  • 11. Data: 2016-03-14 10:22:04
    Temat: Re: Polskie nazewnictwo wałów korbowych
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2016-03-13 o 22:23, Czarek pisze:

    > A ten jaki ma? :)
    > https://www.youtube.com/watch?v=slQ9E1s1FuQ

    On się składa z dwóch układów VR połączonych w V.
    VR to jest jakby połączenie układu rzędowego i widlastego.
    Wał ma "krzyżowy".
    Z zastosowania krzyżowego wału w motocyklu zasłynęła YAMAHA R1 bodajże.

  • 12. Data: 2016-03-14 10:24:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup

    >O to chodzi.
    >No i silnik z "krzyżowym" fajniej brzmi bo krzyżowy
    >wymusza inną kolejność zapłonu w poszczególnych cylindrach.

    A sa takie ?

    Bo mi wychodzi ze w 4-suw to R8 lub V16 takiego wymaga, wiec gdzies na
    statkach mozna takie spotkac :-)

    Ewentualnie w lokomotywach ... choc tam mieli jeszcze ciekawsze
    uklady, np delta :-)

    J.

  • 13. Data: 2016-03-14 10:24:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >A silnik w układzie gwiazdy? ;)

    A ten w ogole mial jedno wykorbienie.
    Czasem dwa.

    J.

  • 14. Data: 2016-03-14 11:06:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Czarek" napisał w wiadomości grup
    >A ten jaki ma? :)
    >https://www.youtube.com/watch?v=slQ9E1s1FuQ

    A propos - czemu w 2:30
    https://youtu.be/slQ9E1s1FuQ?t=150
    dolny rzad tlokow jakby mial znacznie mniejszy skok niz gorny ?
    skrot kamery czy kreca walem w dwie strony ?

    Kolejne ujecie od 2:45 juz nie ma tego efektu.

    J.

  • 15. Data: 2016-03-14 13:46:05
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2016-03-14 o 10:24, J.F. pisze:
    > Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup

    > A sa takie ?

    Zdecydowana większość widlastych tak ma i "temu" widlaste fajniej brzmią.

    https://www.youtube.com/watch?v=_TssXF8yQek

  • 16. Data: 2016-03-14 13:47:08
    Od: robot <r...@o...pl>

    https://www.youtube.com/watch?v=-Pz4dYuQK_c

  • 17. Data: 2016-03-14 14:26:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup

    >Zdecydowana większość widlastych tak ma i "temu" widlaste fajniej
    >brzmią.
    >https://www.youtube.com/watch?v=_TssXF8yQek

    No tak, ale to V8. Tego juz nawet Amerykanie nie stosuja, a V6 ma nie
    tyle "krzyzowy", co "3 co 12 stopni" :-)

    Poza tym ... V8 z dwoma rzedami obroconymi o 90 stopni nie wymaga
    krzyzowego.
    Mozna, ale czy stosuja ?

    Brzmienie - zasada podstawowa - zaplony w cylindrach sa rownomiernie
    rozstawione.
    Nawet te V8 z krzyzowym walem chyba tak maja.
    Po dodaniu rur wydechowych roznej dlugosci moze juz byc inaczej, no
    ale rury sa rozne i przy plaskim wale.

    Jako zaleta wymienione wywazenie drugiego rzedu ... prawda to w V8 ?
    Tam chyba i plaski wal dobrze wywaza ?

    J.

  • 18. Data: 2016-03-14 15:31:02
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2016-03-14 o 14:26, J.F. pisze:
> [...]
    > Nawet te V8 z krzyzowym walem chyba tak maja.
    > Po dodaniu rur wydechowych roznej dlugosci moze juz byc inaczej, no ale rury sa

    Słowa kluczowe to odd firing engine i even firing engine.

    > Jako zaleta wymienione wywazenie drugiego rzedu ... prawda to w V8 ?
    > Tam chyba i plaski wal dobrze wywaza ?

    Krzyżowy chyba właśnie po to powstał, żeby wyważyć.
    A w V8 płaski właśnie chyba powoduje wibracje.
    Dopiero teraz jakoś sobie inaczej radzą z tym wyważeniem i
    robią też V8 z płaskim [jednopłaszczyznowym].

    Przykładowo w nowym mustangu:

    http://blog.caranddriver.com/holy-flat-plane-cranksh
    aft-we-finally-get-an-in-depth-look-at-the-ford-must
    ang-shelby-gt350gt350rs-5-2-liter-v-8/

  • 19. Data: 2016-03-14 20:21:21
    Od: "Hinek" <h...@f...pl>

    Użytkownik "J.F." napisał

    > Brzmienie - zasada podstawowa - zaplony w cylindrach sa rownomiernie
    > rozstawione.

    Dobrze, że panowie Harley i Davidson nie wiedzieli o tym :)
    Cóż może być piękniejszego od dźwięku V2 ?

    --
    Hinek

  • 20. Data: 2016-03-14 20:39:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Hinek" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "J.F." napisał

    >Dobrze, że panowie Harley i Davidson nie wiedzieli o tym :)
    >Cóż może być piękniejszego od dźwięku V2 ?

    Mnie sie tam najbardziej Honda podoba
    https://www.youtube.com/watch?v=HnGX5jL-lhg

    J.