    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Date: Sun, 1 Jan 2017 09:32:41 -0800 (PST)
    Subject: Poleasingowiec - czy ma sens?
    From: Majka <k...@g...com>

    Witam.
    Szkoda mi wydawać kilka tysięcy na nowy laptop. Rozglądam się więc za używanym
    poleasingowym laptopem ze średniej półki, za około 1000 zł, np. Lenovo T420 lub T430.
    Proszę, możecie mi w kilku punktach pomóc?
    Przeskok jaki chcę wykonać to:
    - ze starego netbooka ASUS EEE PC 901, (premiera chyba 2009)
    - na używanego z gwarancją 12mcy Lenovo ThinkPad T420 (chyba 2011 r) lub T430 (chyba
    2013 r).
    I oto moje wątpliwości:

    1. Grafika.
    "Nowy" komputer ma kartę graficzną Intel HD 3000 (ThinkPad T420) lub HD 4000
    (ThinkPad T430).
    Czy ta grafika pozwoli na podłączenie i używanie telewizora typu 4K i przeglądanie na
    nim www oraz oglądanie filmów?
    Zapewne nie uzyskam rozdzielczości 4K, pewnie dużo niżej, ale i nie mam wielkich
    wymagań, byle oglądać w miarę płynnie.
    Dotąd używany Asus ma grafikę Intel GMA 945, i podłączenie do zewnętrznego ekranu
    daje kichę, cięcie klatkami na oko 3/sekundę.

    2. Wielkość RAM.
    Oglądane przeze mnie Lenovo T420 i T430 mają system Widnows 7. Występują z ram 4GB
    lub 8GB, procesor i5 (2520M W T420 i 3320M w T430).
    Karta graficzna w obu zabiera sobie maksymalnie (i chyba nie ciągle, nie zawsze)
    1,8GB.
    Co wybrać? Warto dopłacać ok. 150 zł za powiększony ram?
    Teraz mój starowieńki Asus ma Atoma N270 1.6gHz i 1GB ram.
    Pewnie przejście na 4 Gb ramu mnie przewróci, ale czy warto (do czego?) przy moim
    użytkowaniu brać 8GB ram?

    3. System WIN7
    a) czy można tu migrować do WIN10? Jest to jeszcze możliwe gratis? i czy warto?
    b) czy na polisingoiwcach z instalowanymi ponownie systemami są partycje recovery do
    odzyskiwania/reinstalacji systemu?
    c) ile zajmuje na dysku używany przez jakiś czas WIN7? (pytanie powiązane z punktem
    4. z wielkością dysku)

    4. Hałas - poziom dB, oraz wielkość:
    czy komputery z HDD są głośne? Dużo głośniejsze od tych z SSD?
    dla mnie to ważne.
    Wielkość ma najmniejsze znaczenie - teraz mam w ASUSIE 4 (cztery!) GB dysk twardy
    SSD, z czego system winXP zajmuje 1,25GB. ASUS jest bezgłośny.
    Do wyboru mam w ThinkPadach SSD 120 lub 128GB, lub 320 GB tradycyjny.

    5. Używając przeglądarki (w tym filmy czasem na ekranie telewizora 4K), oraz Exela
    czy zauważę lub usłyszę różnicę między:
    - procesorami i5 2520M vs 3320M
    - grafikami HD 3000 vs HD 4000
    - ilością ramu 4 vs 8 GB
    - dyskami SSD vs HDD
    Czy coś z tego ma znaczący wpływ:
    - usb: 4x2.0 vs 2x2.0+2x3.0
    - co da eSATA w T420 lub brak eSATA w T430?
    - display port vs mini display port

    +++

    Oglądane komputery, nad zakupem których się zastanawiam:

    1. Tańszy (=dla mnie lepiej)
    Lenovo ThinkPad T420
    Procesor Intel Core i5-2520M (2,5 - 3,2GHz) (tu różnica)
    Dysk Twardy 120 SSD lub 128 SSD lub 240 HDD
    Grafika Intel HD 3000 (tu różnica)
    RAM 4GB lub dopłata 150 zł i wtedy 8GB
    DVD
    Wifi
    Kamera
    Klawiatura oryginalnie polski układ "tradycyjna" w znaczeniu zwartych klawiszy i
    niebieskiego entera (tu różnica)
    4 x USB 2.0 (tu różnica)
    VGA
    RJ45
    eSATA (tu różnica)
    DisplayPort (tu różnica)
    Matryca 14" LED 1366 x 768 matowa
    Zainstalowany Oryginalny Windows 7 PRO 64bit PL
    Faktura i pisemna gwarancja 12 mcy

    2. Droższy (więc już nie lepiej)
    Lnovo ThinkPad T430
    Procesor Intel Core i5-3320M (2,6 - 3,3GHz) (tu różnica)
    Dysk Twardy 120 SSD lub 128 SSD lub 240 HDD
    Grafika Intel HD 4000 (tu różnica)
    RAM 4GB lub dopłata 150 zł i wtedy 8GB
    DVD
    Wifi
    Kamera
    Klawiatura oryginalnie polski układ "nowoczesna" z klawiszami wyspowymi (tu różnica)
    2 x USB 2.0 + 2 x USB 3.0 (tu różnica)
    VGA
    RJ45
    brak esata (tu różnica)
    Mini DisplayPort (tu różnica)
    Matryca 14" LED 1366 x 768 matowa
    Zainstalowany Oryginalny Windows 7 PRO 64bit PL
    Faktura i pisemna gwarancja 12 mcy

    +++

    Trochę przydługi mój post. Niemniej jeśli choć jednym zdaniem pod pojedynczymi
    podpunktami zechcecie odpowiedzieć, to będzie to dla mnie pomoc nieoceniona.
    Z góry dziękuję,
    Majka