  • 51. Data: 2011-10-15 12:08:21
    Temat: Re: Policja chce zrobić kolejny przekręt
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2011-10-14 14:25, Paweł W. pisze:
    > Witam
    >[...]
    Witam,
    Współczuję szczerze.
    Bardzo dobrze, że kolega nic nie podpisał. Szkoda co prawda zatrzymanego
    PJ, ale to może być mało w stosunku do ewentualnych skutków uznania go
    winnym.
    To, czy kierownik radiowozu miał prawo włączyć koguta, to bym sobie
    zupełnie odpuścił - nie znasz przepisów tego regulujących, niektóre z
    nich są penie "wewnętrzne", a i tak zawsze wśród nich można znaleźć
    taki, który pozwala "w uzasadnionych przypadkach...".
    Nie wiem, jak to jest z wglądem w dowody, ale poradziłbym się jakiegoś
    prawnika, jak można by wykonać kopie z nagrań monitoringu. W ogóle -
    zaangażowanie prawnika to IMO podstawa. Bo dowody mogą zniknąć (poszukaj
    np. "Zaleski" "Conti"), niszczyć się, lub być nieczytelne. Jeśli sąd
    powoła biegłego, to warto powołać własnego rzeczoznawcę do badania tego,
    co ma zrobić biegły (prawnik powie ci jak to można zrobić), bo to, co
    potrafią wypisywać biegli, to się w głowie nie mieści (a na sądzie
    wrażenia nie robi nawet wnioskowanie na podstawie opisu innego miejsca,
    niż miejsce zdarzenia, poważnie :/)
    Nie liczyłby też na to, że prokurator się "wkurzy na policjanta" - to
    jest jedna strona barykady i oni sobie na wzajem pomagają.
    Powodzenia.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 52. Data: 2011-10-15 12:23:37
    Od: Marek 'marcus075' Karweta <m...@g...com>

    Artur Maśląg, Fri, 14 Oct 2011 22:36:11 +0200, pl.misc.samochody:

    > Policja może sobie dokument zatrzymywać - na zdrowie.

    A teraz wskaż na podstawie którego z punktów przez Ciebie przekopiowanych
    policjanci zatrzymali PJ bogu ducha winnego kierowcy Caddy...

    --
    Pozdrowienia,
    Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarczą.

  • 53. Data: 2011-10-15 13:51:38
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    LEPEK <g...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > Nie liczyłby też na to, że prokurator się "wkurzy na policjanta" - to
    > jest jedna strona barykady i oni sobie na wzajem pomagają.

    Masz rację i jej jednocześnie nie masz. jak jest sprawa oczywista i prosta to
    razem utopią niewinnego. Jak się zaczyna komplikować to przybierają postawę
    bierną ale papiery na jednego i drugiego niezależnie zbierają. Taki komendant
    posterunku. W zakresie obowiązków ma chronienie podwładnych. Ale do pewnego
    stopnia. On już wie jak było. Może rok mu został do emerytury. Żadne
    przepychanki nie są mu potrzebne. Opierdol ten co wjechał na czerwonym świetle
    bez względu czy była jego wina czy jej nie było już dostał. Teraz kombinują
    jak z tego wybrnąć. Jak tamten nie miał zgody na koguta to na początku
    straszyli, nie wykluczone że za moment będą się chcieli dogadać jeśli wina
    jest po ich stronie. Tam jeden z uczestników zrobił poważny błąd. Jak
    przyjechało kilka radiowozów to wiadomo że będzie atak i próba przegadania i
    wmówienia winy. Trzeba było do szpitala uciekać. Do żelaza niech gadają.
    Przeciągnąć w czasie. Przywalił mi kiedyś tramwaj, wymusił pierwszeństwo. Od
    razu przyjechały dwa samochody z MPK. Wysiedli z nich ludkowie i zaczęli
    podburzać ludzi z tramwaju że to moja wina że się spóźnią. Wtopiłem się w tłum
    i z innymi pyszczyłem jaki to kierowca samochodu niedobry. Jak nie było
    chłopca do bicia to tłum w pewnym momencie na nich zaczął nacierać. Aż miło
    było patrzeć jakie durne miny mięli. Jak tamten nie miał polecenia włączenie
    koguta i nie będzie w stanie podać ważnego powodu dla którego go włączył to
    jest ugotowany. Po czasie trudno takie nieistniejące polecenie zrobić. Da się
    ale za dużo ludzi o tym będzie wiedziało. Nikt się w takiej sytuacji nie
    podstawi bo ma dobrą pracę i jest coś takiego zagrożone realną karą odsiadki
    liczoną w latach.

  • 54. Data: 2011-10-15 16:02:47
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Paweł,

    Friday, October 14, 2011, 11:05:18 PM, you wrote:

    [...]

    > A moja ortografia to moja sprawa.

    Dopóki piszesz sam do siebie. Jak piszesz do innych, to niechlujność
    jest obrazą.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 55. Data: 2011-10-15 19:13:42
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-10-14 15:52, Myjk pisze:
    > Fri, 14 Oct 2011 15:47:50 +0200, Paweł W.

    > Świadkowie na nic są potrzebni. Do sądu, tam wyjaśnią policjantom, kto
    > odpowiada za wypadek.

    Mozna sie zdziwic na spotkaniu w sadzie z policja... :/

    --
    Karolek

  • 56. Data: 2011-10-15 19:56:46
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2011-10-15 13:51, kogutek pisze:
> [...]
    > podstawi bo ma dobrą pracę i jest coś takiego zagrożone realną karą odsiadki

    Nikt nie będzie wydawał żadnego polecenia wstecz, bo to tak błaha i
    często występująca sprawa (włączanie kogutów ot tak, np. żeby ominąć
    korek), że nie ma takiej potrzeby; z resztą sam kierujący pewnie jakiś
    wykręt znajdzie. A że wszyscy murem będą stali za swoimi, to fakt, że
    wie o tym dużo ludzi nie ma żadnego znaczenia.

    A tak w ogóle sama kolizja miała miejsce z pojazdem uprzywilejowanym i
    to jest fakt, a czy on miał prawo być uprzywilejowany, to już "insza
    inszość".

    Pozdr,

  • 57. Data: 2011-10-15 20:16:56
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    LEPEK <g...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > A tak w ogóle sama kolizja miała miejsce z pojazdem uprzywilejowanym i
    > to jest fakt, a czy on miał prawo być uprzywilejowany, to już "insza

    Uprzywilejowanie to szczególny przypadek. Pozwala na nie stosowanie się do
    przepisów ale jednocześnie nakłada obowiązek zachowania szczególnej
    ostrożności. Za nie przepuszczenie uprzywilejowanego jest kara. Za wymuszenie
    pierwszeństwa przejazdu przez uprzywilejowanego też jest kara. Dla
    uprzywilejowanego.

  • 58. Data: 2011-10-15 20:28:22
    Od: Paweł W. <p...@w...onet.pl>

    Na prośbę kolegów (właściciela VW i kierowcy) wklejam to:

    "Uwaga!!!
    Poszukujemy świadków tego zdarzenia. Nasz kierowca VW odmówił przyjęcia mandatu
    i sprawa skończy się w sądzie (prowadzący policjant został ukarany mandatem za
    spowodowanie kolizji, a nasz kierowca nie uznał "sugerowanej" współwiny).
    Wszystkie zdjęcia z wypadku i relację jednego ze świadków umieściliśmy na
    www.facebook.com/UniKolor.
    Szczególnie interesuje nas sprawność sygnalizatora akustycznego w tym
    radiowozie, którego nikt nie słyszał..
    Osoby mogące pomóc w sprawie proszę o kontakt na adres b...@u...waw.pl
    lub telefonicznie 227522884, 501165159.
    Wojciech Molski"

    pozdrawiam
    p.

  • 59. Data: 2011-10-15 20:59:28
    Temat: Odp: Policja ... błędy.
    Od: "Zelko4x" <o...@j...pl>

    > Hello Paweł,
    >
    > Friday, October 14, 2011, 9:53:10 PM, you wrote:
    >
    > (sorry robię błędy w piśmie)
    >
    > To przestań. To nie szkoła - tutaj nikt nie traktuje poważnie leni z
    > papierkami.
    >
    > --
    > Best regards,
    > RoMan

    Jeżeli to nie szkoła, to co się czepiasz.
    Zwracaj uwagę na błędy istotne, mające wpływ na zrozumiałość.

  • 60. Data: 2011-10-15 21:00:09
    Temat: Odp: Policja .. publicznie.
    Od: "Zelko4x" <o...@j...pl>

    Użytkownik "R2r" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Nieprawda jeśli piszesz coś publicznie.

    Publicznie to może sobie pisać jak umie, potrafi.
    Najważniejsze, aby to miało sens i było zrozumiałe.

    > Na tej samej zasadzie mógłbyś twierdzić, że dłubanie w nosie, puszczanie
    > bąków i np. załatwianie potrzeb fizjologicznych to Twoja sprawa. Otóż nie,
    > jeśli robisz to publicznie.
    >
    > --
    > Pozdrawiam. Artur.

    Publicznie nie wolno mu robić rzeczy zabronionych przez prawo.
    Wszystko inne jest jego prywatna sprawą.