  • Data: 2011-05-26 17:33:54
    Temat: Polska elektronika (historycznie)
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@B...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mario" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:irlrba$1cp$1@news.onet.pl...

    [...]
    > Generalnie zakłady elektroniczne padły gdyż nie radziły sobie w
    > nowych warunkach. I chyba dobrze bo inaczej wysysałyby dotacje z
    > budżetu jak huty, stocznie i kopalnie.
    [...]

    Już kiedyś na tej grupie wspominałem, co, kto i _kiedy_ było
    _rzeczywistą_ przyczyną upadku polskich zakładów produkujących
    podzespoły elektroniczne. Słowa kluczowe: rok 1988, PZPR, nierentowne
    zakłady, proszek ixi.
    To ta decyzja wykończyła te zakłady. Późniejsze decyzje, między innymi
    "liberalizacja" systemu ceł postawiła kropkę nad i.
    Acha, pierwszy był niejaki Reagan, który "zamordował polskie kury" ;->
    Polska UNITRA mogłaby po konsolidacji zostać _rozsądnie_
    sprywatyzowana. Zamiast tego zatriumfowało bezhołowie i rażąca
    głupota.

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski