  • 51. Data: 2018-05-01 20:59:32
    Temat: Re: Popularność kombi - regionalizacja
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > No ale w to wrzucasz ze trzy zupełnie inne rodzaje nadwozia pojazdów.

    Tak, świadomie. Napisałem kombi lub pokrewne w wątku otwierającym.
    Uściśliłem nawet bardziej, co mam na myśli.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 52. Data: 2018-05-01 21:48:57
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-05-01 o 12:45, J.F. pisze:

    > Ze w nirktorych sedanach sie brudzi :-)

    Ciekawe czy tak rzeczywiście jest. Ja bym stawiał na gadget bardziej niż
    użyteczność. Ale może faktycznie jest jak piszesz. Albo... chodzi o
    parkowanie. Jeśli auto nie jest w ruchu, to wiadomo, że szybę może śnieg
    zasypać etc. Tego nie biorę pod uwagę. Jeśli zaczynam jazdę z
    oczyszczoną szybą, to kończę ją również w ten sposób. Tylna wycieraczka
    nie ma zastosowania.

    > No to za kabina sedana tez powinno.

    Nie - wszystko przechwytuje bagażnik a szyba jest czysta. Miałem kilka
    aut. Z wyjątkiem dwóch pierwszych to były sedany. Brałem takie zmęczony
    ciągłą koniecznością czyszczenia tylnej szyby co kilka minut. I powiem
    tak: w żadnym sedanie tylna szyba nie brudziła się. Zawirowania
    powietrza zawsze kończyły się na bagażniku. Dziś sedanem też jeżdżę.
    Auto może być całe w błocie, łącznie z dachem po jeździe za jakimś TIRem
    ale tylna szyba jest czysta zawsze. No chyba, że stoi na parkingu i ptak
    nasra :-D Ale tego wycieraczką też bym nie czyścił.

    > Poniekad, ale nie mialem wyboru :-)

    Oderwij i sprzedaj na Allegro :-D

    > Nie mam doswiadzenia ... ale najwyrazniej nie jest tak zle, bo by
    > volvo tylko sedany robilo :-)

    Poszukaj w sobie w sieci na temat tego co dzieje się w kabinie podczas
    wypadku i jak groźne są nieumocowane przedmioty. Nie należy tego ignorować.

    Miałem jakiś czas temu wypadek na autostradzie. Z różnicą 50km/h
    wjechałem w tył Alfa Romeo 159 (on jechał ok 100km/h, nie stał).
    Wyjaśnię, że zasnąłem za kółkiem :-( Radio z jego pulpitu wylądowało mi
    na przedniej szybie mimo iż było przykręcone. To teraz wyobraź sobie co
    dzieje się z nieumocowanymi przedmiotami. Zapewniam Cię, że siateczka
    g... daje. Nie bagatelizuj takich spraw. Jak łeb Ci urwie, to pół biedy,
    a jak stanie się to Twojej dziewczynie siedzącej obok, to będziesz z tym
    żył do śmierci.

    > Wlasnie sobie przypomnialem jedna akcje ... parkingowa.
    > Zero widocznosci do tylu w zlej pogodzie :-(

    Parking - to oczywiste. Ja piszę o jeździe. Na parkingu może wiele
    rzeczy się wydarzyć - nawet ktoś grafiti może sprayem namalować na
    tylnej szybie. Dywagowanie nad takimi przypadkami nie ma sensu. Wiadomo,
    że trzeba auto oczyścić przed rozpoczęciem jazdy, zdjąć parę.

    > Wydaje mi sie, ze do niewielu.
    > Do kombi tez bedzie mialo klopot.

    Hmm.. ze dwa razy ktoś mnie "ratował" z rowerowej wyprawy i jakoś dało
    się rower zapakować. Może wymagało to w jednym z aut opuszczenia siedzeń
    tylnych ale dało się. Przecież leżący na boku rower nie jest wysoki.

    > Ale mononitor to sie czasem zdarzalo kupic.

    Wierzę, że jesteś zaradny i nie potrzebujesz kupować specjalnego auta na
    wypadek konieczności kupienia monitora :-D

    > Moze slychac i czuc, ale na pewno nie widac ze to brzydkie od zewnatrz
    > auto :-)

    Już nie kombinuj mi tu :-)

    > Masz na mysli USA, czy Korea/Japonia ?

    Dobre pytanie - miałem na myśli USA i Chevrolety, Fordy, Infiniti,
    których robi się sporo na ulicach. Co do innych kierunków musiałbym się
    zastanowić, ale dyskusja jest zbyt ogólna by debatować w tym kierunku.

    > IKEE tez sa, a w nich meble w dogodnych paczkach ... ale nie dla
    > sedana.

    Chyba przekombinowałeś. Dostawa czegokolwiek skądkolwiek jest dużo
    tańsza niż kupowanie ciężarówki na tą okoliczność. Jeśli chcesz wykopać
    dziurę w ziemi pod dom, to kupisz sobie ciężarówkę by wywieźć grunt? Nie
    popadajmy w paranoję.

    A tak na marginesie: właśnie w Ikei kupiłem 3 szafki wiszące do garażu i
    załadowałem je do swojego sedana. Przypuszczam, że nawet ze 20 sztuk bym
    pomieścił po rozłożeniu foteli. Jeśli zawodowo woziłbym te szafki, to
    pewnie busa bym kupił a nie kombi.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 53. Data: 2018-05-01 22:32:00
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 1 May 2018 20:59:32 +0200, Marek S napisał(a):

    > Tak, świadomie. Napisałem kombi lub pokrewne w wątku otwierającym.
    > Uściśliłem nawet bardziej, co mam na myśli.

    No ja to rozumiem ale trudno nie zauważyć problemów w klasyfikacji z której
    wycodzi że Peugeot 205 to "kombi lub pokrewne", a Ford Taurus Stationwaon
    nie ;)

    Peugeot 205:
    https://classicregister.com/id-guides/how-identify-1
    987-1990-peugeot-205-gti-phase-15-19l

    Ford Taurus:
    http://auto-database.com/image/ford-taurus-station-w
    agon-1991-pics-226821.jpg

  • 54. Data: 2018-05-01 22:45:18
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 01-05-2018 o 09:09, b...@g...com pisze:
> [...]
    się nastawami czy nawet dostępnymi rozwiązaniami w obrębie zawieszeń, układu
    kierowniczego, np. jakieś zawieszenia z zaawansowaną regulacją, tryb "sport", jakieś
    wersje GT, GTS, itp.

    > OK, kompakty trochę mało mnie interesują, możesz mieć rację.

    Podobnie jak mnie kolubryny.

  • 55. Data: 2018-05-01 22:46:55
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 01-05-2018 o 10:02, Trybun pisze:

    > Każdy
    > prawdziwie luksusowy a tym samym porządnie wyglądający samochód

    Jedno z drugim się kłóci.
    Kolubryniasta limuzyna to jest zaprzeczenie wyglądania.

  • 56. Data: 2018-05-01 22:48:38
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 01-05-2018 o 11:02, Marek S pisze:

    > No właśnie - bo nie potrzebuje. Tylna szyba zazwyczaj pozostaje czysta.

    Ale mokra.

  • 57. Data: 2018-05-01 22:49:57
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 01-05-2018 o 12:08, Marek S pisze:

    > Rower typu cross czy typowa kolarka chyba wejdzie do wielu bagażników
    > sedanowych?

    Obstawiam ze do żadnego.

  • 58. Data: 2018-05-01 23:01:35
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 01-05-2018 o 11:46, Marek S pisze:

    > Bo jazda cichym, mocnym, bezpiecznym i stabilnym autem

    Ja pytam o zbędną blachę z tyłu, a nie o auto.

    > Jak długo sedanami jeżdżę, to nigdy nie miałem jeszcze potrzeby
    > przecierania tylnej szyby. Nawet gdy deszcz pada, to bywa sucha.

    Jasne.
    Zwłaszcza jak postoisz pod światłami to deszcz czy śnieg wiedzą że mają
    omijać tylną szybę Twojego światła.

    Sorry, ale ja miałem raz w życiu sedna, więc wiem z czym to się je.
    I nie chcę takiego niepraktycznego badziewia nigdy więcej.

    > Kupując auto, nie rajcuje mnie jego demontaż, naklejanie mat
    > bitumicznych i innych wynalazków by potem okazało się, że jakiś plastik
    > się ułamie w trakcie zabaw, coś przestanie być spasowane i zacznie
    > dodatkowo trzeszczeć.

    A gdzieś ktoś pisał, że masz to robić sam?
    Pisałem o producentach.

    Można nie wygłuszyć sedanów, można wygłuszyć hatchbacki.

    Przejedż się Loganem i podaj wrażenia, jak nie wiesz o czym mowa.

    > To po pierwsze - a w przypadku kombi to nie ma sensu. Nie da się
    > wygłuszyć

    Da się.
    Zapewniam Cię, że 99,99% kombi będzie lepiej wygłuszone niż Logan.

    > Oczywiście, że nie ale to nie ma znaczenia.

    Ma zasadnicze.

    > Kombi ma cały tył brudny a sedan może nie mieć kropelki wody na
    > tylnej szybie nawet jeśli bagażnik jest zasyfiony tak, że tablicy
    > rejestracyjnej nie rozczytasz.

    A co ma piernik do wiatraka?
    Twoim zdaniem hałas w kombi robi woda na tylnej klapie? ;-)

    > Właśnie te brudne fragmenty auta hałasują
    > najbardziej.

    Nie.
    Koła, nadkola itp obecne w każdym aucie przypadki.

    > W sedanie ta sekcja jest akustycznie odcięta - w
    > szczególności w autach z średniej / wyższej półki,

    O kolubrynach tu nie piszemy, tylko o popularnych na naszych drogach
    samochodach.
    Cokolwiek większego niż kompakt to na nich wyjątki.

    > Podkreślam _moje_prywatne_poznania_

    Moje też prywatne.

    > Tipo? Wow :-) Mamy inny gust i niech tak zostanie.

    Albo ktoś nie umiał napisać w temacie o co mu chodzi.
    Jeśli chciałeś zapytać dlacsgo ludzie kupują i jeżdżą Tipo, zamiast
    Mercedesami E klasy (np.) to trzeba było inaczej wątek nazwać.

    > O obu. Jeden i drugi to estetyka lat 90tych.

    Jakie suvy kojarzysz z lat 90-tych?
    Bo ja chyba tylko RAV4 i HRV.

    Nie widzę szczególnych podobieństw do nich w przypadku w/w Porsche.

  • 59. Data: 2018-05-02 07:51:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 1 May 2018 22:49:57 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Obstawiam ze do żadnego.

    Wchodzila do Syreny, ale nie do bagaznika, tylko do kabiny, po wyjeciu
    jednego fotela (co sie robilo banalnie) :-)

    Problem nie w "grubosci", tylko w dlugosci/szerokosci, nawet bez
    przedniego kola rower duzy jest ... i na pewno porysuje cos w
    bagazniku :-)

    J.

  • 60. Data: 2018-05-02 07:59:47
    Od: kk <k...@o...pl>