x

    Oczywiscie 6x w A2000 a nie 4x jak w A1000.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 9. Data: 2009-03-11 21:44:35
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam> napisał w
    wiadomości news:gp9a17$dk9$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> [...]
    > + ekranik wiekszy i 2x wiekszej rozdzielczosci (wazne przy braku wizjera)
    >
    > szkoda ze A2000 nie ma wizjera optycznego

    A2000 nie ma wizjera optycznego :) Plus dla A1000.
    A1000 ma jaśniejszy obiektyw. Plus dla A1000.
    A1000 ma Tele-Makro, chociaz to akurat malo wazne, ale plusik dla A1000 :)
    Prawdę mówiąc nie spotkałem się wcześniej z taką funkcją w kompaktach :) (Co
    nie oznacza, że jej nigdzi enie ma, tylko, że ja o tym nie wiem).
    A1000 ma kompensację błysku. Plus dla A1000
    A1000 jest lżejszy. Tu można dyskutować czy to plus, czy minus. Dla mnie
    plus :)
    Testy na optycznych są na prawdę rzetelne, i A1000 dostał w nich sporo
    wyższą notę.
    Po za tym - oprócz wyświetlacza oba aparaty są praktycznie identyczne.
    Nie wiem, gdzie Ty tam widziałeś gorsze z góry na dół.

  • 10. Data: 2009-03-11 22:08:54
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Ajgor wrote:
    > Użytkownik "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam> napisał w
    > wiadomości news:gp9a17$dk9$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > A2000 nie ma wizjera optycznego :) Plus dla A1000.

    Ja mam w A720 wizjer optyczny, ale zamienie go na lepszy wyswietlacz.

    > A1000 ma jaśniejszy obiektyw. Plus dla A1000.

    O ile? No prosze Cie - taka roznica nei ma znaczenia ponadto jasniejszy przy
    szerokim koncu, przy tele ciemniejszy.

    > A1000 ma Tele-Makro, chociaz to akurat malo wazne, ale plusik dla
    > A1000 :)

    Makro ma lepsze A2000 akurat :P

    > Prawdę mówiąc nie spotkałem się wcześniej z taką funkcją w
    > kompaktach :) (Co nie oznacza, że jej nigdzi enie ma, tylko, że ja o
    > tym nie wiem).

    No w A720 najwieksza skala odwzorowania jest na szerokim koncu, co nie
    znaczy ze nie ma makro na tele - zapomnieloi nazwac?

    > A1000 ma kompensację błysku. Plus dla A1000

    Oba maja.

    > A1000 jest lżejszy. Tu można dyskutować czy to plus, czy minus. Dla
    > mnie plus :)

    No taaa roznica ogromna - 30g.

    > Testy na optycznych są na prawdę rzetelne, i A1000 dostał w nich sporo
    > wyższą notę.

    Taaaa opaczne.pl słyna z rzetelnych testów ;-)

    > Po za tym - oprócz wyświetlacza oba aparaty są praktycznie identyczne.
    > Nie wiem, gdzie Ty tam widziałeś gorsze z góry na dół.

    Tryb MF na ten przykład? Wyswietlacz _znacząco_ lepszy. Zreszta prawde mowic
    oba sa do kitu - wybieram swojego A720, który ma lepszy obiektyw i tyby
    manualne i CHDK :P

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj