  • 1. Data: 2016-03-12 15:27:03
    Temat: Polskie nazewnictwo wałów korbowych
    Od: robot <a...@o...pl>

    W angielskim są oddzielne nazwy na dwa podstawowe rodzaje wałów korbowych:

    1. flatplane crankshaft
    2. crossplane crankshaft

    Czy w języku polskim te wały też maja jakieś fachowe nazwy?

  • 2. Data: 2016-03-12 18:49:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W polskim jest jedna nazwa na taki wal jaki jest w silniku spalinowym. To wal
    wykorbiony. Jest jeszcze wal korbowy. On tez moze wystepowac w silnikach spalinowych
    najczesciej jednocylindrowych. To taki wal jaki jest przy wyzymaczce. Korbowy jest
    podparty minimum w dwoch miejscach przy koncach walu. A w korbowym dostep do
    korbowodu nie jest z jednej strony ograniczony podparciem.

  • 3. Data: 2016-03-12 23:08:38
    Temat: Re: Polskie nazewnictwo wałów korbowych
    Od: robot <a...@o...pl>

> [...]
    > dwoch miejscach przy koncach walu. A w korbowym dostep do korbowodu
    > nie jest z jednej strony ograniczony podparciem.

    Według wiki te nazwy można stosować zamiennie.

  • 4. Data: 2016-03-13 00:00:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A wedlug politechniki lodzkiej sprzed trzydziestu pieciu lat nie. W takiej sytuacji
    pierdole encyklopedie do ktorej haslo moze zrobic kazdy.

  • 5. Data: 2016-03-13 08:50:20
    Od: robot <a...@o...pl>

    > A wedlug politechniki lodzkiej sprzed trzydziestu pieciu lat nie. W
    > takiej sytuacji pierdole encyklopedie do ktorej haslo moze zrobic
    > kazdy.

    A jak jest według politechniki łódzkiej sprzed miesiąca?
    Bo sprzed trzydziestu pięciu lat to mnie nie za bardzo interesuje.

    ps

    A czy ty możesz zrobić hasło do wikipedii?

  • 6. Data: 2016-03-13 10:10:47
    Od: robot <a...@o...pl>

    > A wedlug politechniki lodzkiej sprzed trzydziestu pieciu lat nie. W
    > takiej sytuacji pierdole encyklopedie do ktorej haslo moze zrobic
    > kazdy.

    A zresztą, skoro wikipedia ma dla Ciebie zbyt niski poziom,
    a przypomnę, że wikipedia ma podobny współczynnik błędów do Britanniki
    pomimo, że ma 40 razy więcej haseł.
    To może zaufasz PWN:

    http://encyklopedia.pwn.pl/haslo/wal-korbowy;4010377
    .html

  • 7. Data: 2016-03-13 13:40:48
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 12 Mar 2016 15:27:03 +0100, robot napisał(a):

    > W angielskim są oddzielne nazwy na dwa podstawowe rodzaje wałów korbowych:
    >
    > 1. flatplane crankshaft
    > 2. crossplane crankshaft
    >
    > Czy w języku polskim te wały też maja jakieś fachowe nazwy?

    1. Wał korbowy płaski (z wykorbieniami w jednej płaszczyźnie)
    2. Wał korbowy przestrzenny (ogólnie jako każdy który nie jest płaski,
    czyli ma wykorbienia w więcej niż jednej płaszczyźnie), a w przypadku gdy
    wykrobienia są na dwóch płaszczyznach prostopadłych, to pewnie może i
    nazywać się wał korbowy krzyżowy.

  • 8. Data: 2016-03-13 22:04:35
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2016-03-13 o 13:40, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > czyli ma wykorbienia w więcej niż jednej płaszczyźnie), a w przypadku gdy
    > wykrobienia są na dwóch płaszczyznach prostopadłych, to pewnie może i

    O to chodzi.
    No i silnik z "krzyżowym" fajniej brzmi bo krzyżowy
    wymusza inną kolejność zapłonu w poszczególnych cylindrach.

  • 9. Data: 2016-03-13 22:09:30
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-03-13 o 22:04, robot pisze:

    > O to chodzi.
    > No i silnik z "krzyżowym" fajniej brzmi bo krzyżowy
    > wymusza inną kolejność zapłonu w poszczególnych cylindrach.

    A silnik w układzie gwiazdy? ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2016-03-13 22:23:55
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 13.03.2016 o 22:04, robot pisze:

    > O to chodzi.
    > No i silnik z "krzyżowym" fajniej brzmi bo krzyżowy
    > wymusza inną kolejność zapłonu w poszczególnych cylindrach.

    A ten jaki ma? :)
    https://www.youtube.com/watch?v=slQ9E1s1FuQ

    --
    Czarek