-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: BartekK <s...@d...org>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Pomiar "zagrzania" turbiny
Date: Sun, 21 Sep 2014 10:26:45 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 29
Message-ID: <lvm2md$kbg$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: drut.org
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1411288589 20848 77.252.249.9 (21 Sep 2014 08:36:29 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 21 Sep 2014 08:36:29 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.6.0
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2544978
[ ukryj nagłówki ]Jest sobie wysilona benzyna.
Powstaje pytanie - jak (sensownie) zmierzyć zagrzanie turbiny, a
bardziej - jej wystygnięcie. Taka bardziej inteligentna wersja turbotimera.
1. gdzie i co mierzyć
2. w jakim zakresie będą wyniki ;) by dobrać odpowiedni sensor
Pomiar obudowy części gorącej - ma dość dużą bezwładność cieplną, i nie
wiem jak się przekłada na grzanie się wirnika?
Zaproponowałem na początek - pomiar różnic temperatury oleju (wężyków z
olejem) smarującego wirnik, na wejściu i wyjściu, z czego można ładnie
wywnioskować ogólną temperaturę (na wyjściu lub średnia z obu) oraz czy
stygnie czy się grzeje (różnica lub gradient tej różnicy).
Po przemyśleniu - może wystarczyłby pomiar temperatury na wyjściu i
analiza jej zmian - logiczne że jak spada, to stygnie ;)
Olej w silniku nie przekracza mi raczej 120'C (a jak przekroczy - to na
chwilę, może do 125'C), ale powstaje pytanie - na ile temperatury oleju
z turbiny są wyższe niż olej w samym silniku (pomiar na podstawce filtra
oleju)? Jeśli bym się zmieścił do 125'C to mogę użyć wygodnych scalonych
czujników dallasa (chodzą -55 do +125), jeśli bedzie wyżej - trzeba iść
w termistory ntc albo termopary, a to dużo większy problem kalibracyjny itd.
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
Następne wpisy z tego wątku
- 21.09.14 14:30 Lewis
- 21.09.14 15:29 k...@g...com
- 21.09.14 15:34 BartekK
- 21.09.14 16:15 zhbick
- 21.09.14 16:17 k...@g...com
- 21.09.14 16:23 k...@g...com
- 21.09.14 16:33 zhbick
- 21.09.14 16:38 Cavallino
- 21.09.14 17:15 k...@g...com
- 21.09.14 17:20 MarcinJM
- 21.09.14 17:24 k...@g...com
- 21.09.14 17:32 MarcinJM
- 21.09.14 17:47 k...@g...com
- 21.09.14 20:05 Tomasz Pyra
- 21.09.14 21:02 BartekK
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
Najnowsze wątki
- 2025-03-15 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-14 Spalił się autobus :-)
- 2025-03-14 Policjanci z Piątku
- 2025-03-14 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-14 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=
- 2025-03-14 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-14 VAT-R Umowa najmu na adres zamieszkania
- 2025-03-14 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-14 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2025-03-14 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-14 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-14 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-13 Raspberry Pi 3 Model B+
- 2025-03-13 Kuchenka elektryczna
- 2025-03-12 test