  • 21. Data: 2013-05-30 05:12:51
    Temat: Re: Półmostek H - prośba o wyjaśnienie jednej rzeczy
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:

    > To wypnij jeden kondensator, pomierz i opisz tu na grupie, jak to
    > działa, bo sam jestem ciekawy. Zauważ, że w układzie z dwoma
    > kondensatorami masz sytuację symetryczną - żaden biegun nie jest
    > faworyzowany. W układzie z kondensatorem tylko od strony masy biegun
    > dodatni jest jakby ważniejszy.

    Zadziała prawie tak samo - w końcu półmostek H to tak jakby kawałek pary
    komplementarnej we wzmacniaczu audio - a głośniki tradycyjnie łączyło
    się pojedynczym elektrolitem do masy w takim układzie. Ot, trochę
    symetrii zabraknie, trochę więcej śmiecia po szynach zasilających
    pójdzie... Co we wzmacniaczu liniowym audio uchodziło - w układzie
    impulsowym może narobić śmietnika.

    --
    Darek