    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Popularność kombi - regionalizacja
    Date: Tue, 1 May 2018 21:48:57 +0200

    W dniu 2018-05-01 o 12:45, J.F. pisze:

    > Ze w nirktorych sedanach sie brudzi :-)

    Ciekawe czy tak rzeczywiście jest. Ja bym stawiał na gadget bardziej niż
    użyteczność. Ale może faktycznie jest jak piszesz. Albo... chodzi o
    parkowanie. Jeśli auto nie jest w ruchu, to wiadomo, że szybę może śnieg
    zasypać etc. Tego nie biorę pod uwagę. Jeśli zaczynam jazdę z
    oczyszczoną szybą, to kończę ją również w ten sposób. Tylna wycieraczka
    nie ma zastosowania.

    > No to za kabina sedana tez powinno.

    Nie - wszystko przechwytuje bagażnik a szyba jest czysta. Miałem kilka
    aut. Z wyjątkiem dwóch pierwszych to były sedany. Brałem takie zmęczony
    ciągłą koniecznością czyszczenia tylnej szyby co kilka minut. I powiem
    tak: w żadnym sedanie tylna szyba nie brudziła się. Zawirowania
    powietrza zawsze kończyły się na bagażniku. Dziś sedanem też jeżdżę.
    Auto może być całe w błocie, łącznie z dachem po jeździe za jakimś TIRem
    ale tylna szyba jest czysta zawsze. No chyba, że stoi na parkingu i ptak
    nasra :-D Ale tego wycieraczką też bym nie czyścił.

    > Poniekad, ale nie mialem wyboru :-)

    Oderwij i sprzedaj na Allegro :-D

    > Nie mam doswiadzenia ... ale najwyrazniej nie jest tak zle, bo by
    > volvo tylko sedany robilo :-)

    Poszukaj w sobie w sieci na temat tego co dzieje się w kabinie podczas
    wypadku i jak groźne są nieumocowane przedmioty. Nie należy tego ignorować.

    Miałem jakiś czas temu wypadek na autostradzie. Z różnicą 50km/h
    wjechałem w tył Alfa Romeo 159 (on jechał ok 100km/h, nie stał).
    Wyjaśnię, że zasnąłem za kółkiem :-( Radio z jego pulpitu wylądowało mi
    na przedniej szybie mimo iż było przykręcone. To teraz wyobraź sobie co
    dzieje się z nieumocowanymi przedmiotami. Zapewniam Cię, że siateczka
    g... daje. Nie bagatelizuj takich spraw. Jak łeb Ci urwie, to pół biedy,
    a jak stanie się to Twojej dziewczynie siedzącej obok, to będziesz z tym
    żył do śmierci.

    > Wlasnie sobie przypomnialem jedna akcje ... parkingowa.
    > Zero widocznosci do tylu w zlej pogodzie :-(

    Parking - to oczywiste. Ja piszę o jeździe. Na parkingu może wiele
    rzeczy się wydarzyć - nawet ktoś grafiti może sprayem namalować na
    tylnej szybie. Dywagowanie nad takimi przypadkami nie ma sensu. Wiadomo,
    że trzeba auto oczyścić przed rozpoczęciem jazdy, zdjąć parę.

    > Wydaje mi sie, ze do niewielu.
    > Do kombi tez bedzie mialo klopot.

    Hmm.. ze dwa razy ktoś mnie "ratował" z rowerowej wyprawy i jakoś dało
    się rower zapakować. Może wymagało to w jednym z aut opuszczenia siedzeń
    tylnych ale dało się. Przecież leżący na boku rower nie jest wysoki.

    > Ale mononitor to sie czasem zdarzalo kupic.

    Wierzę, że jesteś zaradny i nie potrzebujesz kupować specjalnego auta na
    wypadek konieczności kupienia monitora :-D

    > Moze slychac i czuc, ale na pewno nie widac ze to brzydkie od zewnatrz
    > auto :-)

    Już nie kombinuj mi tu :-)

    > Masz na mysli USA, czy Korea/Japonia ?

    Dobre pytanie - miałem na myśli USA i Chevrolety, Fordy, Infiniti,
    których robi się sporo na ulicach. Co do innych kierunków musiałbym się
    zastanowić, ale dyskusja jest zbyt ogólna by debatować w tym kierunku.

    > IKEE tez sa, a w nich meble w dogodnych paczkach ... ale nie dla
    > sedana.

    Chyba przekombinowałeś. Dostawa czegokolwiek skądkolwiek jest dużo
    tańsza niż kupowanie ciężarówki na tą okoliczność. Jeśli chcesz wykopać
    dziurę w ziemi pod dom, to kupisz sobie ciężarówkę by wywieźć grunt? Nie
    popadajmy w paranoję.

    A tak na marginesie: właśnie w Ikei kupiłem 3 szafki wiszące do garażu i
    załadowałem je do swojego sedana. Przypuszczam, że nawet ze 20 sztuk bym
    pomieścił po rozłożeniu foteli. Jeśli zawodowo woziłbym te szafki, to
    pewnie busa bym kupił a nie kombi.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek