eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPolscy kierowcy kpią sobie z ograniczeń prędkości › Polscy kierowcy kpią sobie z ograniczeń prędkości
  • Data: 2016-11-18 15:51:32
    Temat: Polscy kierowcy kpią sobie z ograniczeń prędkości
    Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Ciekawe dane - 80 kiedyś, dziś 30 tys. :-)

    --------------

    Od stycznia tego roku straż miejska i straż gminna nie mogą
    przeprowadzać kontroli fotoradarowych. Kierowcy z pewnością poczuli dużą
    ulgę, ponieważ - jak się powszechnie uważa - głównym celem stosowania
    fotoradarów przez te służby było ,,zarabianie" pieniędzy. Tylko w 2015 r.
    dzięki zdjęciom z fotoradarów wystawiono 750 tys. mandatów na sumę ponad
    130 mln zł. Czy jednak zmiana przepisów nie odbiła się negatywnie na
    naszym bezpieczeństwie?

    ,,Przeprowadziliśmy badania w pięciu lokalizacjach, gdzie przed 1
    stycznia tego roku działały fotoradary straży miejskiej. Niestety wyniki
    wyszły bardzo złe. We wszystkich tych miejscach 73% kierowców
    przekraczało dozwoloną prędkość. W przypadku ok. połowy osób było to
    przekroczenie o 10 km/h lub więcej" - mówi w wywiadzie dla agencji
    informacyjnej infoWire.pl Anna Zielińska z Centrum Bezpieczeństwa Ruchu
    Drogowego Instytutu Transportu Samochodowego.

    W jednym ze sprawdzanych miejsc - w alei Niepodległości na wysokości
    gmachu Głównego Urzędu Statystycznego w Warszawie - w ciągu doby
    dozwoloną prędkość przekroczyło ok. 30 tys. kierowców. Tymczasem w
    trakcie funkcjonowania tam stacjonarnego fotoradaru straż miejska
    wystawiała dziennie mniej więcej 80 mandatów.

    Łącznie zlikwidowano prawie 400 stacjonarnych fotoradarów używanych
    przez straż miejską i straż gminną. I może nie byłoby w tym nic złego,
    gdyby zastąpiono je kontrolami policyjnymi. Niestety nie stały się one
    jednak częstsze. Powoduje to, że kierowcy łamiący przepisy czują się
    bardziej bezkarne i jeszcze częściej naruszają prawo. Brakuje prewencji,
    którą fotoradary zapewniały. ,,Ich używanie było najefektywniejszą i
    stosunkowo tanią metodą na zmianę zachowań kierowców" - uważa ekspertka.

    Warto przy tym zauważyć, że zlikwidowane fotoradary w większości
    przypadków stały tam, gdzie były potrzebne. Ich lokalizację uzgadniano z
    policją i Inspekcją Transportu Drogowego. ,,Skoro fotoradary zostały
    zabrane, powinno się pojawić coś w zamian. Mija już prawie rok, a w tych
    miejscach nie ma żadnych kontroli lub są one sporadyczne. Dlatego też w
    okolicach dochodzi do ciężkich wypadków, których przedtem nie było" -
    zauważa rozmówczyni. Czy stacjonarne fotoradary straży miejskiej i
    straży gminnej należy zatem przywrócić?

    Źródło:
    http://infowire.pl/generic/release/331052/polscy-kie
    rowcy-kpia-sobie-z-ograniczen-predkosci/?ref=bulleti
    n

    T.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: