  • 1. Data: 2011-10-03 08:02:56
    Temat: Polskie świetlówki spadają ludzim na głowy.
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Może trochę NTG, bo w końcu co elektroników mogą obchodzić świetlówki ;-).

    Problem amerykański, ale dotyczy świetlówek wyprodukowanych w Mexico and
    Poland:
    http://www.cpsc.gov/cpscpub/prerel/prhtml11/11302.ht
    ml

    Spadło 700 szt. Użytkownicy 1.86 miliona sprzedanych lamp mają się zwrócić
    do Philipsa o wymianę na wersje "nie spadające".

    Ciekawe, czy problem nie występuje też w wersjach 230V?
    P.G.

  • 2. Data: 2011-10-03 14:50:04
    Temat: Re: Polskie świetlówki spadają ludzim na głowy.
    Od: Michał Smolnik <m...@f...pl>

    W dniu 03.10.2011 10:02, Piotr Gałka pisze:
> [...]
    > zwrócić do Philipsa o wymianę na wersje "nie spadające".
    >
    > Ciekawe, czy problem nie występuje też w wersjach 230V?

    "Model numbers are printed on the white ceramic area at the base of the
    lamps."

    Kto widział świetlówkę kompaktową z ceramicznym cokołem?

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 3. Data: 2011-10-03 15:41:48
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Michał Smolnik wrote:
    > "Model numbers are printed on the white ceramic area at the base of
    > the lamps."
    >
    > Kto widział świetlówkę kompaktową z ceramicznym cokołem?

    Ja.
    Widzialem i mam. Jedna to byla osram, a inna philips sprzed kilku lat.

    Tmek

  • 4. Data: 2011-10-03 17:11:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 3 Oct 2011 10:02:56 +0200, Piotr Gałka napisał(a):
> [...]
    >
    > Spadło 700 szt. Użytkownicy 1.86 miliona sprzedanych lamp mają się zwrócić
    > do Philipsa o wymianę na wersje "nie spadające".

    No to jestem pod wrazeniem.
    Bo ... widzial ktos takie swietlowki w Polsce ?
    A w ogole sa u nas dostepne jakies kompaktowe Philipsa made in Poland ?

    O co tu chodzi, jakas preferencja celna czy co ?

    J.

  • 5. Data: 2011-10-03 18:22:38
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 03-10-2011 o 10:02:56 Piotr Gałka <p...@c...pl>
    napisał(a):

> [...]
    >
    > Spadło 700 szt. Użytkownicy 1.86 miliona sprzedanych lamp mają się
    > zwrócić do Philipsa o wymianę na wersje "nie spadające".
    Spadają bo klej nie trzyma dobrze szkła. Ciekawe że są tak ciężkie że je
    druty nie trzymają,
    albo robią zwarcie i jest wielkie bum.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 6. Data: 2011-10-03 20:16:23
    Od: "kk" <...@...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl> napisał w
    wiadomości news:4e896c35$1@news.home.net.pl...
> [...]
    >
    > Spadło 700 szt. Użytkownicy 1.86 miliona sprzedanych lamp mają się zwrócić
    > do Philipsa o wymianę na wersje "nie spadające".

    Gdzie tam jest napisane, że spadają na głowy ?
    Na 2 mln sztuk otrzymano 700 zgłoszeń o rozklejeniu. (0.035%)
    2 przypadki skaleczenia i 3 przypadki małych strat materialnych.

    Myślę, że te dwa przypadki skaleczenia to przez wsadzenie palucha tam gdzie
    nie trzeba.

    Robią widły z igły.
    Niech popatrzą na swoje produkty.

  • 7. Data: 2011-10-04 06:39:49
    Od: Michał Smolnik <m...@f...pl>

    W dniu 03.10.2011 17:41, Tmek pisze:

    > Ja.
    > Widzialem i mam. Jedna to byla osram, a inna philips sprzed kilku lat.

    Jesteś pewien, że to ceramika? Czesto stosowanym materiałem w lepszych
    modelach jest jakieś tworzywo z wypełniaczem z włókna szklanego. Można
    go pomylić z ceramiką.

    Dziwi mnie to tym bardziej, że Osramy i Philipsy to były najczęściej
    kupowane przeze mnie świetlówki. Teraz przerzuciłem się na porządne
    chińskie i na żarówki (bo zakazane lepiej świecą).

    Jaki to był model?

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 8. Data: 2011-10-07 23:07:40
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Michał Smolnik wrote:

> [...]
    > kupowane przeze mnie świetlówki. Teraz przerzuciłem się na porządne
    > chińskie i na żarówki (bo zakazane lepiej świecą).

    Jaki nie pamietam, bo juz nie mam. Duzy osram wisial w kuchni 13 lat,
    dzialala do konca, tylko jasnosc byla juz nie ta.
    Mozliwe ze z cokolem masz racje, choc bylo to nadwyraz solidne w porowaniu
    do obecnych.

    pozdro