  • 11. Data: 2010-06-18 16:36:52
    Temat: Re: Pomysł na laptopa do kupienia
    Od: "Nostradamus" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Jasko Bartnik" <b...@g...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:a4633fa6-11b0-4784-aedc-f40734468fb0@w1
    2g2000yqj.googlegroups.com...

    > Chyba za ciężkie i zbyt krótko trzymają na baterii. Idąc tropem Asus-a
    > trafiłem na UL30JT - jest to warte swojej ceny (w wersji i5-520um (2 x
    > 1,06 - 1,86 GHz) i 4GB ramu w cenie 3500 zł)?

    R 780 .

  • 12. Data: 2010-06-18 19:49:13
    Od: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>

    z serii UL50. Chyba nie ma BT, ale możesz kupić wersję micro na usb.

    UL50 powinny mieć BT (mój UL50-VT ma).
    Czas pracy na baterii do 12h (w rzeczywistości można te 10 wyciągnąć).
    Matryca 15,6 LED, klawiatura numeryczna, dwie karty graficzne (nVidia i
    Intel - można przełączać w trakcie pracy).
    Cena około 2300 - 2800zł w zależności od miejsca zakupu.

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 13. Data: 2010-06-18 22:02:13
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Jasko Bartnik <b...@g...com> wrote:

    > Borykam się z problemem trudnym do rozwiązania - zakup laptopa wydajnego,
    > praktycznego i energooszczędnego.

    Bo generalnie nie wiem czego się spodziewasz - albo rybka albo pipka.

    > 1. Pod hasłem "wydajny" już od dawana nie znajdują się gry a raczej edycja
    > wideo, matlaby, grafika 3D i temu podobne - dlatego karta graficzna może być
    > słabsza.

    Ale co innego musi być mocniejsze niż w komputerze do gier. Piszesz: obróbka
    wideo - czyli musi mieć szybkie dyski (liczba mnoga) inaczej to kompromis,
    grafika 3D - mocny procesor.

    > Laptop byłby również częścią komputera "stacjonarnego", po wpięciu w większy
    > monitor i całą resztę kabelków (może stacja dokująca?).

    To może stacja dokująca czy chcesz stację dokującą? To zasadnicza różnica
    zawężająca wybór. Dalej - piszesz o obróbce grafiki - jaki masz zewnętrzny
    monitor? Jaką grafikę chcesz na nim obrabiać? Jeżeli to jest megawielki monitor
    z mega-HD rozdzielczością to również zawęża Ci wybór (do takiego co obsłuży
    zewnętrznie Twój mega-HD monitor).

    > 2. Przenośny, bo istnieje potrzeba czasem w podróży grzebać trochę po SSH,
    > zrobić jakąś grafikę na szybko, w pracy najlepiej obyć się bez zasilacza i
    > wrócić na naładowanie do domu - dlatego 8 godzin na baterii to minimum.

    Wydajny laptop (do wymienionych przez Ciebie zastosowań) aby działał 8h na
    baterii to musi to być generalnie stosunkowo duża bateria...

    > Kompaktowy też powinien być... ale z "niemałym" ekranem (powyżej 13 cali)

    Zdefiniuj kompaktowy - dla mnie kompaktowy to jest mój 10", który noszę przy
    sobie często - taki powyżej 13" to byłby dla mnie klamot, a nie kompaktowy.

    Dodatkowo pisałeś o 8h pracy na baterii i wydajnym laptopie - well to będzie
    musiała być duża (ciężka bo sam gabaryt to przy 13"+ klamocie to nie problem).

    > 3. Praktyczny... bo tak i już :)

    To akurat można znaleźć jeżeli przez praktyczny rozumiesz dobre wzornictwo
    przemysłowe, wygodnie dostępne porty, mnogość opcji portów, kompatybilność itd.
    - tak to w zasadzie da się dostać wszędzie tylko nie u Apple. ;)

    > Najbliżej ideału byłoby skrzyżowanie MacBook Air z MacBook Pro na i7 ale
    > przeraża mnie zarówno cena

    Zaraz - jaka cena? Gdzie można kupić skrzyżowanie MacBook Air (megapadaka) z
    MacBook Pro na i7 (całkiem fajny sprzęt)? I ile kosztuje?

    > jak i system na nich zainstalowany.

    Możesz zainstalować Windows bo to pecet. Co cię powinno przerażać to np. brak
    drugiego klawisza myszy, konieczność stosowania gazyliona przejściówek do
    czegokolwiek etc.

    > Jest coś w przystępnej cenie, co byłoby wydajne, przenośne i praktyczne?

    Napisz po prostu ile masz na ten komputer bo jak widać to jest głównie
    ograniczenie, reszta to chciejstwo.

    > Pominąłem oczywistości: obowiązkowo Bluetooth, Wifi, przynajmniej jeden port
    > USB,

    Istnieje współczesny laptop bez tego co powyżej (modulo BT). Swoją drogą czemu
    BlueTooth ma być nieodzowny?

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 14. Data: 2010-06-18 22:12:04
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Jasko Bartnik <b...@g...com> wrote:

    > Prawda. Ale chodziło mi o znalezienie jakiegoś złotego środka, bo
    > najmocniejsze MacBook-i to wydatek ponad 10 tys. złotych, a to już mocno
    > przekracza mój budżet :) Wystarczyłby ten zwykły Air za "trzy z kawałkiem",
    > gdyby trzymał baterię tyle co Pro i miał jego procesor.

    W normalnym komputerze jak bateria za mała to po prostu kupujesz większą. Sorry
    to jest pl.comp.pecet ale chyba zgodzisz się, że mam rację. :)

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 15. Data: 2010-06-18 22:44:38
    Od: Jasko Bartnik <b...@g...com>

    > R 780 .

    To w porownaniu do Della chyba jest krok wstecz :) Jest zdecydowanie
    za duzy (13,3" to optymalny rozmiar; otwieranie na stojąco w autobusie
    laptopa z 17" ekranem może być "minimalnie" nieporęczne).

  • 16. Data: 2010-06-18 23:51:20
    Od: Jasko Bartnik <b...@g...com>

    > Bo generalnie nie wiem czego się spodziewasz - albo rybka albo pipka.

    W zasadzie to mógłbym powiedzieć tak:
    - około 13,3",
    - wifi,
    - 8 godzin na baterii
    - budżet 3500 zł
    Zadanie - znaleźć najmocniejszy sprzęt w ramach założeń (karta
    graficzna schodzi na drugi plan).

    > Ale co innego musi być mocniejsze niż w komputerze do gier. Piszesz: obróbka
    > wideo - czyli musi mieć szybkie dyski (liczba mnoga) inaczej to kompromis,
    > grafika 3D - mocny procesor.

    Decydując się na laptopa i tak muszę pójść na kompromis - to jedno z
    ukrytych założeń, czyli akceptowalny spadek wydajności w stosunku do
    komputera stacjonarnego.

> [...]
    > z mega-HD rozdzielczością to również zawęża Ci wybór (do takiego co obsłuży

    Miałem na myśli posiadanie przez laptop dodatkowego złącza na stację
    dokującą/replikator portów, aby można było błyskawicznie po wejściu do
    domu rozpocząć pracę na zewnętrznym monitorze, klawiaturze, myszce,
    zasilaczu i innych peryferiach... ale jakoś to przeżyję jeśli tą
    wiązankę kabli będę musiał podłączyć ręcznie :) Monitor zewnętrzny ma
    22 cale, więc problemów raczej nie będzie z jego obsługą.

    > Zdefiniuj kompaktowy - dla mnie kompaktowy to jest mój 10", który noszę przy
    > sobie często - taki powyżej 13" to byłby dla mnie klamot, a nie kompaktowy.

    Kompaktowy to dla mnie przedział netbook - mininotebook (do 13,3", pod
    warunkiem małej masy i małych wymiarów - dobry przykład to właśnie
    MacBook Air)

    > Zaraz - jaka cena? Gdzie można kupić skrzyżowanie MacBook Air (megapadaka) z
    > MacBook Pro na i7 (całkiem fajny sprzęt)? I ile kosztuje?

    "Byłoby", gdyby istniało. Wymiary Air i osiągi Pro. Sam Pro w wersji
    i7 kosztuje 7-8 tys. więc "zairowanie" go podniosłoby pewnie cenę o
    50%. Zdecydowanie ponad moje możliwości.

    > Możesz zainstalować Windows bo to pecet. Co cię powinno przerażać to np. brak
    > drugiego klawisza myszy, konieczność stosowania gazyliona przejściówek do
    > czegokolwiek etc.

    Chyba to ostatnie najgorsze jest - żeby podłączyć się do zewnętrznego
    monitora potrzebny jest adapter (chyba, że to monitor Apple-a). A to
    dodatkowy bagaż, którego taszczyć się nie chce.

    > Napisz po prostu ile masz na ten komputer bo jak widać to jest głównie
    > ograniczenie, reszta to chciejstwo.

    Początkowo chciałem się zamknąć w 3000 ale 3500 wydaje się być
    bardziej realne.

    > Istnieje współczesny laptop bez tego co powyżej (modulo BT). Swoją drogą czemu
    > BlueTooth ma być nieodzowny?

    Może faktycznie przesadzam... ale byłoby to zdecydowanie na plus dla
    laptopa, bo z tej wersji komunikacji pomiędzy urządzeniami korzystam
    często i mogłoby to nie wystawać poza obrys laptopa, nie zwiększać
    jego masy oraz nie skracać czasu pracy na baterii (nie wspominając o
    niezapychaniu portu USB).

    W zasadzie to teraz zastanawiam się już tylko pomiędzy:
    - Acer 3820TG (i5-450m 2,4-2,66 GHz)
    - Asus UL30JT (i5-520um 1,06-1,86 GHz)
    Na korzyść tego drugiego przemawia czas pracy na baterii i grubość.
    Nie mam pojęcia jak jest z wydajnością, bo znalazłem tylko testy Acer-
    a dla procesora i3 i były bardzo zbliżone do Asus-a.

    --
    Pozdrawiam,
    Jan Bartnik

  • 17. Data: 2010-06-19 00:09:39
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    Ja mam pomysł na laptopa ale to też musieć być pamysła na prace.

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 18. Data: 2010-06-19 05:56:43
    Od: "Nostradamus" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Jasko Bartnik" <b...@g...com> napisał w wiadomości grup
    1g2000yqm.googlegroups.com...

    > To w porownaniu do Della chyba jest krok wstecz :)

    Wydajny , ładny laptok ;)

    > Jest zdecydowanie
    > za duzy (13,3" to optymalny rozmiar; otwieranie na stojąco w autobusie
    > laptopa z 17" ekranem może być "minimalnie" nieporęczne).

    Na stojąco w autobusie......hmm. Ja jestem w miare normalny, więc normalny
    laptop kupiłem ;)